To jazdenie cyklistov (a prechádzanie chodcov) na červenú súvisí do značnej miery s tým, že semafory sú prakticky infraštruktúra pre autá. Pri jazde autom už od určitej intenzity dopravy nie je možné mať svetelne neriadenú križovatku. Samotní chodci a cyklisti si poradia aj bez nej (príklad cyklisti:
https://www.youtube.com/watch?v=pqQSwQLDIK8, príklad chodci:
https://www.youtube.com/watch?v=_PLDxp_0yCo).
Ak by autom bolo jednoduché jazdiť cez križovatku na červenú, tak by sa jazdilo
Lenže to vo všeobecnosti nie je, inak by sme semafory nemali. V určitých situáciách sa to však deje, najjednoduchšie je to na "konci zelenej", keď je prechádzanie jedného, niekedy aj dvoch áut celkom bežné. Prípadne pred jej naskočením, u nás je medzi červenou a zelenou ešte 2 sekundy červeno-žltá, čo pre mnohých znamená nie pozor, ale štart. Pritom je to stále červená. (Toto platí aj pre motoristov, aj pre cyklistov.)
Samotné jazdenie cyklistov na červenú nemusí byť v určitých situáciách nebezpečné a preto sa v rôznych formách pristupuje k jeho povoleniu formou dodatkovej tabuľky. Viď napr.:
https://radkompetenz.at/en/9327/right-on-red-first-implementation-and-international-guidelines/Takéto riešenie býva použité na nekolízny smer (teda napr. pravé odbočenie, alebo priama jazda, ak ide o prejazd T križovatkou v priamom smere na strane, kde neústi iná cesta).
Samozrejme, jazdenie na červenú bez povolenia značkou nie je správne a ja ho nielenže nepraktizujem a neobhajujem, ale ho ani nemám rád u druhých cyklistov, pretože mi robí ako cyklistovi z nejakého dôvodu zlé meno. (Hoci na druhú stranu mi nikto ako šoférovi nevyčítal, že iní šoféri jazdia na červenú).