Pridam sem dva shorty z tohto tyzdna. 185m lavka + 1,1 km komunikacii za 4,3 mil a 1,96 km komunikacii v Divinke za 1,46 mil. Predpokladám, že rozdiel v intenzite cyklistov bude 50-100 nasobny.
https://youtube.com/shorts/1NXxhtNOK-s
https://youtube.com/shorts/qLRPF8ccZLA
27.08.2023 - 22:42:21
02
Kde presne je ten most? Daj nejaký pin na mape ...
28.08.2023 - 07:36:13
00
Tu som sa motal okolo podpier a tu je na OSM
28.08.2023 - 08:14:22
00
Most cez Váh do Chlmca uz prejazdný.
07.09.2023 - 20:42:37
03
Dnes večer

Prílohy:

20230907_193624.jpg
20230907_193624.jpg 131.99 KiB thumb_up0thumb_down

20230907_193418.jpg
20230907_193418.jpg 135.83 KiB thumb_up0thumb_down

07.09.2023 - 20:50:06
04
Hocikam nakreslíte biely bicykel, tam je cyklostrasa. Asi idem jeden načarbať na teplárenský komín :lol:

Prílohy:

114.jpg
114.jpg 50.19 KiB thumb_up0thumb_down

03.07.2024 - 18:03:10
00
Veď práve cyklo"trasa". Že sa dá tadiaľ ísť na bicykli. Namaľovat krajnice na zeleno, prípadne biele piktogramy a človek sa hneď cíti bezpečne :-) Lebo napr. autobus ta stále lize o centimetre, či vpravo zaparkované autá, človek idúci vľavo od neho po C (niečo ako na foto) ale min. 1,5m od áut, lebo čo ak ktosi otvori dvere, či bez smerovky vyjde zrazu do pruhu, za cyklistom trubia autá, no on sa nemá kam uhnúť, ale čo sa stazujes, máš cyklo"trasu", po ktorej si síce jazdil roky bez označenia, ale teraz na to dostali granty, tak farba postaci, označíme to C a pochvalime sa EU, akí sme na Slovensku in a koľko tisíc km cyklo"trás" máme. Pritom sme stále na tom istom. Tých zopár naozaj segregovaných cyklociest je žalostne málo. Viem, že nie všade je ich výstavba mozna, ale kreslit C na krajnice, kde treba každých 10m obchádzať kanály, to sa na to radšej mohli vysrať a stavat napr. detské ihriská, či skôr dopravné ihriská.
03.07.2024 - 18:36:40
03
Podobný exces je, keď prerobia chodník na ,,cyklotrasu" (cyklochodník) tým, že na začiatku chodníka umiestnia značku Cestička pre (chodcov a) cyklistov, do máp sa to zaznačí ako cyklocesta a potom, keď tade ide cyklista podľa mapy alebo navigácie, pekne nadáva, lebo po tom chodníku ísť aj 20 km/h je veľa a nebodaj keď ide aj cyklista oproti, to jeden z nich musí vybočiť do trávy, lebo sa po tom chodníku nezmestia a neobídu bezpečne 2 vedľa seba. Rovnako, keď chcete predísť pomalšieho tak to ďakujem pekne za taký cyklochodník.

A naopak, keď niekde postavia riadny cyklochodník a označia ho alternatívne značkou Zákaz vjazdu všetkých motorových vozidiel namiesto Cestička pre (chodcov a) cyklistov, tak je to v mape ako servisná príjazdová cesta, a tá je v mape biela a cyklista si teda po nej nenakliká trasu, lebo nevie, že to je cyklocesta.
07.07.2024 - 09:18:06
01
To nie je exces. Cyklistické komunikácie sa stavajú pre všetkých ľudí, čo používajú bicykel a to pre všetky účely. Nie je možné postaviť jednu komunikáciu pre tetušku, čo ide na bicykli na nákup a vedľa ešte jednu pre borcov, ktorým je 20 km/h málo.
07.07.2024 - 09:23:28
04
Pozor, ja som písal o ceste, čo sa postavila a dlhé roky bola ako chodník a zrazu len vďaka dopravnej značke je to cyklocesta. Keď to bude riadna cyklocesta, široká 3 metre a rozdelená na 2 cyklopruhy, tak OK (že bude pomalá a nebude sa dať ísť viac ako 20 km/h, je už iná vec a v mestách väčšinou také bývajú). Ale 1,5 metra široký chodník sa určite nedá považovať za cyklocestu len za to, že tam dajú dopravnú značku. Napr. už len pre to, že 2 oproti sebe idúci cyklisti sa tam nemôžu bezpečne vyhnúť. Snáď Slovákom nestačí, že sa len na chodníky osadia zvislé značky s bicyklom (alebo na hlavné cesty namaľujú bicykle) a hurá, máme cyklocesty! To sa potom takto nedokončí ani D1 BA-TT, lebo Slováci tú cestu aj tak budú považovať za diaľnicu, aj bez odstavného pruhu, krátkych pripájacích a odbočovacích pruhov a obmedzenej rýchlosti na 110 km/h počas dňa.
07.07.2024 - 10:24:11
00
Ono to veľmi závisí od lokality. Tam, kde je nízka intenzita cyklo+peši a vysoká intenzita áut, fakt stačí aj 1,5 metra široký pás asfaltu. Je to dosť bežné aj vo vyspelej Európe - napríklad chodník popri výpadovke z mesta, chodníky cez priemyslené zóny a pod. Závisí to lokalitu od lokality.
Na Slovensku sme vďaka zlému manažmentu rozvoja cykloinfraštruktúry dospeli do situácie, že mnohí z nás za naozaj jediný vhodný spôsob cyklistickej komunikácie považujú iba trojmetrovú cyklodiaľnicu s kvalitným asfaltom. Faktom však je, že tých odtieňov šedi medzi "3-metrová cyklocesta" a "nič" je veľa. Takže sa nedá zovšeobecňovať.
07.07.2024 - 11:25:27
04
Určite je bezpečnejšia 1,5 m široká cesta než jazdiť po cestách 1. a 2. triedy. A kto sa nevie vyhnúť cyklistovi na 1,5 m ceste, tak ten by mal radšej zostať sedieť doma.
07.07.2024 - 11:49:30
12
Koľko priestoru potrebuješ, aby sa dokázal bezpečne vyhnúť na 1,5m priestore ohraničenom trávou protiidúcemu cyklistovi?
09.07.2024 - 09:45:26
00
Nemeral som, koľko široké to je, avšak skutočne existujú úzke pôvodné chodníky (kde sa vedľa seba s trochou miesta zmestia 2 chodci), značkou z toho spravia cestu pre chodcov a cyklistov, a keď sa cyklisti vyhýbajú, tak sa po kraji vyhnú, písal som, že nie bezpečne, lebo sa vyhnú na tesno, chýba odstup a tak si cyklista povie - čo keď ten druhý o mňa zavadí? Ak oproti pôjde niekto v drese, ten všeobecne udrží smer skôr, ako dôchodca alebo dieťa. To isté aj predchádzanie - ak nič nejde oproti, cyklisti nejazdia úplne pri kraji kde už začína tráva, a musíte cyklistu pred sebou nejako upozorniť, inak sa nedá bezpečne predísť a pri takom predchádzaní aj úplne po kraji môže predchádzaný cyklista spontánne trochu zmeniť smer a riadidlami o vás zavadiť. Potom sú ešte aj korčuliari, bicykle s cyklovozíkom a chodci s kočíkom. Cyklista prefrčí okolo chodca v pohode, no chodec sa nemusel cítiť bezpečne, a keď je to cyklista oproti, radšej ustúpi na trávu aj keď sa zmestia.

Neviem, koľko má taká cesta šírku. Ak je 1,5 m v pohode, potom má menej a ospravedlňujem sa za zlý odhad. Záleží aj od šírky riadidiel, tak počítajme s variantou, že cyklisti majú široké riadidlá. Niekde môže byť vedľa chodníka tesne plot, múr alebo vysoký porast, čo znižuje rozhľad do zákrut a tak 1 cyklista, čo ide tade 1. krát podľa navigácie, pôjde pomaly, predvídavo čo najviac po kraji do zákruty, a oproti miestny cyklista mu vyletí po strede cesty v zákrute. Nie je iba v rukách cyklistu, či sa mu niečo nestane, ale aj v rukách ostatných účastníkov cestnej premávky.
09.07.2024 - 11:37:22
01
keyboard_arrow_up