quasimoto napísal:
Prepac ale hovorit o vyssej bezpecnosti EV je dost nezmyslene.

Aktivna bezpecnost je u EV kvoli vyssej hmotnosti jednozne horsia ako u porovnatelnych ICE.

Jazdil si uz na MB G electric? Nerozumiem aky dovod a predsudky mas proti EV v terene ;)


1. odkedy platí že tažšie vozidlo je menej bezpečné ? fyzika ZŠ ..

2. že su EV tažšie už nie je celkom pravda su tam minimalne rozdiely, napr model 3 je lahší ako superb a len o +-40kg tažší ako m3 atd,,

3. výhodov je že EVčka nemaju v predu motor, tj maju 3-4x vyššiu deformačnú zónu z predu, dalej maju velmi nizke tažisko takže je menšia šanca na preklopenie a za dalšie rychlejšie a technologicky lepšie bezpečnostné systémy, napr pri Teslach sa zatahujú bezpečnostné pásy ešte pred nárazom, nie počas neho

4. všetky Tesly su v crashtestoch euro NCAP ako best in class, konkretne model Y dosiahol rekordné skóre v dobe tesovania https://insideevs.com/news/608882/tesla-modely-euro-ncap-safety-tests/

4 najbezpečnejšie auta su elektomobily v NCAP, spalovaky sa tam posledne roky už ani neobjavuju a to neplatí len pri NCAP ale aj pri americkej
https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/best-in-class-cars/2022/

2023 https://www.euroncap.com/media/79986/euro-ncap_yearinnumbers_2023.pdf

" EV kvoli vyssej hmotnosti jednozne horsia ako u porovnatelnych ICE"
skus túto myšlienku podporit nejakym zdrojom..
10.07.2024 - 18:04:15
02
peter120
https://youtu.be/kHtx_kQu6CA?si=CAUdP7f916lQdil-&t=458

aj keby bola vyroba baterii horšia (čo nie je) tak aspon sa dá z 93%+ zrecyklovat vs 0% pri rope

redwood materials- spoločnosť sa zameriava na recykláciu batérií a materiálov, najmä tých, ktoré sa používajú v elektrických vozidlách a elektronike
https://www.redwoodmaterials.com/news/sustainable-battery-materials-process/
Príloha:
dsadsadsdsadsad.jpg
dsadsadsdsadsad.jpg 30.31 KiB thumb_up0thumb_down



aj keby bola vyroba baterii horšia (čo nie je) tak aspon sa dá z 93%+ zecyklovat vs 0% pri rope

https://www.redwoodmaterials.com/news/sustainable-battery-materials-process/




a ked sa spomenula voda tak "na celom svete sa každý rok dostane do mora asi 210 miliónov galónov ropy z ťažby, prepravy a spotreby ropy a produktov z nej rafinovaných,"
https://www.nationalacademies.org/news/2002/05/oil-in-the-sea-inputs-fates-and-effects

je fakt úsmevné toto porovnavat s ťažbou lítia kde sa iba odparuje voda z nádrží
Príloha:
GNTmBiRWkAA1MUm.jpg
GNTmBiRWkAA1MUm.jpg 59.59 KiB thumb_up1thumb_down

10.07.2024 - 18:07:00
03
trionq napísal:
1. odkedy platí že tažšie vozidlo je menej bezpečné ? fyzika ZŠ ..


??? Veď práveže fyzika. Keď kpt. Danko nabúra do semafóru v Dacii Sandero, tak ho ohne menej, ako keď doňho nabúra v RAM 1500 v tej istej rýchlosti.
10.07.2024 - 19:30:24
00
Cize pre teba je lepsie sandero?
10.07.2024 - 19:32:42
01
Derek24 napísal:
Veď vravím že je to momentálne o zábave, pocitoch a peniazoch ... :)


Nie je to o zábave.
To menej významné je, že BEV už dnes v celom životnom cykle dnes už emituje menej skleníkových plynov ako ICE, takže ak jazdíš na BEV, tak emituješ menej emisií. Samozrejme, závisí to od energetického mixu, ale prinajmenšom v rámci EÚ to platí vo väčšine krajín.
A tiež od určitých nájazdov sú TCO BEV nižšie ako ICE.
No ale najmä je dôležité, že ak chceme v nejakom čase (momentálne je to vypočítané zhruba na 2050) dosiahnuť uhlíkovú neutralitu, tak okrem iných sektorov potrebujeme aj výskum a vývoj nízkoemisnej automobilovej dopravy a k tomu potrebujeme praktické nasadenie BEV v bežnom živote. Zbieranie dát a skúseností z výroby, prevádzky a recyklácie je hlavný efekt dnešného predaja BEV. Nikto netvrdí, že BEV dnes zachraňujú svet, ale ani zďaleka to nie je o zábave.
10.07.2024 - 19:41:33
00
Musím uznať že aj môj davny obľúbeny hrdina - kapitan Nemo ťažil sodík do batérií pre svoju elektrickú ponorku….

Ale kym to bude na batérie, tak sa nikam poriadne neposunieme….
10.07.2024 - 21:53:45
00
pre škodovku velmi dôležitý model, snad to zas neposerú softvérom
thumb_up0thumb_down
10.07.2024 - 23:28:30
00
trionq
Čo sa týka spotreby vody, tak výroba batérií je len na začiatku a už teraz sa kvôli nej vysídľuje. A to je len lítium, ktorého spotreba sa má zvýšiť do roku 2040 40x. U grafitu, kobaltu a niklu to má byť 20x. Kde sú kontajnerové lode a nákladné autá, čo budú prevážať tieto kovy? A na aké palivo budú jazdiť?
Spaľovacie auto obsahuje asi 15 kg medi, elektrické auto 80 kg. Na nahradenie 1,4 mld. áut by tak bolo potrebné 90 mil. ton medi. U železných rúd je obsah železa do 60 %. U medených rúd je to do 0,6 %. Na spracovanie 90 mil. ton medi by tak bolo potreba vyťažiť 15 mld. ton horniny.
Tak sa pozrime na nikel. Ten Tesla dováža z Indonézie. Obsah niklu v hornine je tu 1,5 %. Ťaží sa tu povrchovo a preto sa odlesňuje, používa sa lúhovanie kyselinou a tak sa kontaminuje voda. K tomu spotrebúvajú podniky elektrinu z uhoľných elektrární.
A takto si môžeš porovnávať kovy s ropou a radovať sa z čistejšej mobility.
11.07.2024 - 07:28:56
00
Pochop, že kovy do baterky raz vyťažíš a už ich máš celý život.
11.07.2024 - 07:35:13
02
A preto kvôli nim kontaminujem vodu v Indonézii? To je tá čistá mobilita?
11.07.2024 - 07:39:50
00
Pochop, že environmentálne problémy sú prioritizované. Globálne otepľovanie zásadne ovplyvní k horšiemu život na celej planéte, ak ho nezastavíme, tak v (relatívne) krátkej dobe zásadne zdecimuje globálnu populáciu. Miestne a regionálne znečistenia sú síce tiež veľký prúser, ale oveľa menší a nie globálny.
11.07.2024 - 08:02:38
01
Nevidite ze vas len troluje? Keby mu slo skutocne o planetu a vodu v indonezii a deti v bangladesi a lesy na sibiri, tak sa odstreli, lebo kazdy jeden vyrobok bez rozdielu ma negativny vplyv na zivotne prostredie. Ale on len melie sracky ktore sa uz ani nedaju citat.
11.07.2024 - 08:10:12
12
Tak zas úplny trolling to nie je, tie otázky sú legitímne a je dobré o nich diskutovať. A keď sa teda už nepoučí on, tak aspoň iní čitatelia debaty.
11.07.2024 - 08:21:13
04
V com su legitimne? Pri spalovakoch si ziadne nekladie a pri ev mu zrazu strasne zalezi na vode v tramtarii. Je to tupa propaganda. Keby chcel diskutovat, tak si najprv zisti fakty a namiesto jednostrannej propagandy vypise aj negativa spalovakov. Zisti, ze su nasobne vacsie ako ev a dodebatoval. Toto nema s debatou nic spolocne, to je len tlacenie propagandy. Navyse sa stavim, ze jeho uhlikova stopa bude tak trojnasobna oproti mojej. Ale bude mliet o ochrane prirody a obhajovat nou spalovaky. Cielena erozia temy a vyznamu slov...
11.07.2024 - 09:19:57
13
Predmet: Elektromobilita

Jaroh napísal:
Tak zas úplny trolling to nie je, tie otázky sú legitímne a je dobré o nich diskutovať. A keď sa teda už nepoučí on, tak aspoň iní čitatelia debaty.


Principialne tie otazky su legitimne. Ale ako napisal cokupit, a aj ja vcera ci kedy, ak niekto len striela a nieje ochotny vecnej diskusie zalozenej na faktoch, a demagogicky striela jednostranne cisla a ignoruje oponentske argumenty, tak je to to co napisal cokupit nadomnou.

A ano, ini sa mozu poucit, problem je, ze vacsina tych veci tu zaznela uz vela x. A potom pride takyto clovek, a vyvola tu "debatu o hovne" na 10 stran, takze vlastne tie argumenty ani nevidno.

Rovnako funguje aj kopa propagandy, konspiracii a podobne.

(Ospravedlnujem sa Jaroh, omylom som toto poslal najskor ako sukr spravu)
11.07.2024 - 09:27:31
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up