m-tŠtát je tu od toho, aby to robil dobre. Ale dobre to nerobí. A o zdravotníctve a doprave v súkromnom vlastníctve toho veľa nevieš, pretože súkromníci potrebujú aj na dotovaných tratiach nižšie dotácie za aké tam jazdil predtým štátny dopravca. Nehovoriac o tom, že u súkromníkov sú kvalitnejšie služby. Pred zavedením konkurencie v doprave si poberali štátne firmy svoj prídel a kvalita aj tak vyzerala.
To isté platí aj o nemocniciach. Tie isté výkony robí súkromník efektívnejšie a s nižším príspevkom od poisťovní.
Naopak, myslím si, že viem o tom oveľa viac, než bežný občan. Dlhé roky pracujem pre rôzne zdravotnícke zariadenia a mám aj veľa známych, ktorí mi posunuli informácie, ktoré sa na verejnosť nedostali.
Aj v doprave je veľa príkladov, kde by sa dalo demonštrovať, ako sa mýliš. Nebudem ti to tu všetko vyvracať, lebo vyzerá, že máš svoj skalopevný názor.
Ja nie som absolútne proti kombinácii súkromného a štátneho zabezpečovania verejných služieb. Ale to si práve vyžaduje silný štát, ktorý dokáže prísne regulovať súkromné subjekty motivované ziskom a zároveň odolávať ich, nazvem to eufemisticky, vytrvalému lobingu.
Tá tvoja posledná veta je v skutočnosti úplne naopak, Penta si "vylobovala", že dostáva za rovnaké úkony ďaleko väčšie platby zo zdravotných poisťovní.