na van life si možeš rozložiť FVE panely :) a nabíjať počas kúpania sa v mori.
31.07.2024 - 14:40:38
00
Jaroh napísal:
Toto sú neuveriteľné diskusie, ako hluchí so slepými. A teda IMO zástanci ICE z toho vychádzajú ako tí blbší (prepytujem za výraz, hádam mi to admin nezmaže). Prečo prepánajána mnohí z vás tak srdnato dokazujete, že BEV sú horšie? Veď skrátka pre niekoho sú lepšie BEV, pre iného zase ICE. Napríklad pri malých denných nájazdoch, možnosti nabíjania z wallboxu a dostatku peňazí je zrejme lepší BEV, pri veľkom dennom nájazde, nemožnosti nabíjania z wallboxu či malom disponabilnom rozpočte je lepšie ICE a medzi tým je 256 odtieňov šedi. A o rok to bude iné a o desať rokov zase iné... nechápem tie flame wars...


Tie zlé emócie sú programovo živené.

1. Keď v Kongrese vyšetrovali Exxon Mobil ohľadom toho, že klamal investorov a verejnosť ohľadom vplyvu fosílnych palív na klimatickú zmenu, vypovedal tam vedec, ktorého si najali v 70. rokoch. Už vtedy predvídali, že pri danom trende sa do 2020 zvýši globálna teplota o 1,5° a CO2 dosiahne 420ppm. Nemýlili sa, boli to vynikajúci vedci. Koncern potom vrhol veľké prostriedky na popieračskú kampaň. Vtip je v tom, že koncern napokon nedostal pokutu za poškodzovanie životného prostredia, ale za to, že klamstvom ohrozil záujmy investorov (!). Odvtedy však ropné koncerny investujú milióny dolárov ročne do kampane, ktorou najprv popierali klimatickú krízu všeobecne, ale potom začali trolovať elektromobilitu a pod. a snažia sa vyvolávať u bežného obyvateľstva pocity ohrozenia vytváraním legiend o tom, ako chce deep state cez green deal obrať ľudí o slobodu, jatria pocity krivdy a pod.

2. K tomu všetkému sa pridáva napr. cez trollfabriky ruská propaganda, keďže Rusko je v istom zmysle benzínová pumpa zamaskovaná za štát a odklon od fosílnych palív je pre nich existenčná hrozba.

3. Algoritmus sociálnych sietí tému posilňuje, lebo vyvoláva rozhorčené emócie a tým angažovanosť = reklamné príjmy.

Flame wars prebiehajú aj preto, že ten flame niekto polieva benzínom vo forme :cash: .
31.07.2024 - 15:07:18
13
will napísal:
Toto do hlodov fora !

Trionq ty naozaj zijes v dalekej krasnej ziarivej buducnosti.


kto tu hovorí o Slovensku, vytiahnite hlavu z prdele
https://www.trains.com/trn/news-reviews/news-wire/first-of-many-battery-trains-enter-service-in-germany/
31.07.2024 - 15:56:13
00
Jasne. A za chviľu budu lietať bateriove lietadla a rakety :)

A pritom stačí zistiť čo poháňa UFO a je po starostiach …
31.07.2024 - 16:00:56
00
Trionq - elektricke vlaky vsade su napajane primarne z trolejov a aj budu. Nakladny vlak alebo TGV potrebuju velke mnozstva energie. Tych bateriek by si potreboval fakt vela. Cez troleje tu energiu vies dodat a vies s nou aj narabat.

Tie vlaky o ktorych pises, su osobne vlaky na regionalne trate. Tam kde sa trate neoplati elektrifikovat. Osobny vlak potrebuje menej energie a baterie su uz relativne lacne, takze sa to da.

Neboj, hlavu vytiahnutu z prdele mam. A napriklad tieto vlaky ma prekvapili mozno pred rokom - ked nimi zacali nahradzat Nemci vodikove vlaky na regionalnych tratiach (teda nahradzaju dieslove, ale niekde zrusili vodikove a vybrali tieto bateriove).
Vtedy som pochopil, ze ta vodikova mobilita nebude az take terno, ked aj pri vlakoch su ekonomickejsie bateriove.
31.07.2024 - 16:36:37
02
Marselupp, aby som ale aj teba zarazil v rozlete, tak je jedna raketa ktora vezie baterky s elektrinou pre svoje motory.

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Electron_(raketa)

Ale zase iba na jednu cast. Raketu pohana klasicky prud spalenych plynov. Jednym z najzlozitejsich komponentov v motore su turbocerpadla, co dodavaju palivo do spalovacej komory. A tieto cerpadla nahradili v tejto rakete elektrickymi - baterie dodavaju vykon cez 1 MW.

Ale je to mala raketa. V nej hmotnost baterii neprevazila nad vyhodami jednoduchosti cerpadiel.
31.07.2024 - 16:45:06
00
https://www.aktuality.sk/clanok/6waWuZV/od-1-augusta-musia-byt-poistene-male-e-vozidla-a-to-napriklad-aj-e-kolobezky-a-zahradne-traktory/

to som zvedavy kto to bude kontrolovat a ako
31.07.2024 - 17:27:47
00
Pali65 napísal:
Tie zlé emócie sú programovo živené.

1. Keď v Kongrese vyšetrovali Exxon Mobil ohľadom toho, že klamal investorov a verejnosť ohľadom vplyvu fosílnych palív na klimatickú zmenu, vypovedal tam vedec, ktorého si najali v 70. rokoch. Už vtedy predvídali, že pri danom trende sa do 2020 zvýši globálna teplota o 1,5° a CO2 dosiahne 420ppm. Nemýlili sa, boli to vynikajúci vedci. Koncern potom vrhol veľké prostriedky na popieračskú kampaň. Vtip je v tom, že koncern napokon nedostal pokutu za poškodzovanie životného prostredia, ale za to, že klamstvom ohrozil záujmy investorov (!). Odvtedy však ropné koncerny investujú milióny dolárov ročne do kampane, ktorou najprv popierali klimatickú krízu všeobecne, ale potom začali trolovať elektromobilitu a pod. a snažia sa vyvolávať u bežného obyvateľstva pocity ohrozenia vytváraním legiend o tom, ako chce deep state cez green deal obrať ľudí o slobodu, jatria pocity krivdy a pod.

2. K tomu všetkému sa pridáva napr. cez trollfabriky ruská propaganda, keďže Rusko je v istom zmysle benzínová pumpa zamaskovaná za štát a odklon od fosílnych palív je pre nich existenčná hrozba.

3. Algoritmus sociálnych sietí tému posilňuje, lebo vyvoláva rozhorčené emócie a tým angažovanosť = reklamné príjmy.

Flame wars prebiehajú aj preto, že ten flame niekto polieva benzínom vo forme :cash: .


Samozrejme, že za elektromobilitou si v prvom rade peniaze. Vďaka vývoze ropných produktov si môže dovoliť také Nórsko zadotovať elektromobilitu. Predávajú cez 90 % elektromobilov ročne, ale nevyzerá to, že by nejako znižovali vývoz fosílnych palív.
Príloha:
norway.jpg
norway.jpg 142.93 KiB thumb_up0thumb_down

31.07.2024 - 17:49:31
01
Na ac prud 25000v su dialkove vlakove linky, a mensi dc 3000v su kratsie, lokalne. :)
kedysi ortutove 6fazove usmernovace
www.postalmuseum.org
31.07.2024 - 18:08:14
01
Prúd sa meria v ampéroch, vo voltoch napätie.
31.07.2024 - 18:13:43
05
Ale on nič nemeral, iba spominal el. prúd :) skôr mu tam chyba “a” medzi prud a to číslo.

Napetie totiž nič nepoháňa, pohyb zabezpečí až prúd :)
31.07.2024 - 20:32:58
00
Napisal to tam, len to treba pochopit: na AC prud (na striedavy prud), s napatim 25 000 Voltov ...
Na DC prud (jednosmerny) s napatim 3000 Voltov ...
31.07.2024 - 22:15:23
01
Ved ale to v podstate aJoN pise. "prud s napatim 3000V" je velmi nestastna formulacia. spravne to je vedenie/linka s jednosmernym napatim 3kV (resp striedavym napatim 25kV). Prud tam vobec nema zmysel spominat, pokial sa nejdes bavit o konkretnom prikone/vykone. Ten sa bude menit podla toho aky vykon motory lokomotivy prave predvadzaju, ked bude lokomotiva brzdit, teoreticky kludne moze aj rekuperovat energiu spat, teda hodnota prudu bude mat zapornu hodnotu.
01.08.2024 - 05:21:52
12
Derek24 napísal:
Ale on nič nemeral, iba spominal el. prúd :) skôr mu tam chyba “a” medzi prud a to číslo.

Napetie totiž nič nepoháňa, pohyb zabezpečí až prúd :)


Možno nikdy nič nič nemeral, ale spomínal hodnoty napäťové a písal o prúde.....

Napätie to napája.
Bez napätia nieje prúd.
01.08.2024 - 06:28:39
00
nejake tie meniče sme do vlakov robili v EVPU Nova dubnica :) aj do lokomotiv aj do vozňov
v trolejovom vedení boli rozne napätia 5-4 ,3,5kV.. striedave aj jednosmerne , podla toho ktorá časť SK... meniče to museli vedieť zmeniť na medzi obvod 700v DC.. na voznoch bol potom už len další menič na 24V.. alebo pre jednotlive technologie, kurenie, klima, osvetlenie, brzdy.... :)
robili sme aj cele rozvadzače pod vozne kde boli ako moduly jednotlive meniče a ine .... lokomotivy mali tiež moduly ktore napajali rozne technelogie , motory, brzdy,chladenie... bolo tam docela teplučko :)
na servis sa chodilo do Zvolena do rušnoveho depa.
vozne mali odstavne depa vo večších mestach
a opravy voznov vo vrutkach a Trnave kde sa kompletne rozoberali stare nemecke a od kasne sa všetko skladalo na novo aj s rozvadzačmi - taka velká skrina po každým mala cez dve tony
01.08.2024 - 06:38:13
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up