mohli by ste prosim dat sem odkazy na tie odborne studie? len co som zachytil v mediach, tak tam dost znacne nesedela predpokladana cena a ani DKP...
22.08.2024 - 11:42:04
00
Jezus napísal:
Tak a mozeme sa pripravit na dalsi mega tunel (nemyslim to doslovne, ale v zmysle verejnych financii). Co som zachytil, tak odborne studie hovoria o tom, ze je ten projekt nerentabilny.


Skrátka, Titanic sa potápa, ale kapela hrá ďalej. Budeme mať tunel, ale nebudeme mať zdravotníctvo.

https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/721377-nemocnice-sa-topia-v-dlhoch-zvysenie-platov-lekarov-prehlbuje-krizu-podla-nku-je-zdravotnictvo-pred-kolapsom/
22.08.2024 - 11:55:28
03
neni možne, ministerka ma stále pekne fotky s úsmevom,
"Úsmev hrá vždy prím, úsmev hrá vždy prím, úsmev hrá vždy prím" diky Karči
22.08.2024 - 12:06:47
01
Len zdravotníctvo, rovnako ako školstvo potrebuje reformy. To že dáš peniaze namiesto tunelu do zdravotníctva nič nevyrieši, keďže sa tam väčšina stratí v čiernej diere. To isté aj železnice na Slovensku. Proste peniaze utekajú toľkými dierami, že nemáš šancu to financovať.
22.08.2024 - 12:17:42
00
... jasne, takže ak sú zdravotníctvo a školstvo čiernymi dierami, tak nevadí, keď vyhodíme miliardy do tunela. Zvláštna logika, ale čo už, proti gustu žiadny dišputát.

Inak, investičný dlh na slovenských železniciach sa odhaduje niekde okolo 1 - 1.2 mld eur. Teda miliarda a kúsok chýba, aby sme dostali železnice na celom Slovensku aspoň do nejakého štandardného stavu. Ale nie, my ideme dať 1.5-1.7 mld za tunel, aby kamióny nemuseli obchádzať Bratislavu po novej diaľnici z juhu, ale tunelo zo severu.
Good idea, Slovakia!
22.08.2024 - 12:27:13
09
To nehovorím o tom, že dosť miest na Slovensku ešte nemá žiadny obchvat...
22.08.2024 - 12:40:36
04
My toho tu teda nemáme ovela viac...
22.08.2024 - 12:47:17
00
Jaroh, áno, radšej uvidím 1,5 miliardy v tom tunely, ako na slovenských železniciach v tomto stave. Z tej 1,5 miliardy sa miliarda stratí v čiernych dierach a bude úspech, ak sa 500 miliónov použije na ten investičný dlh. Žiaľ viem, ako to tam funguje.

Navyše ignoruješ taký malý fakt, že podľa predpokladov do 20-30 rokov to vyzerá, že Rača, Svätý Jur, Pezinok, oba Groby, Bernolákovo, Ivanka a Vajnory by mohli byť zastavané tak isto sa sa predpokladá, že sa to stane medzi Lamačom, Devínskou, Stupavou, Mariankou a Záhorskou. Majú sa pohltiť rovnako ako sa postupne pohltili rôzne mestské časti v Bratislave.

Tebe možno nevadí, že sa celý nákladný transport robí cez Bratislavu, mne ako obyvateľovi Bratislavy to vadí.
22.08.2024 - 12:50:54
01
A koľko miliárd vidíš v tuneli Višňové???
22.08.2024 - 13:09:15
00
Jano1987 prajem tebe aj tvojom blízkym pevne zdravie, aby si nebol významnejšie odkázaný na slovenské zdravotnictvo.

Nakladna doprava sa nerobi cez Bratislavu, ale okolo nej.
22.08.2024 - 13:20:57
00
Jaroh, vidím, že máš problém s čítaním textu, čo som napísal. Zopakujem ešte raz: zdravotníctvo je momentálne čierna diera, kde miznú desiatky miliónov. Bez čistiek v zdravotníctve, kým sa nevyrazia nekompetentný ľudia a zapchatí čiernych dier je to len vyhadzovanie peňazí do kanála.

A kade okolo Bratislavy sa robí nákladná doprava? Rád sa nechám poučiť.
22.08.2024 - 13:28:22
00
V súčasnosti sú najväčšou čiernou dierou v zdravotníctve dochtori... Štát v posledných rokoch násobne nariadil zvýšiť ich platy, avšak neurčil (nedal) zdroje a tak vznikajú dlžoby zdravotníckych zariadení a aj poisťovní. Poisťovní preto, že aj im predpísal, o koľko majú zvýšiť platby poskytovateľom, ale zase bez vyššieho príspevku štátu alebo zvýšenia poistného (to 1 % je len malý pľuvanec, ktorý zdravotníctvo nezachráni, najmä keď príspevok štátu za neaktívnych poistencov sa zníži)...
22.08.2024 - 13:39:24
00
Problém je aj ten, že štát za svojích poistencov odvádza len polovicu toho, čo strhávajú ľuďom, čo pracujú v súkromnom sektore. Že vraj štát zamestnáva 450 tisíc ľudí + máš tu ešte deti a dôchodcov. Ďalej, máš tu časť ľudí, čo si chodí k doktorovi viac menej len pokecať. Máme neskutočnú spotrebu liekov, že vraj sme v TOP3 v Európe. Niečo prispievajú aj samotný občania, keď namiesto toho aby schudli, či žili zdravšie, tak len hlcú lieky. Cez koronu som počul rozhovor z kardiológom, ktorý hovoril, že len menej ako 1% ľudí zmení svoj životný štýl. 1/2 až 2/3 ľudí by nemuseli brať lieky na tlak, ak by zmenili životosprávu a nejde o žiadne drastické zmeny, stačí pohyb, zdravšie sa stravovať (obmedziť soľ, polotovary, sladké nápoje, alkohol, cigarety, jesť rozumné porcie jedál). Sme že vraj štát, kde je najvyššia spotreba antiotioik na hlavu. Chorí ľudia nám tu behajú do roboty, namiesto toho, aby sa poriadne dali dohromady (áno, chápem, PN je aká je). Zdravšie stravovanie nie je drahšie ako to nezdravé. Ľudia kašlú na preventívky, veľa chorôb mohlo byť podchytených v začiatku, kde aj liečba by bola ľahšia a lacnejšia... Nedá sa paušalizovať, že doktor za to môže. Je tam XY faktorov, ktoré sa sčítavajú. Za niečo môže štát, za niečo samotný ľudia.
22.08.2024 - 14:27:06
00
Jano, mas to dost pomylene, pretoze zamestnanci statu (tych 450 tisic o ktorych pises) odvadzaju rovnake zdravotne poistne ako zamestnanci v sukromnom sektore. (4% z vymeriavaceho zakladu zamestnanec + 11% zamestnavatel). Tam nie je rozdiel a konkretna vyska zavisi len od vymeriavaceho zakladu - teda zjednodusene hrubej mzdy.
Poistenci statu su najma dochodcovia, deti a studenti a za tych slovensko odvadza v porovnani so zamestnancami (aj v porovnani s inymi statmi napr. V4) velmi malo.
Počnúc rokom 2024 je platba štátu daná fixným percentom zo súčinu priemernej mzdy spred dvoch rokov a počtom poistencov štátu. Sadzba je stanovená na 5 %, s prechodným obdobím v rokoch 2024 a 2025 vo výške 4,5 % - a to vychadza na necelych 60 eur mesacne (pre porovnanie v cesku - viac ako 83 eur. Ak by to bolo aj u nas tak, tak pri 2 milionoch dochodcoch, deti a studentoch predstavuje rozdiel rocne o pol miliardy eur viac).
Zamestnanci (sukromni aj statni) platia minimalne 112 eur (ak zarabaju minimalnu mzdu) resp. okolo 230 eur ak zarabaju priemernu mzdu (teda priemerny zamestnany slovak odvadza na Zdravotne poistenie priblizne 4 krat viac ako stat plati za poistenca statu)

Ale spat k teme: Motorizmus a veci súvisiace
22.08.2024 - 15:00:10
23
Tú zmenu som nezachytil, som vychádzal ešte z toho, čo som čítal v 2023, ako to funguje. Sa ospravedlňujem za zlé informácie.

Za mňa, tunel cez Karpaty vzhľadom na predpoklad rozvoja Bratislavy by mal byť. Samozrejme, je na diskusiu, či musí byť práve tam. Momentálne neexistuje žiadna iná alternatíva. Keďže mesto sníva o tom, zosekať v budúcnosti Šancovu, Štefánikovu a cyklotrasu z Vajanského natiahnuť až po Lanfranconi, tak treba aj inú alternatívu.
22.08.2024 - 15:15:19
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up