Nic, len rozvirili opat vasne v teme, v ktorej sa da donekonecna honit ego z oboch stran, ci uz cyklisti alebo soferi. Empatia ide bokom...
16.07.2024 - 10:22:50
03
vkotrik napísal:
Nic, len rozvirili opat vasne v teme, v ktorej sa da donekonecna honit ego z oboch stran, ci uz cyklisti alebo soferi. Empatia ide bokom...


Presne tak. Zbytočná provokácia.
A ak sa niekto dožaduje dodržiavania pravidiel cestnej premávky, tak by ich mal dodržiavať hlavne on/ony.
Koľké z nich boli vybavené reflexnými prvkami, odrazkami a blablabla. Ruku na srdce nech si dajú, či nejazdia dve, tri vedľa seba, keď sa netočia na mobil. Okrem toho, ešte aj tá, ktorá ich točí na mobil stojí v strede cesty 🤦🏻‍♀️
16.07.2024 - 10:34:37
02
Attention whores just being attention whores :-P
16.07.2024 - 10:54:41
00
sa ti to keca v Malatinej kde sa aj tak vozis na MTB po lese :)
pod sa sem povozit na cestak a budes to vidiet trocha inak ;)
16.07.2024 - 10:57:12
01
Pre cyklistov sa vzťahuje aj toto napríklad 8/2009 Zz

§ 4 Povinnosti vodiča:
(1) Vodič je povinný
e) dbať na zvýšenú opatrnosť voči cyklistom a chodcom, najmä deťom, osobám so zdravotným postihnutím, osobitne voči osobám, ktoré používajú bielu palicu, a starým osobám,
f) dať prednosť chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov, pritom ho nesmie ohroziť,
(2) Vodič nesmie
g) ohroziť chodcov prechádzajúcich cez cestu, na ktorú vodič odbočuje, pri odbočovaní na miesto mimo cesty, pri vchádzaní na cestu a pri otáčaní alebo pri cúvaní,
h) ohroziť cyklistov prechádzajúcich cez priechod pre cyklistov,
i) poškodzovať životné prostredie, najmä verejnú a cestnú zeleň,
j) prekážať v jazde rýchlejšie idúcim vozidlám a obmedzovať plynulosť cestnej premávky,
k) znížiť náhle rýchlosť jazdy alebo náhle zastaviť, ak to nevyžaduje bezpečnosť cestnej premávky,
l) počas vedenia vozidla používať telefónny prístroj okrem telefonovania s použitím systému „voľné ruky“ alebo vykonávať inú obdobnú činnosť, ktorá nesúvisí s vedením vozidla; to neplatí pre vodiča vozidla ozbrojených síl Slovenskej republiky...
(4) Ak vodič zníži rýchlosť jazdy alebo ak zastaví vozidlo pred priechodom pre chodcov alebo pred priechodom pre cyklistov, aby umožnil prejsť cez cestu chodcom alebo cyklistom, vodiči ostatných vozidiel idúcich rovnakým smerom sú takisto povinní znížiť rýchlosť jazdy alebo zastaviť vozidlo; to neplatí pre vodiča električky.

§ 12
(2) Vodiči vozidiel, pre ktorých je vyhradený jazdný pruh určený, sú povinní vyhradený jazdný pruh použiť prednostne.
(3) Ak vodič autobusu alebo trolejbusu vychádza z vyhradeného jazdného pruhu do priľahlého jazdného pruhu, vodič jazdiaci v tomto pruhu je povinný mu dať prednosť v jazde. Vodič autobusu alebo trolejbusu je pritom povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy a nesmie ohroziť vodičov ostatných vozidiel.

§ 13
(1) Za vozidlom pravidelnej verejnej dopravy osôb, ktoré zastavilo v obci na zastávke bez nástupného ostrovčeka alebo bez nástupišťa na zvýšenom električkovom koľajovom páse, vodič iného vozidla je povinný zastaviť vozidlo. Ak je na zastávke viac vozidiel, vodič je povinný zastaviť vozidlo za posledným z nich. Vodič smie pokračovať v jazde, ak neohrozí osobu, ktorá nastupuje do vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb alebo z neho vystupuje.
(2) Vodič je povinný v úseku zastávky pravidelnej verejnej dopravy osôb dbať na zvýšenú opatrnosť a jazdiť primeranou rýchlosťou tak, aby neohrozil osobu vystupujúcu z vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb alebo do neho nastupujúcu.

§ 30 Znamenie o zmene smeru jazdy
(1)
Znamenie o zmene smeru jazdy vodič je povinný dávať okrem prípadov uvedených v tomto zákone vždy aj pri zmene smeru jazdy, vybočovaní z neho alebo ak to vyžaduje bezpečnosť alebo plynulosť cestnej premávky.
(2)
Vodič je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy včas pred začatím jazdného úkonu podľa odseku 1, a to s ohľadom na okolnosti cestnej premávky, najmä na vozidlá idúce za ním a na povahu jazdy.
(3)
Znamenie o zmene smeru jazdy sa dáva smerovými svietidlami. Ak nimi vozidlo nie je vybavené alebo ak majú poruchu, dáva sa znamenie upažením. Rukou ohnutou v lakti hore sa dáva znamenie o zmene smeru jazdy na opačnú stranu. Ak to vyžadujú okolnosti, najmä ak znamenie dávané smerovými svietidlami alebo rukou nie je dostatočne viditeľné najmä pre šírku nákladu alebo za zníženej viditeľnosti, musí dávať znamenie spôsobilá a náležite poučená osoba alebo sa musí použiť iný zreteľný spôsob. Inak vodič smie zamýšľaný jazdný úkon uskutočniť len vtedy a takým spôsobom, aby neboli ohrození ani obmedzení iní účastníci cestnej premávky.

§ 55 Osobitné ustanovenia o cyklistoch
(1) Na bicykli sa jazdí predovšetkým po cestičke pre cyklistov. Po cestičke pre cyklistov sa jazdí vpravo. Kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je zjazdná, jazdí sa pri pravom okraji vozovky. Ak sa tým neohrozujú ani neobmedzujú chodci, smie sa jazdiť po pravej krajnici vozovky.
(2) Cyklisti smú jazdiť len jednotlivo za sebou; to neplatí pri jazde po cestičke pre cyklistov, kde smú jazdiť dvaja cyklisti vedľa seba, ak tým neobmedzujú a neohrozujú ostatných účastníkov cestnej premávky. Cyklista nesmie jazdiť bez držania riadidiel, držať sa iného vozidla, viesť počas jazdy druhý bicykel, ručný vozík, psa ani iné zviera a voziť predmety, ktoré by sťažovali vedenie bicykla alebo ohrozovali iných účastníkov cestnej premávky. Pri jazde musí mať cyklista nohy na pedáloch. Za zníženej viditeľnosti musí mať cyklista jazdiaci po krajnici alebo po okraji vozovky na sebe viditeľne umiestnené reflexné prvky alebo oblečený reflexný bezpečnostný odev.
(3) Na jednomiestnom bicykli nie je dovolená jazda viacerým osobám. Ak je bicykel vybavený pomocným sedadlom na prepravu dieťaťa s pevnými opierkami na nohy, smie osoba staršia ako 15 rokov viezť osobu mladšiu ako 10 rokov.
(4) Osoba mladšia ako 10 rokov smie na ceste s výnimkou cestičky pre cyklistov, poľnej cesty, lesnej cesty a obytnej zóny jazdiť na bicykli len pod dohľadom osoby staršej ako 15 rokov, ktorá je dostatočne spôsobilá, aby na ňu riadne dozerala, a ktorá zodpovedá za dodržiavanie povinností podľa tohto zákona touto osobou.
(5) Pomaly idúce alebo stojace vozidlo môže cyklista idúci rovnakým smerom predchádzať aj po pravej strane vozovky alebo krajnici, pritom je povinný dbať na zvýšenú opatrnosť; to neplatí, ak vodič takého vozidla dáva znamenie o zmene smeru jazdy doprava.
(6) Ak je zriadená cestička pre chodcov a cyklistov označená príslušnou dopravnou značkou, cyklista nesmie ohroziť chodca. Ak cestička pre chodcov a cyklistov má oddelené pruhy pre chodcov a cyklistov, sú chodci a cyklisti povinní použiť len pruh pre nich určený; to neplatí pri obchádzaní, predchádzaní, odbočovaní, otáčaní, pri vchádzaní na cestičku pre chodcov a cyklistov a vychádzaní z nej, pričom sa nesmú vzájomne ohroziť.
(7) Cestičku pre cyklistov môže použiť aj osoba pohybujúca sa na kolieskových korčuliach, lyžiach alebo na obdobnom športovom vybavení, ak tým neobmedzí ani neohrozí cyklistov.
(8) Pred vjazdom na priechod pre cyklistov sa cyklista musí presvedčiť, či tak môže urobiť bez nebezpečenstva. Cyklista môže prechádzať cez vozovku, len ak s ohľadom na vzdialenosť a rýchlosť jazdy prichádzajúcich vozidiel nedonúti ich vodičov k zmene smeru alebo rýchlosti jazdy. Na priechode pre cyklistov sa jazdí vpravo.
(9) Cyklista je povinný počas jazdy na bicykli mimo obce chrániť si hlavu riadne upevnenou ochrannou prilbou. Ak je cyklistom osoba mladšia ako 15 rokov, táto povinnosť sa vzťahuje aj na jazdu v obci.

§ 59 Osobitné ustanovenia o cestnej premávke v obytnej zóne, pešej zóne a školskej zóne
(2) Do pešej zóny je povolený vjazd len vozidlám, ktorým to umožňuje dopravná značka.
(3) V obytnej zóne, pešej zóne a školskej zóne vodič smie jazdiť rýchlosťou najviac 20 km.h-1. Pritom je povinný dbať na zvýšenú ohľaduplnosť voči chodcom, ktorých nesmie ohroziť. Ak je to nevyhnutné, vodič je povinný zastaviť vozidlo. V obytnej zóne a pešej zóne je státie vozidiel zakázané, ak dopravnou značkou nie je určené inak. V školskej zóne možno stáť, ak tým nie je obmedzený pohyb chodcov.

Je tu ešte odsek o dopravných nehodách, dodržiavanie značiek atď. Žiaľ značná časť cyklistov zredukovala 8/2009 Zz na to, že majú dostať od áut 1.0/1.5m odstup od motoristov a že motoristi na nich majú brať ohľad. Už zabudli, že aj oni majú nejaké povinnosti.
16.07.2024 - 11:22:59
00
scarinko napísal:
sa ti to keca v Malatinej kde sa aj tak vozis na MTB po lese :)
pod sa sem povozit na cestak a budes to vidiet trocha inak ;)


Ale veď ja to chápem. Len toto video zbytočne rozdúchalo vášne a nenávisť voči cyklistom. Problematiku jazdenia ako takú to nerieši. Bude treba ešte roky, kým si Slováci osvoja tieto nové pravidlá.
Ale ak chceli na seba upozorniť, mohli inak
Môžu urobiť kampaň medzi ľuďmi, ísť do škôl, škôlok, vymyslieť omaľovánky, aktivity pre deti, rodičov na biku, rozprávať o tom, učiť ich to. Ja som mama, ty otec ktorá/ý sa chce vrátiť k deťom. Poďme byť k sebe ohľaduplní a blablabla. Tá tematika sa dá tak pekne uchytiť a upozorniť na ňu spôsobom, ktorý nebude rozdúchavať vášne a gradovať nenávisť voči cyklistom či šoférom.
Ale za mňa toto určite nie. Proste sa mi to nepáči.
16.07.2024 - 11:31:44
011
Scarinko 6 rokov som bol v BA, minuly august som sa vratil na Liptov a ver mi, ze cestak sa ovela lepsie jazdi v BA. Po Bajkalskej som sa od troch vezi za chvilku dostal na hradzu a tam si mozes v klude jazdit rovinku bez aut kolko chces, na jednu stranu Gabcikovo, na druhu Vieden. Chcel som aj kopce? Za chvilku som bol na Kamziku a tam si mozes jazdit bez aut od Cerveneho mosta po Svaty Jur, Limbach, Lozorno. Nema som za tu dobu potrebu vyhladavat trasy - cesty, kde by bola frekventovana premavka.
16.07.2024 - 11:34:05
03
No mozno mas pravdu lebo som bol 2 tyzdne dozadu na liptove a cez vikend sme jazdili oravsky okruh stara bystrica, oravska lesna, terchova a ti vodici to je nieco strasne. Dostal som tolko ostrekovacov ako za cely cas co jazdim doma. Ale treba povedat ze vacsina vodicov boli dovolenkari.
Hh bez aut po karpatoch? Si asi jazdil v nejakom inom vesmire. Mna uz par aut slusne vytlacilo aj v karpatoch. O autobusoch medzi cervenym mostom a kamzikom tiez pomlcim.

PINYja uz aom sa naucil ze ine to nebude. Tie nenavistne komentare a nadavky na FB a kdekade sunod ludi co nejazdia na biku resp ak ano tak max niekde po hradzi do prveho bufetu. Prednejsie je pre nich vsade jazdit autom a ist do nakupaku je to najdolezitejsie a ked ma ist za cyklistom 10 sekund tak to je apokalypsa.
Tychto ludi nezmenis. Maju tu nenavist v sebe.
Ale to video je proste propagacia a snaha uputat nejaku pozornost v eteri. Ten pvc papek je samozrejme na ukazku toho aby vodici videli ako daleko je toho 1,5m. Vela ludi netusi kolko to je. Nemaju vobec odhad.
Navyse cyklisti jazdia 2 vedla seba casto z defenzivy. Ked ides za sebou tak to tam vacsina aut posle aj ked ide auto v protismere ale ked su 2 tak by toho jedneho musel zrazit a to uz nikto vedome neurobi narozdiel od tesneho liznutia ktore ta sice ohrozi ale nie je to priamy naraz. Proste normalna sebeobrana.
V konecnom dosledku by malo byt jedno ci ide jeden alebo dvaja nakolko ak ma dodrzat odstup tak musi ist cez protismer.

Trochu tazko sa to vysvetluje ludom ktori nejazdia denne cestak. To si treba zazit.
Jazdil som denne rano po racianskej v spicke do prace niekolko rokov. Uz som trochu otrly ?
16.07.2024 - 11:43:37
04
Inak, veľa by mohol urobiť aj samotný MTBIKER. Je mienkotvorný medzi cyklistami. Vysoké percento z nich sú zároveň aj vodiči.
Viem si predstaviť kampaň mtbikeru, čo sa pravidiel cestnej premávky týka. Logo mtbiker na omaľovánky, reflexné pásky, čelenky a podobne. Aktivita v meste, diskusie s políciou, hry pre deti, rodičov, niekde na veľkej ploche si skúsiť to obiehanie...viete, čo myslím. Reklama v telke nielen na tovar, zmieniť aj bezpečnosť. Postupne sa to ľuďom dostane do hlavy, tak ako ten malý zelený z....z reklamy. Majú veľkú moc podľa mňa ovplyvniť názor cyklistov a vodičov. Škoda, že sa takému niečomu nevenujú.
Inak, ako výchovou detí a rodičov k bezpečnému jazdeniu na cestách sa k výsledku nedopracujeme. Provokáciami a nenávisťou nikto nič nedosiahne.
16.07.2024 - 11:56:59
00
nemyslim si. lebo ti ludia ktorim cyklisti vadia nie su s mtbikerom nijak zviazani. ti uz su alergicki na slovo cyklista. proste im vadi na ceste, musia koli nemu pribrzdit a nemoze cumiet do mobilu pri soferovani. este aj ked to citas tak "cesty su predsa urobene pre auta a nie pre cyklistov"
toto je mentalita naroda, to sa nezmeni nejakou reklamou, to je od malicka.
16.07.2024 - 12:03:19
01
Veď o tom píšem ;) Treba to učiť už deti a potrvá to ešte nejakú dobu. Ale ak sa nebude robiť vôbec nič, no tak sa nič nezmení ;)
16.07.2024 - 12:07:27
01
mal som na ziletkarov rozny nazor, az do momentu ked clovek si kupi jeden a skusi si jazdit sk "cesty"...
krajnice neexistuju, su rozbite, hrbate, nezjazdne, nasypane strkom a sklom z rozbitych aut...
logicky je nutne sa tlacit k stredu...
stazujte sa na cestarov, ze nie su schopni urobit poriadne cesty. :finger:
16.07.2024 - 12:09:11
04
naozaj ma bavi ked niekto ako scarinko mrnci o tom ako sa spravaju vodici k cyklistom ked on sam ide ziarivym prikladom v tom ako kaslat na nejaku ohladuplnost k vodicom.

If you want to change the world, start with yourself.
16.07.2024 - 12:09:51
02
Ale kto to nauci tie deti? Ti rodicia co neznasaju cyklistov? Isto nie. Tie aktualne deti ktore uz k sportu neinklinuju a najlepsi bike je ebike? Neverim. V tomto som strasne skepticky. Slovenska mentalita sa nezmeni. Ak ano tak mna uz vtedy nohy boliet nebudu.

Toto som mal urobit uz davno. Skoda ze nejde vypnut uplne. Ani BAN mu nepomohol.

Prílohy:

Screenshot_2024-07-16-12-10-47-714_com.android.chrome.png
Screenshot_2024-07-16-12-10-47-714_com.android.chrome.png 29.68 KiB thumb_up0thumb_down

16.07.2024 - 12:09:52
02
Scarinkoooooooo
16.07.2024 - 12:13:39
01
keyboard_arrow_up