cokupit napísal:
V com su legitimne? Pri spalovakoch si ziadne nekladie a pri ev mu zrazu strasne zalezi na vode v tramtarii. Je to tupa propaganda. Keby chcel diskutovat, tak si najprv zisti fakty a namiesto jednostrannej propagandy vypise aj negativa spalovakov. Zisti, ze su nasobne vacsie ako ev a dodebatoval. Toto nema s debatou nic spolocne, to je len tlacenie propagandy. Navyse sa stavim, ze jeho uhlikova stopa bude tak trojnasobna oproti mojej. Ale bude mliet o ochrane prirody a obhajovat nou spalovaky. Cielena erozia temy a vyznamu slov...


K veci:
- podľa mňa je legitímne diskutovať napríklad o tom, že v mene dekarbonizácie sa životné prostredie aj spoločnosť poškodzujú iným spôsobom a o podobných témach, ktoré ani zďaleka nie sú jednoznačné;
- propaganda je organizovaná činnosť, verím, že títo naši zástancovia ICE nie sú organizovaní a nie sú riadení odniekaľ :-) :-),
- toto je verejná debata, nie vedecká konferencia a tak môžu diskutovať aj ľudia, ktorí si nezistia fakty. Práve preto je potrebné dokola skutočnosti vysvetlovať a pripomínať - tieto diskusie čítajú tisícky takých, ktorí sa "nezistia fakty" a tak je toto možnosť aspoň nejako im tie skutočnosti prezentovať.

Ak ťa taká diskusia nebaví, tak je ľahké z nej vyskočiť a ak ťa nebaví daný diskutujúci, tak je ľahké naňho skrátka nereagovať :-)
11.07.2024 - 09:46:18
12
cokupit
Lepšie sa pozri na dáta, čo spôsobí elektromobilita a nepíš tu svoje dojmy, že ide zachraňovať klímu. Spočítaj si tie tony vyťažených kovov a keď máš iné dáta tak ich sem daj, aby si to aj niečím doložil a nepíš všeobecné frázy, že niečo je x-krát horšie pre životné prostredie. Moderná civilizácia funguje vďaka fosílnym palivám z 80 %. Keď si myslíš, že elektromobilita zachráni klímu, tak si naivný. Pridaj sem aspoň koľko ľud umiera kvôli fosílnym palivám, koľko ľuďom pomáhajú fosílne palivá žiť kvalitnejšie a aký dopad bude mať elektromobilita, keď sa začne ťažiť a spracovávať to množstvo kovov potrebných na batérie.
Obviňovať niekoho bez dát je to najľahšie, čo môžeš urobiť.
11.07.2024 - 10:58:42
00
Rád ti predložím dáta, len miprosím povedz, kam ti môžem poslať faktúru za desk- and scientific research.
A prosím na základe čoho tvrdíš, že elektromobilita neprispeje k mitigácii globálneho oteplovania? To som celkom nepochopil. V čom sa teda vedci mýlia?
11.07.2024 - 11:34:44
00
Myslis si, ze tie svoje vyplody ma zo svojej hlavy? Iba tu papagajuje nejake nezmysly od inych, zahranicnych. Keby sa mi chcelo, najdem aj presne zdroje a stavim sa, ze budu na vychod a juhovychod od nas... Som si myslel, ze covid uz ludi od takychto nezmyslov dostatocne oducil ale zjavne nie.
A nie, to co on predvadza nie je debata. To je propaganda. Porovnava raz pouzitelny a spaleny benzin s 1000x nabitelnou bateriou a ked mu to 10 ludi otrieska o tu propagandisticku hlavu, tak vytiahne inu kktinu a ide si zas dalej. Ciel nie je temu rozobrat, ale znicit.

PS elektromobilita nezachrani klimu. Ev ale maju nizsie celkove emisie co2 a ineho bordelu. O tretinu az polovicu. Fit for 55 nie je len o ev, naopak, je o celom hospodarstve a ev su len malou castou. Ale velmi obavanou, preto o nich kazdy melie.
11.07.2024 - 11:56:13
01
trionq napísal:
1. odkedy platí že tažšie vozidlo je menej bezpečné ? fyzika ZŠ ..

2. že su EV tažšie už nie je celkom pravda su tam minimalne rozdiely, napr model 3 je lahší ako superb a len o +-40kg tažší ako m3 atd,,

3. výhodov je že EVčka nemaju v predu motor, tj maju 3-4x vyššiu deformačnú zónu z predu, dalej maju velmi nizke tažisko takže je menšia šanca na preklopenie a za dalšie rychlejšie a technologicky lepšie bezpečnostné systémy, napr pri Teslach sa zatahujú bezpečnostné pásy ešte pred nárazom, nie počas neho

4. všetky Tesly su v crashtestoch euro NCAP ako best in class, konkretne model Y dosiahol rekordné skóre v dobe tesovania https://insideevs.com/news/608882/tesla-modely-euro-ncap-safety-tests/

4 najbezpečnejšie auta su elektomobily v NCAP, spalovaky sa tam posledne roky už ani neobjavuju a to neplatí len pri NCAP ale aj pri americkej
https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/best-in-class-cars/2022/

2023 https://www.euroncap.com/media/79986/euro-ncap_yearinnumbers_2023.pdf

" EV kvoli vyssej hmotnosti jednozne horsia ako u porovnatelnych ICE"
skus túto myšlienku podporit nejakym zdrojom..

Vyssia hmotnost je vyhodou z pohadu bezpecnosti len pri strete dvoch aut, napr celny naraz. Tam ma vyssia hmotnost vyhodu, avsak je to relativne, je to na ukor bezpecnosti ludi v lahsom aute.

Pri naraze do pevnej prekazky je vyssia hmotnost pri rovnakom aute na skodu, nakolko pri naraze sa musi pohltit vacsia energia.

Pri aktivnej bezpecnosti je samozrejme vyssia hmotnost negativom. Snad kazdy vodic ma skusenosti, ze ked ma plne nalozene auto (+300 kg) sprava sa inak ako prazdne. Rovnako to plati aj u samotnych aut, hmotnost negativne vplyva na snad vsetky dynamicke parametre, z hladiska bezpecnosti su asi najpodstatnejsie brzdna draha no najma samotne jazdne vlastnosti, ake pretazenie auto zvladne v zakrute a pod. A cim su podmienky horsie, ak napr nizsia prilnavost vozovky, tym je efekt citelnejsi.

Dnes (a vlastne uz dlho) dosahuju v EuroNCAP prakticky vsetky relevanvne auta az na mimoeuropske vynimky 5*, pricom rozdiely nie su velke. Navyse pozor, cim novsia metodika EuroNCAP, tym mensi vplyv vysledky samotneho narazu na hodnotenie, cim dalej tym vacsiu vahu maju ine faktory. V minulosti sa hodnotil vylucne naraz.

V principe proste plati, ze tazsie vozidlo (a EV su spravidla o 300-500kg tazsie ako porovnatelne ICE ak sa bavime o rozumnej baterii aspon 70-80kWH, v priemere, samozrejme najdu sa aj vynimky) a to nikdy neprispieva ku lepsej jazde.

Samozrejme, niektore veci je mozne ciastocne ovplyvnit komponentami, konstrukciou (vacsie brzdy, tvrdsi podvozok), no hmotnost je z hladiska jazdnych vlastnosti u aut vzdy negativny faktor.
A v zasade kazda takato naprava ma potom negativny efekt na inu oblast, napr u podvozku komfort.
11.07.2024 - 12:02:00
03
cokupit Jo, veď preto som položil tú otázku: "A prosím na základe čoho tvrdíš, že elektromobilita neprispeje k mitigácii globálneho oteplovania? V čom sa teda vedci mýlia?" :-)
Mne nejde o jeho postoj ako taký, ten je mi ukradnutý, ale chcel by som vedieť argumenty, aby človek vedel, ako takí popierači rozmýšľajú.
11.07.2024 - 12:03:36
00
Zhrniem argumenty 100krat opakovane

Elektromobily nie su najekologickejsi dopravny prostriedok, su len ekologickejsie od ICE.
Elektromobily nezachrania klimu ale prispeju k zlepseniu.
Elektromobily zasadne zlepsia prostredie v mestach (miesta s vysokou koncentraciou ludi) -> nulove lokalne emisie, menej brzdoveho prachu, nizsia hlucnost = lepsie zdravie ludi.

Predpokladam, ze bicycletour nesuhlasis iba s prvym bodom, argumentujes:
- Tazba kovov - ano, tazba hociakych kovov nie je ekologicka. Ale validny argument je to iba v pripade, ze je to horsie ako v pripade ICE aut. Tam tiez prosim zohladni tazbu kovov, hlinika, vyroba roznych zliatin, platiny (DPF filter), gumy a pod. Mimochodom, kobalt ma klesajuce vyuzitie v bateriach a v mnohych bateriach sa uz vobec nevyuziva. Ale kobalt sa vyuziva pri rafinacii ropy, vedel si?
- Transport surovin - BEV su momentalne ba mierne tazsie ako ICE. Tzn. preprava surovin na vyrobu moze byt iba mierne vyssia. Ale co preprava samotneho paliva? Pri EV = 0, pri ICE cca 20t nafty za celu zivostnost auta. Toto si zapocital?

Pripadne prosim pridaj dalsie argumenty


Naposledy upravil Kali033 dňa 11.07.2024 - 13:12:13, celkovo upravené 1 krát.

11.07.2024 - 13:06:35
05
Jaroh a preto spominam koronu, lebo tam si mal roky a miliony prilezitosti zistit, ze to praveze vobec nie je o rozmyslani, ale jeho absencii. Je to proste vzdor proti systemu. Kazdy s nimi riesi technikalie, ale ono su to primarne otazky psychologicke a sociologicke. A co je pricinou? Imho to iste, ako u malych deti. Maju kontrolovany a riadeny cely zivot. Preto sa odporuca nechavat im cas iba pre seba, nech si ho same organizuju a hraju sa aj chaoticky. Imho u velkej casti populacie toto pretrvava. Potom pride nariadenie nahubkov ci zakaz ziaroviek a spalovakov a idu z toho vyskocit z koze. Nie z technickej stranky veci, o tej nic nevedia. Ale zo strachu a frustracie, ze nemaju kontrolu nad vlastnymi zivotmi.
11.07.2024 - 13:11:08
02
To je zaujimavy pohlad a aj by daval zmysel nebyt toho, ze zaroven si velka cast spolocnosti (prave ta protestna) paradoxne zela viac autokraticky az diktatorsky rezim :)
Trochu schyza :)
11.07.2024 - 13:35:07
00
Schyza je že sa tešíš ako ti šlape motor na tvojej Tesle a na bicykli jazdíš bez motora... :)
11.07.2024 - 13:55:47
00
cokupit napísal:
Jaroh a preto spominam koronu, lebo tam si mal roky a miliony prilezitosti zistit, ze to praveze vobec nie je o rozmyslani, ale jeho absencii. Je to proste vzdor proti systemu. Kazdy s nimi riesi technikalie, ale ono su to primarne otazky psychologicke a sociologicke.


Chápem. Lenže skrátka ak chceme zmeniť zmýšľanie ľudí, tak musíme pochopiť ich pohľad na svet. Je to podobne ako v politike - na to, aby si získal voliča, musíš vedieť, ako rozmýšľa. Podobne v marketingu - aby si vedel zarobiť, musíš vedieť, čo ľudia chcú (alebo ich k tomu priviesť, ako Steve Jobs :-)
Mňa teda tieto diskusie zaujímajú čisto len preto (a preto sa pýtam otázky), aby som sa dozvedel, ako taký odporca elektromobility ako smeru rozvoja rozmýšľa. :-)
11.07.2024 - 14:28:03
01
Ok, ale to od nich nezistis. Pretoze ako vidis, vacsinou neodpovedaju, iba chrlia svoje zaobalene frustracie. Viac ti o nich povedia dobri psychologovia, alebo napriklad sociolog Vasecka. Zial este som nenarazil na navod, co s tym. Kazdy kapituloval v zmysle, ze je to ako zavislost. Pokial dotycny sam nechce, nevymani sa z toho a kazdy argument sa od neho odrazi. Da sa pracovat iba s deckami.
11.07.2024 - 15:12:02
00
Bohužiaľ, do značnej miery súhlasím. Ale aj tak ma to baví :-)
A teda dosť sa hrozím toho, že takto uvažujúci ľudia majú volebné právo, ale to už zabŕdame do témy politika (i keď elektromobilita je do značenej s politikou prepojená, ako vidíme najmä v Nemecku a iných krajinách).
11.07.2024 - 15:21:35
00
Energia a fyzika sa nedajú oklamať. Ak ľuďom zdražujú autá a elektrina, tak je jasné, že nebudú voliť podporovateľov elektromobility a občasnej energie.
11.07.2024 - 15:39:53
00
quasimoto napísal:

V principe proste plati, ze tazsie vozidlo (a EV su spravidla o 300-500kg tazsie ako porovnatelne ICE ak sa bavime o rozumnej baterii aspon 70-80kWH, v priemere,


Model 3 LR 1823 kg
bmw m3 1810 kg
octavia rs 1719 kg
superb 1 857 kg

model y LR 1981kg
škoda karoq 1608 - 1825
audi q5 1834 kg
BMW X3 1,930kg
volvo xc60 1846 kg

model S 2255kg
bmw m5 2444 kg

kde je prosím tých 300-500kg rozdiel?

btw EVčka maju z pravidla najvyššie skore v NCAP aj v kategorií ochrana chodca + vybornu stabilitu v losom teste.
11.07.2024 - 18:57:05
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up