Pred par dnami som na 1 den presadol po dlhych rokoch na moj 26" Giant Trance - zakruty po rovine velka sranda, uzasne lahko to zatacalo, presne ako pise a-biker. Ale v tazsom, terene to uz nechcem jazdit, citit ako ten bicykel trpi a predne koleso si ide v kamenoch "vlastnu" stopu vdaka 32" vidle a prudke stupaky su uplne ze zle (aj vdaka offstu na teleskopke Specialized). Najlepsie sa mi strminy slapu na Patrole, kde ale napriek nadcasovej geometrii je tiez citit zial polozenejsi sedlovy uhol. Cely vtip je v tom, ze geometria aj samotne "naladenie" bicykla je vzdy o nejakom kompromise, ktory by mal mat zmysel pre jazdca - pre niekoho to ma zmysel ked je to na 5% jeho jazdenia, pre ineho na 95% jazdenia....su ludia co chodia na DHcku roky do prace po meste a su spokojni a su ludia co na celopevnakoch jazdia "DH" trate a su tiez spokojni :)

Polo AM.EN :D lepsie sa to napisat asi neda :)
03.06.2024 - 09:32:49
01
Ja mam na jednom nizkozdvihovom HT biku 800-ky rajdy, celkovo to dava 810 ked to meriam, a konecne mi sirka sedi. Predtym som vsetky rajdy do 780mm jazdil tak ze mi z nich trcali minimalne malicky von, casto dva krajne prsty, ze uz neboli na gripoch ale len tak vo vzduchu. Myslel som si ze je to preto ze sa mi tak dobre drzia rajdy a uz rozmyslal nad tymi speci gripmi pri ktorych sa nasikmo zrezava z rajdov ale skusil som tie 800-ky a uz to tak nedrzim. Zrazu to je pre mna pohodlne drzat normalne. Ked sa vratim na 780ky tak je to divny pocit ze by som to drzal sirsie. A to meriam 179cm a ramena nemam siroke. Ma to i vyhody na tom biku s nizkym zdvihom, ze to lepsie v rozbitych pasazach ukocirujem. A tiez nalozena bikepacking brasna na rajdoch nerobi to ovladanie tupsie tak ako by robila pri kratsich rajdoch. Nieco asi spravi i to ze som s kratkym predstavcom v lepsej pozicii nad rajdami a tak sa mi s tou geo jazdi lepsie.
Nevyhody su ze na asfaltovych cyklotrasach nemaju ostatni cyklisti moc odhad na to aky som siroky. Hlavne ziletkari, ide skupinka po dvoch vedla seba v niekolkych radoch a len trosku sa stlacia, ja oproti pozeram ze ci si vazne myslia ze sa do toho volneho miesta zmestim.
03.06.2024 - 09:48:50
00
ja som opat asi divny :-D mne ten strmsi uhol sedlovky nevyhovuje - mam offsetovu sedlovku a aj tak mam sedlo pomerne dost vzadu. skusal som ho posunut dopredu a vobec som nevedel sliapat kopce - cim strmsie tym horsie. hlavovy mam 69 a necitim potrebu to viac predkopnut.
zalezi kto ci jazdi v akom prostredi ale vadi mi, ze sa bicykle zacali robit akoby sme vsetci jazdili len klukate traily. ocelak co som mal bol robeny ako cestovatelsky - dlhsia zadna stavba, kratsi predny trojuholnik, dlhy predstavec a tu stabilitu na sotoline a hlavne v zime na snehu bolo riadne citit. teraz mam taku konzervativnu geometriu a uz som na hrane pre moje jazdenie.
03.06.2024 - 10:22:37
01
Hej, cestovatelske biky sa robia s dlhsim razvorom, dlhsou zadnou stavbou, kvoli stabilite a pohodlnejsim posedom. Niektore maju tu zadnu stavbu skutocne extremnu napr https://bikepacking.com/bikes/esker-hayduke-lvs-review/ ale tam uz budu ine dovody. Myslim ze ti ta stabilita usetri energiu i pri korigovani smeru a tiez lepsie zvladnes nalozeny bike. Rozdiel vidno v dlzke razvoru i pri porovnani cestnych a gravel bicyklov. cestne su kratsie aby boli ovladatelnejsie v baliku a gravel su dlhsie - stabilnejsie do terenu.

Ale celkom sranda ze sa ti na kolmejsej sedlovke horsie slape. Asi kazdy koho poznam sa v strmsich kopcoch posuva na sedle viac dopredu. Nevravim ze nemas pravdu, len je to celkom zaujimave ze to niekomu moze i takto naopak fungovat.
03.06.2024 - 11:06:44
00
jasne ze sa v kopcoch taham na spicku. ale to som sa aj ked som posunul sedlo dopredu no pri sedeni na spicke to uz bolo moc. naopak pri jazde po rovine som takej pozicii dlho nevydrzal a po schvili sedel na konci sedla. kolenam sa to tiez nepozdavalo, tak som ho postupne posuval dozadu az kym sa mi nezacalo opat dobre jazdit.
uz z dialky vidim tu modernu geometriu - kratucky predstavec, "kolma" sedlovka - chlapik sedi akoby bol na sedlovke napichnuty, vystrety chrbat, ruky kdesi pod sebou, zapastia zalomene, kolena kdesi pred klukami. ako viem si predstavit ze v zjazde mas skvelu poziciu a ide sa ti paradne, aj ten vyslapovy trail vytapkas nna kadencii hore ale to nieje premna.
03.06.2024 - 13:14:36
01
ja som zatial vyslapal na kolmejsej vsetko co som nevedel na polozenejsej ani nahodou vyjst.
03.06.2024 - 13:18:49
00
a presne preto stále používam 9cm predstavec , nie 5-6, aby som nemal potrebu posuvať riť dozadu... a rajdy nie pádlo 800 ale 740..
03.06.2024 - 13:32:44
00
9 cm mám na cestaku?
V xco sledujem ako niektorí vyslovene na bikoch ležia - Alexandra alebo vyslovenie sedia vzpriamene- Jenny,u chlapov obdobne,ako komu vyhovuje. Na sebe vidím ,že na trenažéri mám vo vzpriamenej polohe vyšší výkon,preto nemám dôvod na horaku ,pokiaľ aero je nevýznamné,nesediet vzpriamene,a to mi umožňuje najmä nova geometria,hoci teraz idem s reachom o cca 1 cm dole ,lebo sa mi zdá bike čo nám ,obludný...
03.06.2024 - 13:35:05
00
Gusto0 napísal:
jasne ze sa v kopcoch taham na spicku. ale to som sa aj ked som posunul sedlo dopredu no pri sedeni na spicke to uz bolo moc. naopak pri jazde po rovine som takej pozicii dlho nevydrzal a po schvili sedel na konci sedla. kolenam sa to tiez nepozdavalo, tak som ho postupne posuval dozadu az kym sa mi nezacalo opat dobre jazdit.
uz z dialky vidim tu modernu geometriu - kratucky predstavec, "kolma" sedlovka - chlapik sedi akoby bol na sedlovke napichnuty, vystrety chrbat, ruky kdesi pod sebou, zapastia zalomene, kolena kdesi pred klukami. ako viem si predstavit ze v zjazde mas skvelu poziciu a ide sa ti paradne, aj ten vyslapovy trail vytapkas nna kadencii hore ale to nieje premna.

A nemáš iba nízko sedlo?
03.06.2024 - 14:20:40
00
Cize zaver jasny, kazdemu vyhovuje nieco ine lebo kazdy sme iny a jazdime z roznych dovodov rozne veci. Mozme ukoncit debatu :)
03.06.2024 - 14:23:07
05
Kristina aj to je mozne. ale skusil som ho cez zimu dvihnut o 1cm a muselo ist naspat lebo som mal pocit ze som napichnuty na sedlovke. aj podla vzorca aj inych metod by malo byt +/- spravne. chrbat ma nebolieva, kolena tiez. bikefitting by padol vhod no konecne som nasiel polohu v ktorej sa citim dobre a uz to nemienim riesit. ked tak pri dalsom biku.
03.06.2024 - 14:42:38
00
Gusto0 posúvanie skokovo o centimetre je kontra produktívne. Zmeny výšky by si mal skúšať tak po 2 - 3mm.
03.06.2024 - 15:38:54
02
zihadlo 5 napísal:
a presne preto stále používam 9cm predstavec , nie 5-6, aby som nemal potrebu posuvať riť dozadu... a rajdy nie pádlo 800 ale 740..


Medzi tym "padlom" a tvojimi 740mm riaditkami je rozdiel 6 cm, co je 3 cm na kazdej strane, zhruba sirka malicka vacsieho chlapa :-D
Moze sa to zdat vela, ale nie je to vela ( v kontexte sirky riaditok ).
03.06.2024 - 23:40:16
00
Ked tu citam o tych posedoch tak trosku nerozumiem. Od stareho XC na 26" cez enduro az po HT-cka som mal na skoro vsetkych bikoch velmi podobny posed. Bud bola rovnaka vzdialenost od spicky sedla po predstavec alebo od spicky sedla po grip, podla toho ci to bolo na xc alebo viac "agresivnom" biku. Pocitovo som bol na kazdom biku natiahnuty podobne. Mozno jeden full co mi bol maly ale i tam si pamatam ze som meral spicku sedla po predstavec a bolo to to iste. Co sa menilo je pozicia tela voci biku, klukam a vyska a sirka riadidiel (ktoru ale menim podla potreby, na bikepacking ide vyssie, na zvysok nizsie). Aj teraz ked porovnam aktualne tak najvacsi rozdiel mozu robit HT, 70 vs 63.3 hlava, 438 vs 485 reach a s rozdielnym uhlom sedlovky a i tak mam posed rovnaky.
04.06.2024 - 07:14:12
01
s tymto suhlasim, tiez nemam dojem ze vodorovna dlzka hornej ramovej (effective top tube lenght) sa nejak zasadne zmenila. za tie roky, je u mna okolo 630mm plus minus s 10mm pri velkosti L. vyraznejsie sa natiahol reach, ale efektivny sedlovy je kolmejsi. mal som nedavno v hladaciku jeden starsi full ram rocnik tusim 2019, efektivny sedlovy 75° ale sedlovka u niektorych fullov byva dost zalomena (actual seat tube angle bol iba 66 tusim). cim viac je zalomena, o to vyraznejsie sa sedlo posuva dozadu pri vysunuti sedlovky na plnu dlzku. pri plnom vysunuti mam potom pocit ze sedim moc vzadu. to je jedna z veci na ktoru pri vybere fullka prihliadam tiez (effective vs actual seat tube angle). model 2019 mal teda effective 75°/actual 66°, vo verzii 2024 tohto biku to uz fixli, a uhly su 76°/72°. https://www.pinkbike.com/news/enginerding-seat-tube-angles.html
04.06.2024 - 09:55:20
01
keyboard_arrow_up