1/ je na mieste otázka, či by mali cirkvi dostávať dane len podľa počtu svojich členov.
2/ to že mal niekto negatívnu skúsenosť, ešte neznamená, že celá organizácia ako taká je zlá. Kňaz zneužil dieťa? Ide sa upáliť verejnosťou aj s celou cirkvou a čo kňaz, to pedofil pomaly. Zneužije
dieťa učiteľ? Prečo sa každý učiteľ zrazu nehádže do 1 vreca? Prečo sa neuvažuje, že by sa zrušilo financovanie školstva? Žiaľ časť verejnosti pozerá na cirkev ako triedneho nepriateľa.
3/ aj neveriaci môže využívať značnú časť cirkevných vecí. To že si cirkev vyhradzuje časť služieb, či ako to lepšie nazvať len pre svojich členov, je predsa normálne. To isté je aj v divadle, športe, verejnej doprave a inde. Je zaujímavé, že najčastejšie sa vyťahuje svadba v kostole a že neveriaci ju tam nemôžu mať. Natíska sa otázka, prečo vlastne neveriaci chce mať svadbu v kostole? Z akého titulu? Úradná miestnosť na obecnom úrade nestačí? A áno, aj ateista môže mať svadbu v rímskokatolíckom kostole, sú tam nejaké podmienky, čo musí predtým splniť, ale môže mať. Jednoduchšie to je, keď je druhý z páru veriaci. Áno, sú tam sľuby, že
deti by mali byť vychované v katolíckej viere, ale nik nič nepodpisuje, nik nikoho nechodí kontrolovať preto a ani sa nežiada, aby sa to robilo od malička. Kostoly sú voľne prístupné pre všetkých, aj školy, škôlky, tábory, zväčša aj ihriská, ak sú pri farnostiach. Veľa záleží aj od samotných farárov, keďže oni sú zodpovedný za matejok. Veľa z nich nemá problém, ak sa prídu hrať neveriace deti, ak prídu ma tábory a podobne. Samozrejme musia ale strpieť, že tam budú nejaké špecifiká, že napríklad sa treba modliť a podobne. Je už na každom, či je ochotný to akceptovať, alebo nie.
4/ časť cirkevných zamestnancov nahrádza aj funkciu psychológov (nie profesionálnych, ale ak príde človek, vedia poradiť, alebo odporučiť , že čo robiť, aj vypočuť, čo veľakrát stačí veľa ľuďom). Ako pre niekoho je podpora psychiky návšteva divadla, pre niekoho to je návšteva kostola. Pre veľa ľudí je to miesto stretávania sa, spoznania ľudí s podobným svetonázorom a vytvorenie nejakých skupiniek, keď sa spoznajú, dôchodcovia svoje, mamičky svoje, my mladý sme mali kedysi hokejbal a futbal atď.
5/ nič nie je čierno - biele. Krádež, znásilnenie, podvádzanie atď je nelegálne, či minimálne nemorálne/neprijateľné a je jedno, či je človek ateista, katolík, alebo verí vo vesmírnych jašterov.
6/ ľuďia tu kritizujú cirkev ako takú, ale oni samotný žijú v židovsko-kresťanskej kultúre a väčšina zákonov sa odvíja od tohoho vnímania sveta. Stačí si pozrieť iné kultúry (v istom kmeni v Afrike muž aby dokázal že je mužom, tak musí mať orálny sex zo šamanom a neberú to tam niečo ako zvrátené, pre nich je to bežná vec. Alebo nevesta nesmie byť panna, keď vstupuje do ich verzie manželstva, tak náčelník odpaňuje všetky budúce nevesty. Podobných prípadov sú stovky po celom svete a veľa ľuďom sa to tu bude zdať zvrátené). Ale je to ozaj zvrátené? V skratke, je to niečo ako sex (ktorý asi má väčšina ľudí tu). Pre niekoho je normálny len vaginálny, pre niekoho len vaginálny a len vtedy, keď chce mať potomka, pre ďalšieho je orálny fuj, ďalší je stým v pohode. To isté análny, BDSM, fetiš, viac ako 2 osoby, osoby rovnakého pohlavia atď.
7/ niekomu vadí, že sa cirkev za niečo neospravedlnila. Ale pravdou je, že sa ospravedlnila. Ale ak má niečo 2000 rokov starú históriu, tak kostlivec sa nájde v skrini a viac ako jeden. Aj predkovia súčasných slovákov, keď dorazili na dnešné územie Slovenska, tak proste pôvodných obyvateľov vytlačili, povraždili, dali do otroctva. Otázkou je, dokedy sa treba ospravedlňovať? Koľko to treba vyhadzovať daným ľuďom, či organizáciám na oči? V stredoveku bol bežný trest za krádež useknutie ruky. Teraz neakceptovateľné, vtedy bežné. Je to niečo, za čo sa treba ospravedlňovať?