Kľudne dajte geometriu rámov, dá sa to porovnať, to za pár minút narysujem.
Ja som si prave pri citani tohto vlakna uvedomil, ze ked vies realny aj efektivny uhol sedlovej rury, TTE, reach a stack, tak si polohu sedla (horizontalny posun voci BB) vies vypocitat. Predtym som sa nad tym nezamyslal, ale problem je, ze realny uhol nemusi byt vzdy uvedeny, vtedy nemas sancu cokolvek pocitat. Druha vec je, ako presne su tie cisla od vyrobcov.
Miesto kde sa pretinaju lyziny sedla a stred
sedlovky nazveme skratene SP (saddle point). Ak na to uz existuje oficialny vyraz, poucte ma.
Pre mna zakladne a najjednoduchsie veci na porovnanie ramov vzdy boli:
Horizontalne posun SP voci BB a ekvivalent TTE na urovni SP. Ostatne sa da lahko doladit. Teda aj spominane dva udaje sa daju doladit sedlovkou s offsetom, ale tych je ako safranu.
To prve som meral v praxy olovnicou
Linky na zaujmave clanky, videa kopirujem aj do druheho prispevku v teme, nech su pokope.
a-biker pochopili sme sa, mna prave zaujmalo na kolko si musel geometriu upravovat (rajdy, predstavec, podlozky, ...) aby bol posed rovnaky a tom ti da dobry prehlad prave porovnanie ekvivalentu TTE v SP.