Nemeral som, koľko široké to je, avšak skutočne existujú úzke pôvodné chodníky (kde sa vedľa seba s trochou miesta zmestia 2 chodci), značkou z toho spravia cestu pre chodcov a cyklistov, a keď sa cyklisti vyhýbajú, tak sa po kraji vyhnú, písal som, že nie bezpečne, lebo sa vyhnú na tesno, chýba odstup a tak si cyklista povie - čo keď ten druhý o mňa zavadí? Ak oproti pôjde niekto v drese, ten všeobecne udrží smer skôr, ako dôchodca alebo dieťa. To isté aj predchádzanie - ak nič nejde oproti, cyklisti nejazdia úplne pri kraji kde už začína tráva, a musíte cyklistu pred sebou nejako upozorniť, inak sa nedá bezpečne predísť a pri takom predchádzaní aj úplne po kraji môže predchádzaný cyklista spontánne trochu zmeniť smer a riadidlami o vás zavadiť. Potom sú ešte aj korčuliari,
bicykle s cyklovozíkom a chodci s kočíkom. Cyklista prefrčí okolo chodca v pohode, no chodec sa nemusel cítiť bezpečne, a keď je to cyklista oproti, radšej ustúpi na trávu aj keď sa zmestia.
Neviem, koľko má taká cesta šírku. Ak je 1,5 m v pohode, potom má menej a ospravedlňujem sa za zlý odhad. Záleží aj od šírky riadidiel, tak počítajme s variantou, že cyklisti majú široké riadidlá. Niekde môže byť vedľa chodníka tesne plot, múr alebo vysoký porast, čo znižuje rozhľad do zákrut a tak 1 cyklista, čo ide tade 1. krát podľa navigácie, pôjde pomaly, predvídavo čo najviac po kraji do zákruty, a oproti miestny cyklista mu vyletí po strede cesty v zákrute. Nie je iba v rukách cyklistu, či sa mu niečo nestane, ale aj v rukách ostatných účastníkov cestnej premávky.