Pali65 napísal:
Nórsko má 88% elektriny z hydroelektrární. Švédsko má 41% z hydroelektrární, 19% z vetra a 29% z jadra. Teda 89% bez priamej produkcie CO2. K tomu ešte 9% z biopalív.

Fíni maju 20,4% z jadra, obnoviteľné zdroje 41,8%, ale s poznámkou, že až 28,5% vyrábajú spaľovaním dreva, čo pri spomienke na náš "biomasaker" vyvolá u vzdelaného a ekologicky uvedomelého človeka isté pochybnosti.

Používanie BEV má skutočne väčší význam v Nórsku a Švédsku, byť Fínom, tak tiež zapochybujem, či mám jazdiť s elektromobilom, keď mi ho takmer z 30% poháňa spálený les.

Prečo niektoré krajiny majú väčší podiel BEV, je sústava rovníc z mnohými neznámymi, vplýva na to výkonnosť ekonomiky, mix energie a jej cena, energetická infraštruktúra a distribučné siete, blahobyt a vzdelanosť obyvateľstva, legislatíva a úľavy pre BEV/hybridy, a ďalšie faktory, ktoré nejdem menovať, lebo sa mi tu nechce písať knihy.

Fíni vyrobili z biomasy v roku 2023 7 % elektriny. z jadra 44 %, z vody 19 % a z vetra 19 %. To teda nie je dôvod, aby si nekupovali elekromobily.
Skončili však v PISA testoch z matematiky na 20. mieste, Švédsko bolo 22. a Nórsko 32. Vo vede boli dokonca na 9. mieste, Švédi 21. a Nóri 32. Sú asi vzdelanejší a preto si nekupujú elektromobily.
Príloha:
finland.jpg
finland.jpg 40.9 KiB thumb_up0thumb_down

04.08.2024 - 14:04:36
00
bicycletour napísal:
Singapur, jedna z najinovatívnejších ekonomík sveta, ktorá má HDP na obyvateľa v parite 3. najvyšší na svete mál podiel BEV 1,2 %. Japonsko, ďalšia inovatívna ekonomika s HDP na obyvateľa na úrovni Británie má podiel BEV 0,8 %. Asi sú to nekultúrne zaostalé krajiny.


V Singapore ta auto vyjde na vyse trojnasobok toho co u nas, registracia je asi 1/3 ceny auta a cakat na nu mozes roky takze kupit auto a este ho menit nie je zrovna jednoduche. Od roku 2025 si tam nekupis dizel (len hybrid) od 2030 zakaz vsetkych cistych ICE, len hybridy alebo BEV. Singapore je navyse najvacsi petrolejarsky hub Azie s obrovskou loby. Navyse sa podiela vyse 5% na HDP Singapuru a na brutalnom znecisteni Singaporeskeho zalivu. Kde su celkom bezne ropne, mazutove svrny, ale na plazi najdes aj bandasku s petrolejom a handrou, takze no stress vies si to aj umyt (ide to ale fakt tazko). Este by si chcel pisat o nejakej krajine o ktorej nic nevies?
04.08.2024 - 15:00:34
12
No ja neviem, ale aky je podiel predajov bev vo finslu? Co som nasiel, tak cez 30% v q4 2023, coz dalo na pekne 5.te miesto celosvetovo. Ohanat sa teda tym ze celkovy podiel na celkovej flotile je teda este stale nizky, ukazuje imo skorej na "zodpovedajuci pisa obraz autora"....
04.08.2024 - 15:05:08
04
blackman napísal:
V Singapore ta auto vyjde na vyse trojnasobok toho co u nas, registracia je asi 1/3 ceny auta a cakat na nu mozes roky takze kupit auto a este ho menit nie je zrovna jednoduche. Od roku 2025 si tam nekupis dizel (len hybrid) od 2030 zakaz vsetkych cistych ICE, len hybridy alebo BEV. Singapore je navyse najvacsi petrolejarsky hub Azie s obrovskou loby. Navyse sa podiela vyse 5% na HDP Singapuru a na brutalnom znecisteni Singaporeskeho zalivu. Kde su celkom bezne ropne, mazutove svrny, ale na plazi najdes aj bandasku s petrolejom a handrou, takze no stress vies si to aj umyt (ide to ale fakt tazko). Este by si chcel pisat o nejakej krajine o ktorej nic nevies?

Ale prečo teda nekupujú v Singapure BEV? Politici môžu zakazovať čo chcú. Minulý rok mali elektromobily podiel 1,2 %. A čo Nórsko nežije z vývozu ropy? Zase tieto hypotézy o zákaze alebo závislosti na rope krívajú na obe nohy.


Naposledy upravil bicycletour dňa 04.08.2024 - 15:51:32, celkovo upravené 1 krát.

04.08.2024 - 15:43:09
00
stanos4 napísal:
No ja neviem, ale aky je podiel predajov bev vo finslu? Co som nasiel, tak cez 30% v q4 2023, coz dalo na pekne 5.te miesto celosvetovo. Ohanat sa teda tym ze celkovy podiel na celkovej flotile je teda este stale nizky, ukazuje imo skorej na "zodpovedajuci pisa obraz autora"....

Keď predaj vzrastie z 15 000 kusov na 30 000, tak je to 100 % rast. To sú ale čísla. Pritom sú to 2 % všetkých registrovaných osobných áut. A tu chce niekto zakazovať spaľovacie autá za 10 rokov. Nehovoriac o tom, že medziročný predaj BEV k dnešku klesol zatiaľ o 7 % a predaje PHEV stagnujú okolo 20 % už 3. rok.
04.08.2024 - 15:49:24
00
bicycletour napísal:
Ale prečo teda nekupujú v Singapure BEV? Politici môžu zakazovať čo chcú. Minulý rok mali elektromobily podiel 1,2 %. A čo Nórsko nežije z vývozu ropy? Zase tieto hypotézy o zákaze alebo závislosti na rope krívajú na obe nohy.


Ty budes zrejme z tych menej chapavych....precitaj si este raj prvu vetu a prestan trepat nezmysly.
04.08.2024 - 16:32:55
01
blackman napísal:
Ty budes zrejme z tych menej chapavych....precitaj si este raj prvu vetu a prestan trepat nezmysly.

V roku 2023 sa predalo v Singapure 18 % elektromobilov. Chudáci tí, ktorí si kúpili 82 % spaľovacích áut. Mal si im poradiť, že elektromobil je predsa výhodnejší. A to majú ešte u elektromobilu o 50 % nižší registračný poplatok.
04.08.2024 - 16:44:23
00
https://www.autotrendy.sk/2024/08/04/volvo-meni-smer-budu-naftovi-nastupcovia-modelov-xc60-a-xc90/
04.08.2024 - 19:31:35
00
https://zive.aktuality.sk/clanok/DNLJJ5g/samsung-vyvija-baterie-ktore-zmenia-svet-elektromobilov-vydrzia-20-rokov-a-nabiju-sa-za-9-minut/?utm_source=aktuality.sk&utm_medium=timeline&utm_content=vecer&utm_campaign=lp
06.08.2024 - 23:05:59
10
Neviete ako sú na tom tieto batérie, ktoré mali vydržať 27 rokov a mali mať 1100 Wh/kg? Písal sa rok 2013.
https://www.hybrid.cz/nova-baterie-s-zivotnosti-274-let/

Alebo tieto revolučné batérie? Písal sa rok 2020.
https://fontech.startitup.sk/extremne-18-nasobne-zrychlenie-nabijania-a-specialny-material-revolucne-baterie-su-kusok-od-reality/
07.08.2024 - 09:43:55
01
mimo to všade bude rovnaký problém, tie udávané časy nabitia sú teoretické, to zo siete nikto nedostane (a v prípade miestnych úložísk a len prelievania energie do áut, zas nebude možné pri striedaní sa tak rýchlo dobíjať prezmenu tie)
a áno samozrejme vizionársky dobuduje samo-sato za 30-50 rokov
07.08.2024 - 10:32:13
00
Skor to, co je v laboratoriach este neznamena, ze sa to podari preniest do masovej produkcie. Tam sa toci viacero problemov - namatkovo - cena vyroby (mozu byt extremne drahe a nekonkurencieschopne) alebo zivotnost (pocet nabijacich cyklov). Cital som aj o inych. Vela takychto vyrobkov sa ukaze ako slepa ulicka
07.08.2024 - 10:42:51
00
Kde má ten vlak troleje prosím?
https://youtu.be/MzrFnaxvdUo?feature=shared
07.08.2024 - 17:41:22
00
Battery znamená ža má akumulátor. Kapišto?
07.08.2024 - 17:59:27
00
trionq napísal:
Kde má ten vlak troleje prosím?
https://youtu.be/MzrFnaxvdUo?feature=shared

tuto a tuto :lol:
a potom ich odpojí a vie podla popisku prejsť 120km, t.j. maximálne 60km niekam a rýchlo naspäť ku káblom :?: takéto vzdialenosti pri vlakoch sú akože niečo extra? Neviem čo sa zmenilo za posledných 15 rokov na našich tratiach, ale keď som chodil trasu BA-Košice juhom, tak elektro za diesel prepájali vo Zvolene :^)
Príloha:
vlak.jpg
vlak.jpg 146 KiB thumb_up1thumb_down

07.08.2024 - 19:09:15
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up