Sesulak konečna suma za ten tunel 2011 v prepočte na € je 7,7 miliardy a je razeny v peknom žulovom masíve TBM. Pri tom objeme prác a dĺžke sa ti TBM oplatí, keďže 1 stroj stojí tak 100 miliónov a robí sa na zákazku a oni mali 4 TBM. Proste porovnávaš niečo neporovnateľne. Tunel Višňové bol prerazený za 3 roky a 3 mesiace pri dĺžke 7,5km. Súhlasím s tým, že na Slovensku nejde všetko optimálne, ale sú proste objektívne veci, ktoré budú robiť problémy.
Pozri si hlavné ťahy v Európe, zistíš, že väčšina z nich kopíruje staré rímske trasy. Nenájdem tú štúdiu, ale v krajinách bývalého rímskeho impéria stále stojí viac ako 1/3 okresiek na mieste rímskych ciest. Tak isto, väčšina okresiek, po ktorých sa jazdí sa nachádzajú na cestách ktoré tam boli už storočia. Strečno je proste miesto, kde nemáš kde inde dať cestu. To isté aj v Bratislave napríklad, cesta Devínska - Botanická - Nábrežie ar. gen. L. Svobodu - Rázusovo nábrežie - Vajanského má cez 1000 rokov. Na ňu prečo nenadávaš že sa za 1000 posunula max o 50m doľava, či doprava od pôvodnej cesty? Stará cesta BA - Trnava - Trenčín popri Váhu má tiež cez 1000 rokov, jej poloha sa menila max 200m na každú stranu.