Dobrý deň čo je pri motore dôležitejšie W alebo Nm napr.pri motoroch sa udáva 250 W 85 Nm a špičkový aj 850 W čo hrá väčšiu rolu W alebo Nm.
05.08.2024 - 18:35:07
00
Nm robia zábavu...
05.08.2024 - 20:07:21
01
Sú to dva odlišné parametre elektromotorov a na porozumenie sa dá povedať, že výkon je niečo ako formula, teda znamená rýchlosť na rovine a krútiaci moment určuje silu záberu, je ako tatrovka v teréne, dôležitý pri rozbiehani, v stúpaní a pod záťažou. To je veľmi zjednodušené porovnanie. Pri výkone motora ebikov treba rozlišovať medzi nominálnym a maximálnym výkonom, ktorý je elektromotor schopný vydať na krátky čas.
05.08.2024 - 21:39:12
02
vykon = 2*pi*krutiaci moment * otacky, ak ma ten motor 85Nm, pri kadencii 80ot, tak ma vykon cca 710W.
06.08.2024 - 07:33:10
00
Len tak pre pobavenie: skoda favorit mala motor s krutiacim momentom 78Nm (a viac, podla verzie motora).
06.08.2024 - 13:24:29
01
ltoIto Tak z dlhej chvíli ... Toto tu funguje :) https://www.elektrolab.eu/blog/vypocet-krutiaceho-momentu-elektromotora
cez tvoj vzorček som nepochodil ...
06.08.2024 - 14:01:15
00
to je presne to iste, ako som daval ja :), akurat ako pozeram, sa mi stratil zlomok :D
vykon = 2*pi*krutiaci moment * otacky / 60

pardon :D
06.08.2024 - 14:50:38
01
ome napísal:
Len tak pre pobavenie: skoda favorit mala motor s krutiacim momentom 78Nm (a viac, podla verzie motora).

Krútiaci moment elektromotora je iná liga...
U dobrých spalovakov je to ~100Nm z litra,ale ak by si si to číslo zistil u trolejbsu neuveríš 😉
06.08.2024 - 16:18:56
00
Niekde som čítala, že krútiaci moment je v širokom spektre otáčok motora e-biku vždy približne rovnaký. To je zároveň výhoda elektromotorov oproti spaľovacím, že majú dostatočný krútiaci moment nielen pri vysokých, ale aj pri nízkych otáčkach.
06.08.2024 - 17:57:43
00
Elektromotor z principu ma najvyssi krutiaci moment pri otackach bliziacich sa nule, alebo nule, pri najvyssom zatazeni. Trolejbus je dobry example.
06.08.2024 - 18:05:58
00
keyboard_arrow_up