branomelis napísal:
Ten prenos toho ohybového momentu nie je ani pri aktuálnom riešení úplne najhorší, jednorunky chodia v podstate fajn, ale ten super pocit jazdy z dvojkorunky v podstate nedosahuje asi žiadna z vidlíc, ktorú som jazdil. Jedine čo by bolo úžasné keby sa niektorí výrobcovia už poučili a jednokorunky vyrábali tak, aby nevŕzgali ako vráta na starej stodole. Tam sa už asi nepodarilo úplne dodržať ideu votknutého nosníka, ale skôr nejaký kĺb s určitou rotačnou kapacitou, alebo čo a potom to pri jazde mega pracuje. Rovnako ako nerozumiem prečo sa niekto nevenoval výrobe ľahkých dvojkoruniek so zdvihmi 160-180mm s cieľovou hmotnosťou okolo 2100-2200g čo nie je nemožné splniť. To by som radšej jazdil ako 2080g jednokorunku.

Ono dvojkorunka,aj keby bola neviem aka lahka,tak by s nou asi nik neprerazil.
Ten obmedzeny pohyb by sa nikomu,co nejazdi DH asi nepacil.
Preto ani mne nevyhovuje 2korunka.
Brala mi trosku slobody 🙂
06.06.2024 - 18:13:20
00
Spesl robil 2korunku na enduro a moc s ňou neprerazil... Formula teraz nedávno vypustila Belvu no nejaké ohromujuce odozvy na ňu tiež nie sú.... Svojich zákazníkov si nájdu ale bude to mizivé %
06.06.2024 - 18:21:28
00
volodaj napísal:
Kvôli gramárom ako aj ty :). Profil s väčším priemerom a tenšou stenou bude ľahší ako podobne pevný profil s menším priemerom a hrubšou stenou. Pri dvojkorunke prenášaju ohybový moment na rám okrem stĺpika vidlice aj teleskopy, takže stĺpik je menej zaťažený.

Klasicky 1/1.8" krk je lahsi ako taper. A celkom dost, vyse 50g. Vazil som ich pri MZ 44 Ti :) To na margo gramarenia :P
A mne staci aj klasicky :D Profil s tensou stenou a vacsim priemerom ma jednu velku nevyhodu .. je to plechovka. A reinforced stlpik.korunka, ktora nie je gramarska je urcite pevnejsia, ako tie plechovkove dnesne korunky, kde sa na jednej strane tvaria, ze vacsi priemer = tuhsi, ale na druhej uberu materialu, ze to vydrzi velky prd.
07.06.2024 - 09:29:17
00
branomelis napísal:
Ten prenos toho ohybového momentu nie je ani pri aktuálnom riešení úplne najhorší, jednorunky chodia v podstate fajn, ale ten super pocit jazdy z dvojkorunky v podstate nedosahuje asi žiadna z vidlíc, ktorú som jazdil. Jedine čo by bolo úžasné keby sa niektorí výrobcovia už poučili a jednokorunky vyrábali tak, aby nevŕzgali ako vráta na starej stodole. Tam sa už asi nepodarilo úplne dodržať ideu votknutého nosníka, ale skôr nejaký kĺb s určitou rotačnou kapacitou, alebo čo a potom to pri jazde mega pracuje. Rovnako ako nerozumiem prečo sa niekto nevenoval výrobe ľahkých dvojkoruniek so zdvihmi 160-180mm s cieľovou hmotnosťou okolo 2100-2200g čo nie je nemožné splniť. To by som radšej jazdil ako 2080g jednokorunku.

Jj, dvojkorunka je ina liga, iny vesmir.
07.06.2024 - 09:30:06
00
FiLus: nebolo to kvoli ich standardu 24mm na oske ?
trial: podla nicku je to jasne,ze ti brani v slobode :D
07.06.2024 - 09:31:04
01
Tiež som tak premýšľal, že v čom akože dvojkorunka bráni v slobode? Ja som ju mal namontovanú na bicykli, kde bráni v slobode už samotný KnockBlock, ale nejako neregistrujem u nás v blízkom okolí jazdcov, čo by na Jedľovine hádzali jeden bar spin za druhým. Skôr tam hádžu ľudia jedno OTB za druhým. Ale áno priznávam, že ako som očakával, tak najnovší kúsok od Formuly nevidím, že by sa nejako extra rozšíril medzi jazdcami. Myslím, že ľuďom bohato stačí Foxka 36 a 38 a Lyrik a ZEB. 🤷‍♂️
07.06.2024 - 10:46:38
01
Ja este na biku sem tam robim dake otocky a finticky takze preto.
07.06.2024 - 12:07:38
00
lto nato som úplne zabudol ale asi to s tým tiež niečo bude mať... ?

Ono problém s dvojkorunkami na endurach je aj iný... Nejde ani tak o samotny zdvih ale o pevnosť rámu v mieste potenciálneho kontaktu vidlice s rámom. Nepočíta sa s tým a rámy by to v pripade pádu nemuseli vydržať. Sú výrobcovia ktorý na svoje bajky bezproblémov povolia 180-190mm vidlice ale zároveň upozorňujú že neodporúčajú použitie dvojkorunky práve kvôli tomu.
07.06.2024 - 13:33:15
00
Kupil som novu vidlu.
Co je na tom pravdy, ze ju mam hned rozobrat, premazat, doplnit olej pripadne odvzdusnit tlmic.
Akoze novu vidlu hned rozoberat ?

Prílohy:

lyrik_new_1.jpg
lyrik_new_1.jpg 129.3 KiB thumb_up0thumb_down

08.06.2024 - 13:23:13
00
Len skontrolovat a doplnit mazaci v spodnych nohach.Je to bohuzial pravda.
08.06.2024 - 13:38:38
11
Presne tak. A na 90% doplniť vazelinku na guferá.
08.06.2024 - 17:23:17
10
Ja by som to tak tragicky nevidel. RS malo jednu seriu pred par rokmi kde zabudli dat olej, ale uz davno tento problem nieje. Otoc ju hore nohami nechaj 15min tak a potom ju otocenu prepruz. Ak budes vidiet jemne olejove kruzky tak je OK.
08.06.2024 - 18:07:27
13
Mne keď prišiel na biku nový pike ultimate, tak som to hneď nerozoberal, až po 50 hod a bolo tam oleja naozaj požehnane
08.06.2024 - 18:18:54
00
Ja som Zebu rozobral hned a bolo tam skoro sucho.Takisto aj Lyrik pred par rokmi.Takze ja mam skusenost,ze davaju malo stale
08.06.2024 - 18:32:03
00
Kamošov Lyrik my2024 suchý, nie úplne ale ozaj len kvapky vypadli
08.06.2024 - 19:51:25
00
keyboard_arrow_up