marano napísal:
Má to aj svoje pozitíva - dnes som tade išiel po prvý krát v živote na bicykli. Ešte aj pôjdem, bolo to úplne bez problémov.
A áno čosi sa tam prpľú, akože sanujú a ten kus odtrhnutej cesty, čo je oveľa väčší problém na tomto úseku sa bude robiť v 22. storočí???

By som prihodil aj dve :D
Je to smutne, ze sa stale jazdi po ceste po ktorej jazdili vozy tahane konmi, odkedy boli tie hrady obyvane..., mozno este skor.
07.08.2024 - 19:56:06
00
Budeš prekvapený, ale väčšina okresných ciest na Slovensku sú cesty, po ktorých kedysi jazdili tie koče ťahané koňmi.

Na margo Strečna, tam veľmi nemáš kde postaviť alternatívnu trasu, ak to nemá byť tunel.
07.08.2024 - 22:50:49
00
keby sme v taliansku ten tunel by trval 3 roky a bol by hotový a spustený do prevádzky...ale sme na slovensku, takže tunel nieje a tunelujú sa len financie..
07.08.2024 - 23:47:18
04
Záleží od dĺžky tunela. Je rozdiel raziť v peknej žule a v tom bordeli okolo Strečna.
08.08.2024 - 06:11:26
00
Samozrejme vsade inde maju dokonale podlozie na razenie tunelov, len slovensko je lietadlo…. 🤷‍♂️🤦‍♂️
08.08.2024 - 06:29:38
08
To nikto nehovorí. Len všetci porovnávajú Slovensko s krajinami, kde sú optimálne podmienky na razenie. S TBM strojom je možné raziť v priemere okolo 250m/mesiac. Tak si zrátaj aký dlhý tunel potrebuješ + potrebuješ ten tunel aj doplniť o cestu a rôzne technológie. V priemere potrebuješ cca 15 mesiacov na 1km tunela, ak všetko ide ako má.
08.08.2024 - 06:44:14
01
Veď aj u nás ide všetko, ako má. Preto sa stavia už 3 desaťročia.
08.08.2024 - 06:49:48
010
tento náš banánistan v stavbe dialníc a tunelov nevysvetlí žiadna teória..
08.08.2024 - 07:31:59
04
Jano1987 Ved prave preto som to napisal, ze sa za 5 storoci nic nezmenilo.

Svajciari za 17 rokov dokoncili dve 57km rury pod Gotthardom, AlpTransit vetvu pre vysokorychlostnu zeleznicu smerom na Milano.
08.08.2024 - 08:00:01
02
Vždy, keď tade prechádzam alebo tam stojím v kolóne, tak si spomeniem na našu vládu mieru a pokoja, keď sme podľa jej šéfa mali tade jazdiť po diaľnici už v 2010-tom.
08.08.2024 - 08:00:37
02
Sesulak konečna suma za ten tunel 2011 v prepočte na € je 7,7 miliardy a je razeny v peknom žulovom masíve TBM. Pri tom objeme prác a dĺžke sa ti TBM oplatí, keďže 1 stroj stojí tak 100 miliónov a robí sa na zákazku a oni mali 4 TBM. Proste porovnávaš niečo neporovnateľne. Tunel Višňové bol prerazený za 3 roky a 3 mesiace pri dĺžke 7,5km. Súhlasím s tým, že na Slovensku nejde všetko optimálne, ale sú proste objektívne veci, ktoré budú robiť problémy.

Pozri si hlavné ťahy v Európe, zistíš, že väčšina z nich kopíruje staré rímske trasy. Nenájdem tú štúdiu, ale v krajinách bývalého rímskeho impéria stále stojí viac ako 1/3 okresiek na mieste rímskych ciest. Tak isto, väčšina okresiek, po ktorých sa jazdí sa nachádzajú na cestách ktoré tam boli už storočia. Strečno je proste miesto, kde nemáš kde inde dať cestu. To isté aj v Bratislave napríklad, cesta Devínska - Botanická - Nábrežie ar. gen. L. Svobodu - Rázusovo nábrežie - Vajanského má cez 1000 rokov. Na ňu prečo nenadávaš že sa za 1000 posunula max o 50m doľava, či doprava od pôvodnej cesty? Stará cesta BA - Trnava - Trenčín popri Váhu má tiež cez 1000 rokov, jej poloha sa menila max 200m na každú stranu.
08.08.2024 - 08:47:57
01
U nás sa ako razí tunel? Dynamitom a krompáčmi? Či normálne raziacim strojom?
08.08.2024 - 13:26:15
00
podľa mňa krompáčmi, teda minimalne ta doba by tomu odpovedala
08.08.2024 - 15:19:56
02
https://www.asb.sk/stavebnictvo/cestny-tunel-visnove-dubna-skala
08.08.2024 - 15:25:09
00
Takze na severnej trase je zaseknute Strecno a na juznej most pri Seredi.
Teraz sme tadial isli. 1 pruh v smere na Nitru. Zapcha na 15 min. Stvrtok poobede. Nechcem vediet ako to bude vyzerat v piatky.

A keby ste sli vlakom, tak v Ziline vraj prave hori lokomotiva.

Ten backpacking sa mozno stane masovou formou dopravy cez Slovensko.
08.08.2024 - 15:32:45
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up