Pre oboch moze byt vhodne spominane Tufo Speedero v sirke 36c. Je to presne ten typ prevazne na cestu, rozne stare lesne cesty/zvaznice, vyjazdene kolaje na lukach, sotolinky a pod. Do volnych kamenov, blata to uz primarne samozrejme neni, ale prilezitostne sa da. Alternativne este viac k prevahe asfaltu (aspon pocitovo) Panaracer GravelKing Semislick 35c, ale v principe sa natom da jazdit to iste co na Speedere. Na rafiku je dokonca sirsi aj ked je parametrovo uzsi a poskytuje paradne pohodlie. Oba sa daju aj v zosilnenej verzii. Ak potom nieco s vacsou rezervou do terenu, pripadne pre vacsi pocit istoty (ja som ho prave z toho dovodu vozil teraz cez zimu), ale aby to stale svistalo na ceste, tak Tufo Thundero. Nato ako sa javy "drsnejsie" tak ozaj paradne odvaluje a dosahuju sa s nim len o malo mensie rychlosti. Moj osobny favorit na moj styl jazdenia je Gravelking SS. S inymi skusenost nemam a zaroven myslim ze tieto typy plastov pokryju vsetky potreby sportovo ladeneho gravelu, pripadne pokial clovek cielene nevyhladava a nejazdi narocnejsi teren, ale len rozne skratky, spojky, lahky teren pre spestrenie...
18.03.2024 - 08:06:19
01
Ahojte, chcem nahodiť na gravel nove pneu. Zaujimaju ma realne skusenosti s WTB Riddler v bezdusovej prevádzke. Jazdíte to niekto? na official WTB webe je veľa recenzií kde sa spomína problém s nahodením aj s častými defektmi aj v tej novšej 120 tpi zmesy. Dík za info ak sa niekto nájde :)
14.08.2024 - 14:30:52
00
Jazdil som Riddlery ako bezduše a bolo to ok, nemal som problémy s častýmu defektami. Ale rýchlo sa zodrali a na asfalte moc dobre nešli. O niečo lepšie mi prišli Raddlery, lebo mali viac vzorku a po ceste šli rovnako. Ale úplne o level lepšie pre mňa sú Tufo Thundero, ktoré v teréne držia úplne rovnako, ale citeľne lepšie odvaľujú na asfalte aj tvrdom povrchu
14.08.2024 - 14:51:04
11
super dakujem. Chcel som Raddlery ale príde mi to moc na asfalt nechcel som bzučať po ceste. Pozriem aj Tufá vďaka :)
14.08.2024 - 15:11:04
00
Caute, jazdi niekto vittoria terreno zero? zhanam idealne semislikove plaste sirka 37-40, primarne na cestu, sem tam nejaka sotolinka, polnacka.jazdit budem s dusami.Ako alternativu zvazujem Tufo Speedero. Popripade co doporucite. Vdaka
20.08.2024 - 09:33:48
00
Ja som jazdil Vittoria Terreno Zero. 38c verzia mala na rafku s vnutornou sirkou 22,5mm az 42mm. Pokial planujes jazdit s dusami, kupuj verziu plastov s ochranou bocnic (seda).
Inak na ten tvoj ucel uplne v pohode budu.
20.08.2024 - 09:40:07
00
Terreno zero (38 aj 35) som mal,,a išli dole z mojej jednotky aj dvojky. Dôvod, veľký únik cez bočnice. Použil som originál tmel od Vittoria a neskôr skúsil aj Stans, nepomohlo, tak ostali na dušiach na bajku pre návštevy🤷‍♂️Ale inak bez výhrad.
23.08.2024 - 13:28:14
00
Tak on planuje pouzitie s dusami. Unik vzduchu pri bezdusovom pouziti ho teda nemusi trapit.

Inak, mne na tie bocnice zafungoval caffee latex tmel.
23.08.2024 - 15:36:01
00
Prave ma trochu odrazda ta realna sirka 42mm. Chcel by som primarne co najrychlejsie plaste na cestu, tzn hladky stred. Ale asi ich vyskusam :-)
26.08.2024 - 09:37:26
00
Najrýchlejšie pohodlné plášte na cestu a občas rozbitú cestu alebo poľňačku, odporúčané na dry gravel race sú Schwalbe G-ONE RS 700x35C (35-622) SuperRace a Continental Grand Prix 5000 AllSeason 700x35C. Schwalbe sú rovnako rýchle aj vo verzii 40-622, ale problém je dostupnosť.
26.08.2024 - 12:46:15
02
Ahojte, ja asi zažívam nevídaný paradox, ale snáď mi to niekto z vás objasní. Som začiatočník a môj gravel mi došiel na WTB riddler 45C, po dvoch mesiacoch jazdenia prevažne asfaltu, som sa rozhodol pre niečo rýchlejšie a kúpil si panaracer gravelking SS 35C. No ono to rýchlejšie vôbec nejde... Odchádzam 20km do práce. Na Riddleroch mám rekord 39:50. Na gravelkingoch neviem ísť pod 42 min a to sa fakt snažím... O strate komfortu ani nehovorím, ten bol a Riddleroch o tri triedy inde, ale a tým som počítal. Kde teda môže byť chyba, že som na užších a na asfalt určených plášťoch pomalší? Jazdím s dušami na oboch...
05.09.2024 - 14:20:39
00
Dokaze mi niekto polopate vysvetlit preco tie iste plaste v sirke 40mm maju mensi valivy odpor ako 36mm?
Na fyzike som obcas nedaval pozor, ale zeby az tak?

https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/compare/tufo-gravel-speedero-vs-tufo-gravel-speedero-36
09.09.2024 - 21:56:07
00
toto je v clanku o 36mm, na konci
(predtým som mal iba vlastne vysvetlenie, ze 2 roky medzi testami a mohla sa zmenit zmes, co vlastne nevylúčili, poslednou vetou)

The 36 mm Tufo Gravel Speedero performs almost the same as the 40 mm version (read our review) we tested almost 2 years ago. The 36mm size rolls slightly slower, is obviously a bit lighter, and scores slightly higher in the sidewall puncture test. However, all of these differences are marginal and can easily be attributed to the margin of error in the tests and manufacturing.
09.09.2024 - 23:22:26
01
Gravel mi prisiel so schwalbe g one RS 40mm a rozmyslam ze ich hned vymenim, hlavne kvoli lepsej odolnosti proti defektom.

Predpokladam ze budem jazdit cesta/polnacky = 80/20

Rozmyslam nad novinkou:
Pirelli P ZERO Race TLR Folding Tire - SmartEVO | SPEEDCore - 40-622

Rafky mam hookless. Jazdit planujem s dusou.

Len maju pisane:
The sizes 28-622 and wider are compatible with the air pressure of 5bar with hookless rims. The sizes 26-622 and narrower are NOT compatible with hookless rims!

Tzn musim jazdit min 5bar? Alebo sa taketo pravidlo porusuje bezne a mozem aj napr 3bary?

Alebo pozerat radsej niekde inde….
24.09.2024 - 19:13:14
00
jedna sa o max. tlak - cize na hookless rafoch fukat max. 5 bar.
24.09.2024 - 20:55:09
01
keyboard_arrow_up