user_id velmi tazko k tomu zaujat stanovisko a mat univerzalne riesenie alebo balik rieseni. Vsak to rozpisem podrobnejsie lebo tych pripadov je relativne dost a maju tolko faktorov a premennych, ze aj pri dokonalom planovani skratka fail nastane.
- vyhodnost ceny - na niektore produkty mame aktualne aj 4-5 dodavatelov. Cielom mojho oddelenia je nakupit co najlepsie, niekedy mame vypadok lebo mam objednane od najlepsieho zdroja a skratka cakame. Mozes objednat a svieti do x dni ale cena je horsia ako pre nas tak pre vas. Spravidla su taketo vypadky kratkodobe do tyzdna. Priklad jedna z najpredavanejsich cestnych gum continental gp 5000 ma cenovy rozptyl medzi zdrojmi nakupu 8€!!!! Ak ta guma stoji medzi 45-50€ tak ten rozdiel v nakupke je obrovsky v desiatkach %. Cize chces skladom za 45€ alebo do 5 dni za 59€? Ten isty produkt...
- logistika - je objednane ale tovar meska. Niekedy meska kurier co je otazka 1-2-3 dni niekedy je prusrer vacsi a meska kontajner - Suez, Jemen a podobne srandy, potom napr. nema kto kontajner z Hamburgu priviezt ci pristav nema kapacitu. Ceresnicky, ze vyberu kontajner na scan alebo sa s colnikmi mesiac hadas, ze antidumping na ten tovar ozaj nemaju aplikovat. Realne dokaze takto zmeskat tovar aj o mesiac a viac. Bohuzial za posledne roky takychto pripadov celkom dost. Jedine na co sme tuto prisli je ist cez mensie pristavy - Koper, Gdansk, dokonca raz sme skusili aj Ateny. Tu je este 1 bod, ktory sme uz raz aj tuto komunikovali - ak pridu novinky do Europy tak sa stava, ze zalistujeme o tyzden/dva/tri neskor ako zapad, lebo niektory tovar ide najprv k distributorovi a az potom k nam.
- realny vypadok - dodavatel nema, my nemame ale iny obchodnik ma. Toto spominam z Covidu, skratka niekde bolo, my sme uz nemali. Tu bud mas konkurenciu moloch ktory ma obrovske skladove zasoby (co z hladiska cash flow nie je tiez ideal) alebo potom maleho predajcu, u ktoreho to kupuje minimum ludi a tak skratka ma, lebo nepredava. Tu tiez velmi niet riesenia... napr XTR
pedale tento rok asi europa este velmi nevidela, mozno niekde v Dolnej Marikovej este susia (Marikovcania verim odpustia)
- problem u nas - skladovy. Niekedy hlavne na zaciatku sezony sa stane, ze pride tolko tovaru, ze nam realne trva dlho dostat ho evidencne a fyzicky na sklad. Vtedy ideme podla priorit a moze sa stat, ze kym sa dostaneme k danej polozke tak prejde aj tyzden.
No a potom este dalsie ceresnicky ako napr cerstvo One UP. Objednane a zaplatene na prelome marca/aprila, tovar furt nikde. Stratil sa, dalsi nemaju. Tak ide z Kanady co je.
Takze co robit? Skratka tie pripady co su tu su problem a velmi tazko sa tu cosi ovplyvnuje. Dokazali sme ozdravit sklad a cash flow takze v tejto dobe vysokych urokov nehrozi, ze by sme kupovali hoci aj best sellery na cely rok, lebo cista rocna strata cca 3% (ratam rozdiel medzi aktualnymi urokmi a urokmi 3-4 roky dozadu). Samozrejme robime co sa da a casto aj ked vidis dostupnost 3 ci 5 dni tak tovar sa objavi skladom o den ci dva. Pohlad do
duse obchodneho riaditela mame za sebou a riesenie sme asi velmi nenasli. Ale s tymto bojuju vsetci, aj nasa velka europska konkurencia. A bojuju s tym aj ine segmenty mimo cyklo trh. Len na zaver dodam, ze nerezignujeme a urcite chceme zlepsovat co sa da, len sa tej nedostupnosti sem tam nevyhneme.