Pridávam sem moju skúsenosť s reklamáciou karbonoveho ramu Transition Spire modelovy rok 2021-2024. Problemom boli vseliake zvuky (praskanie, vrzganie) pri slapani do pedalov. Pricinu som identifikoval po dlhom case skumania a skusania celkom nahodne, pri asi tretej demontazi stredoveho zlozenia. Bola nou uvolnena hlinikova vlozka stredoveho zlozenia, ktora sa pohybovala v rame v rozmedzi asi 5 mm
vid video.
1. maja vecer teda nahlasujem emailom problem predajcovi s odoslanim vsetkych potrebnych veci (popis problemu, video, foto vyrobneho cisla ramu, kopiu dokladu o kupe). Na druhy den okolo obeda dostavam odpoved od predajcu, ze celu vec preposiela na distributora pre EU ktorym je ako sa neskor dozvedam firma
Silverfish v UK6. maja som nemal ziadnu reakciu ci je reklamacia uznana a ak ano aky bude dalsi postup. Takze som opat pisal predajcovi, ktory mi do hodiny odpovedal ze distributor je na nejakej bikovej akcii/vystave na LagoDiGarda. Dalsi den mi predajca poslal dalsi email v ktorom chcel odomna nejake cislo na zadnej stavbe (neviem preco kedze som reklamoval predny trojuholnik) ktore som vsak nenasiel co som mu dal vediet + v dalsom maily som pre istotu a pre urychlenie procesu poslal aj video kde prechadzam celu zadnu stavbu na dokaz ze tam naozaj nic nieje.
14. maja som po predchadzajucej komunikacii nemal ziadnu spravu, tak som posielal dalsi email ako sa veci maju a ci to stihaju vybavit do 22. maja kedy som mal ist jazdit s partiou na Dolni Moravu.
Odpoved som dostal az
21. maja s ospravedlnenim ze panko bol chory a lezal v posteli. Predajca este pozadoval foto celeho bajku z oboch stran co som mu samozrejme obratom vyhovel. Nastastie som s moznostou ze to do 22. nebude vybavene ratal uz ovela skor, a tak som zakupil
novy bajk.
30. maja teda 30 dní od zadania reklamacie som sa znova dotazoval ako to postupilo. Odpoved vsak neprisla.
5. juna som uz nevydrzal a napisal pre istotu o reklamacii aj so vsetkymi podrobnostami a fotkami a inymi prilohami aj priamo do Transitionu, po com mi po par hodinach odpisali ze reklamaciu uz maju spracovanu a ze ramovy trojuholnik odoslali ditributorovi a ze ho budu kontaktovat aby sa mi ozval. V podstate to pre mna bol prvy signal po mesiaci ze reklamacia bola uznana a ze dostanem novy predny trojuholnik.
10. juna som prvy krat dostal aj odpoved aj o distributora pre EU a teda som sa aj prvy krat dozvedel kto tuto znacku do EU dovaza.
18. juna som dostal odpoved na dotaz z 30. maja od predajcu, ze
ram je uz na ceste do EU
2. jula som sa o5 dotazoval u predajcu na stav a do hodiny som mal odpoved ze distributor je na Eurobiku, ale po par hodinach prisiel este doplnujuci email ze ram pride k distributorovi v priebehu nasledujuceho tyzdna.
10. jula som sa teda dotazoval znova s odpovedou od predavajuceho ze nema ziadne nove informacie
16. jula som to uz zacal mat fakt nervy a poslal som email vsetkym trom zucastnenym stranam (predajca, distributor, Transition) s vyhrazkou ze ak to nebude vybavene do 31. jula, tak im posielam cely ram s poziadavkou vratenia penazi. Este v ten den sa mi ozval pan s Transitionu ze ram posielali uz v maji a ze je uz v EU a ze bude s distributorom v kontakte aby sa to vyriesilo. Na druhy den sa ozval distributor s takouto odpovedou ktoru sem skopirujem lebo do dnes neverim vlastnym ociam
"
your frame is already in our partner warehouse, but as this has been the first warranty shipment since we took over the Transition distribution, the warehouse didn´t have a process in place for these warranty items, especially as individual warranty parts don´t come with EAN numbers like regular items." Tak som len odoslal dotaz ci to pre urychlenie mozu poslat rovno ku mne a nie k predajcovi. Dostal som negativnu odpoved,
31. jula cize v hodine dvanastej, ak sa to tak da nazvat, kurier konecne doniesol krabicu v ktorej bol reklamovany predny trojuholnik.
Ked to cele zhrniem najvacsiu chybu vidim v distributorovi ktory zjavne nevie odkial fuka vietor. Transition posielal ram uz v maji a predajca na to asi len cele pozeral rovnako ako ja, aj ked si myslim ze pre vybaveni mohol urobit viac. Trochu zamrzi aj to, ze som neostal ziadnu kompenzaciu za tak dlhe riesenie, aj ked mi ostal povodny predny trojuholnik ktory si mozem dat opravit a pouzit ako zalohu.
Na zaver len tolko, ze nezalezi aku znacku zakupite, ci je to Transition, ci SantaCruz (s ktorym mam este horsiu skusenost) alebo Canyon. Na konci aj tak zalezi ako sa dana znacka resp. jej distributor, alebo predajca postavi k pripadnej reklamacii alebo inemu rieseniu nejakeho problemu.