sak su v bufetoch, popritom si das pivo,dve, tri .. ono ani nabijacky velmi nepomozu, leda by boli ultravykonne, leda tie draty
05.06.2024 - 13:26:34
00
thePegass napísal:
Co to ma s ebajkom? Priberas ked sa nakotis blbosti a nemas vydaj.


ved prave, ze ebajk ma vydaj ;)
06.06.2024 - 10:26:11
00
Samozrejme, že máš na električke energetický výdaj. Otázkou je, aký. Ak sa bavíme o tých turistických jazdcoch (ktorých je na električkách väčšina; aspoň zo subjektívnych pozorovaní), obávam sa, že to nebude také dobré.

Postreh z mojich niekoľkoročných meraní zápästným Fitbit-om, ktorý v meraní tepu vychádzal v testoch dosť presne v porovnaní s hrudným pásom. Nie je to wattmeter, ale obraz to dá. Som bežný nadšený amatérsky cyklista, aktuálne 5 rokov s nájazdom cca 5,5t km ročne.
Priemerný výdaj energie mimo bazálu za celé trvanie aktivity pre môj organizmus:
Pomalšia chôdza po meste: 3-4 kCal/min.
Svižná chôdza (5,5 až 6 km/h, prípadne v kopcovitom teréne): 6-8 kCal/min.
Bicykel so ženou v jemnom tempe, kde sa ja v podstate nezadýcham: 3-4 kCal/min.
Bicykel svižným tempom: 8-11 kCal/min.
Bicykel bomby-šupy: 12-14 KCal/min.
(z Fitbitu som viac nevydoloval, hoci aktuálny zápästný Garmin Vivosmart 5 mi vie namerať na výjazde v pohode priemerne aj 20 kCal/min. To som sa musel ohromne zlepšiť :-D )
Na porovnanie môj bazálny metabolizmus: 1,12 kCal/min.

Väčšinu električiek, čo obieham, idú pomalším tempom. Bežne po rovine tak 20-25 aj s nemalou elektrodopomocou (súdiac podľa posedu a kadencie), takže na základe mojich hodnôt to odhadujem tak okolo 4 kCal/min. Ťažší/ľahší jazdci odo mňa to budú mať vynásobené nejakým koeficientom, ale to nič nemení na celkovom obraze.

Čo som tým celým chcel povedať?