Marian61 napísal:
Nie z náhodného, ale porovnateľného.

A práve v tom 'porovnateľnom' je problém,čo sa ti snažím ukázať.
Tú istú trasu viem ísť na bicykli na pohodu aj nadoraz, čísla toho istého cyklistu na rovnakom bicykli budú výrazne odlišné. A to už nehovorím o vetre...Takže porovnateľné by bolo nechat ísť 'vedla seba' resp s odstupom cyklistu a ebikera. A netuším,čo by z tých čísel potom vyčítal, že motor funguje a robí dopomoc? A že vynaložená práca ebikera je nižšia ako cyklistu. To je snáď jasné.

Ďalej citujem len >>takto<<

>>A je to celkom jednoduché pochopiť ak si pluralitný demokrat.<<
Politiku sem netahaj, márny pokus o flame.

>>Každý leňoch a elektroodpad má v pluralitnej demokracii právo sa k hejtom na svoju komunitu vyjadriť, a tak nech aspoň vie k čomu konkrétne.<<
Na predch 300 stranách je to viac/veľa/krát,skús prečítať, skrátene: mladý zdravý nehendikepovany si nabije motorecku a šupsa jazdiť, niektori pri tom občas aj potocia pedálmi...

>>Myslím že žiadny slušný ebiker sa nehanbí za svoje štatistiky, a možno by sa i rád porovnal so svojimi kritikmi, len akosi niet s kým.<<
Prečo porovnávať hrušky s jablkami? Pozri prvú odpoveď.
A medzi cyklistami tiež nie všetci sú 'porovnávači'. Niekto možno cielene trénuje, iný jazdí a porovnáva svoje 'ciselka', ďalší iba jazdí a čísla má 'ma háku '.

>>A áno, keď ide o výkon motora, tak prečo nie aj o výkon jazdca.
Ono možno taký 55kg chrúst potrebuje na výšľap polovičný výkon, ako ebiker v eco režime.
Možno. <<
K tomuto nemám žiaden komentár. (Teda vlastne 'no a čo?';))


Ak si ešte stále myslis,že toto tvoje >>Nájde sa tu ehejter s meračom výkonu, ktorý sem vloží scan údajov o nejakom prevýšení, jeho dĺžke, čase zdolania, priemernom výkone a doplní ich o svoj vek, priemerný HRM a váhu súpravy (biker+bike)?<<
dáva nejaký zmysel,daj vedieť.
I keď sa neporpvnavam s ostatnými (dôvodov viacero), tak sa prekonám a vytiahnem/dám dáta z povedzme 2-3 jazd.
09.05.2024 - 22:42:08
00
A nestaci, ak by si ebiker presiel nejake stupanie dlhsie bez motora uplne (resp. teda bez pomoci) a potom na eko ? Napr. to na Biely Kriz. Povedzme s dakou tepovkou cca rovnakou. V tom dni 2x by to mohlo cca byt porovnatelne. Alebo teda , ak to niekto spravil, tak 2 riadky udajov semka.
09.05.2024 - 23:27:00
00
Hehe, bez nabijacky sa ruca svet a neda sa ist na vylet. Rychlo treba zohnat novu, lebo inak cely vikend v prdeli. :D

https://www.mtbiker.sk/forum/elektro-bicykle-f33/nabijacka-pre-canyon-spectral-on-2023-t48685.html

Ale toto plati samozrejme aj pre tych, co si na normalny bicykel namontuju elektricke radenie, ktore im pomaha radit, lebo asi maju slabe prsty. :D Proste bez elektriny zrazu nepouzitelny aj normalny bicykel. Kam tento svet speje? :)
10.05.2024 - 09:28:06
01
No inak s tymi nabijackami, zase 5 tisic roznych druhov a kopec odpadu :/
10.05.2024 - 09:56:42
00
tak zase el. radenie je fajn vec, napr :
-vidim ako mam zaradené prevody na klukach a kazete
-v dusl pákach tlačítkami rolujem obrazovky computra
-pípa mi po zaradení na posledný krajný pastorok

Dá sa isto bez toho žiť, sám na mtb jazdím mechanickú xtr sadu . Na druhej strane kto dnes jazdí bez mobilu, computra (pár ĺudí možno), alebo bez radaru (na cesťákoch to rastie každým rokom)
10.05.2024 - 10:06:54
00
Jezus napísal:
Hehe, bez nabijacky sa ruca svet a neda sa ist na vylet. Rychlo treba zohnat novu, lebo inak cely vikend v prdeli. :D

https://www.mtbiker.sk/forum/elektro-bicykle-f33/nabijacka-pre-canyon-spectral-on-2023-t48685.html

Ale toto plati samozrejme aj pre tych, co si na normalny bicykel namontuju elektricke radenie, ktore im pomaha radit, lebo asi maju slabe prsty. :D Proste bez elektriny zrazu nepouzitelny aj normalny bicykel. Kam tento svet speje? :)

Tak za seba sa priznám, že to elektrické radenie mám. Ale zase to je záležitosť nabíjania raz za 3 mesiace. A keby mi aj nabíjačka odišla, tak človek má svoju komunitu spolujazdcov, kde si viem požičať kým si nezoženiem náhradu. A nemusím vypisovať po fórach a zháňať.
Áno má to svoje nevýhod, že keď sa to vybije, tak je po radení. No to už človek musí byť aký tupoň, keď ignoruje hlásenia, že je slabý stav batérie radenia, ktoré mi pípa pri každej jazde, keď už mám len dve alebo jednu paličku. Ale tie výhody sú skôr prevažujúce. Žiadne trápenie sa s lankami a ich výmenou, štelovanie radenia, ktoré sa po čase používania rozladí, presnosť radenia, rýchly chod radenia. Áno dá sa existovať aj s mechanikou. No keď to človek okúsi tak mu odpadne kopa problémov a tým jediným je naozaj raz za 3 mesiace dobyť.


Naposledy upravil JOLI dňa 10.05.2024 - 10:22:37, celkovo upravené 1 krát.

10.05.2024 - 10:18:34
03
tak zase, fórum nie je komunita spolujazdcov?
10.05.2024 - 10:20:46
00
lapaloma napísal:
tak zase, fórum nie je komunita spolujazdcov?

Je, ale aj anonymná. Napr. z celého fóra čo tu občas prispievajú, tak veľmi nepravidelne sa v roku stretávam s dvomi na jazde ak vôbec. Gro ľudí, s ktorými jazdím na toto fórum ani nechodia.
10.05.2024 - 10:24:10
00
Jezus napísal:
Ale toto plati samozrejme aj pre tych, co si na normalny bicykel namontuju elektricke radenie, ktore im pomaha radit, lebo asi maju slabe prsty. :D Proste bez elektriny zrazu nepouzitelny aj normalny bicykel. Kam tento svet speje? :)


Je to tak.

Naviac, ja som bol nútený minulý rok kúpiť elektrické osvetlenie na akumulátory, lebo Fox prestal pred dvomi rokmi vyrábať adaptéry na dynamá pre Fox 34, a mne sa ten môj adaptér zlomil pri doskoku z 5m dropu. Kúpil som si síce nový neorigo z Aliexpresu, ale nepasoval presne, tak som musel krížom prevŕtať pravú spodnú nohu na extra skrutku. Dynamo síce držalo super, ale zas kvôli skrutke mi nechcela vidlica chodiť hore-dole, a ešte mi cez novú dierku aj mierne vytekal olej.

Tak som musel adaptér aj skrutku vybrať a diery upchať korkovými štuplíkmi. Vidlica už ani moc neslizí, aj trochu chodí a aj prasklinka od novonavŕtanej dierky sa už nezväčšuje, takže pohoda, ale zas nemám normálne osvetlenie, iba to hnusné elektrické. Ach jo, staré dobré dynamo - svetlá sa ti nikdy nevybili (teda len, keď si sa vybil ty, ale to sa nám, klasickým bajkerom, nikdy nestáva).

Takže máš pravdu, bez elektriny je to naprd. Keď zabudnem nabiť, tak večerný výjazd sa nekoná.
10.05.2024 - 11:48:18
00
Radar, tachometer, svetlo a pod. su len prislusenstvo, bez ktoreho je mechanicky bajk stale plne funkcny. Elektronicke radenie = priama zavislost na elektrine, bez ktorej uz bajk funkcny nie je. Ak niektori nedokazu pochopit ten rozdiel, tak ich problem. Ale zaujimave, ze zrazu ako obhajujete elektronicke radenie rovnako ako e-lenivci, ze elektro ma svoje vyhody. :D Aky je to pocit, ked e-hejtera niekto hejtuje, lebo vlastne aj on sam pouziva pripomoc na radenie? :D
10.05.2024 - 11:58:13
00
Ja mám nábojové dynamo aj na dodatočne elektrifikovanom kargo bajku. So svetlom na baterky je strašná réžia, treba ho nabíjať, nevydrží "večne". Teoreticky by šlo svetlo napájať aj z batérie elektromotora, ale nie vždy musím jazdiť s batériou. Takže nábojové dynamo za mňa najlepšia voľba. Ten odpor naviac je zanedbateľný :)
Ale zase inú elektroniku na (mobil na navigáciu, cyklopočítač, radenie) na bicykloch nemám. Takže aj pri prípadnej vybitej batérii (ešte sa mi nestalo) môžem ísť bez problémov ďalej.
10.05.2024 - 12:00:01
00
Jezus napísal:
Radar, tachometer, svetlo a pod. su len prislusenstvo, bez ktoreho je mechanicky bajk stale plne funkcny. Elektronicke radenie = priama zavislost na elektrine, bez ktorej uz bajk funkcny nie je. Ak niektori nedokazu pochopit ten rozdiel, tak ich problem. Ale zaujimave, ze zrazu ako obhajujete elektronicke radenie rovnako ako e-lenivci, ze elektro ma svoje vyhody. :D Aky je to pocit, ked e-hejtera niekto hejtuje, lebo vlastne aj on sam pouziva pripomoc na radenie? :D

V čom je to taká úžasná prípomoc? Tou páčkou musíš pohnúť tiež. Akurát ju držíš kratšie ako pri mechanike. Aj mechanika ak je dobre servisovaná a udržiavaná ide veľmi ľahko. Tak neviem čo tu splietaš o prípomoci. Čo je prípomoc tak to sú prevody. A ty určite jazdíš doteraz vpredu jednu pílu a vzadu jeden pastorok. Však? Lebo všetko naviac je predsa uľahčovanie. Takto si to mal porovnať, ty prípomoc.
10.05.2024 - 13:22:12
03
Tema sa vola elektrohejteri, tak sem nemiesaj prevody. Tu sa hejtuje elektricka asistencia. :)
10.05.2024 - 13:24:19
01
branomelis napísal:
Táto téma je skôr na srandičky z iných elektro indivíduí, ktorých denne stretávam hodne..

branomelis, Keby to bolo naozaj LEN o nich .
Ale hejtujú sa tu aj rozumné názory a dôvody prečo prečo niekto preferuje e-bike. Jasné, aj ja stretávam kadejakých divných bajkerov. Mladých na elektro, to je už denná rutina. Mohli by jazdiť na klasike? Mohli. Môžem to nechápať, ale nemusím im za to nadávať ;) .
Keď sme pri tých individuách :D Mňa zas často prekvapí, že prevode vhodnom na rovinku okolo 25, to trápi hore kopcom s kadenciou snáď 30, motor isto na full, reťaz ide rozdrapiť. To sú ľudia, ktorí buď predtým nikdy nejazdili na klasike, alebo jazdili, ale doteraz nepochopili ako robiť s prevodmi. Chudák motor, reťaz a pani sa tiež možno čuduje, čo jej to neťahá, veď "mám elektro". Vtedy si poviem len "ajajaaaaj, celé zle".

xyz napísal:
...že by som vyšiel kopec ktorý na bicykli nevyjdem? ani z toho by som nemal dobrý pocit.

xyz: Trochu tomu názoru nerozumiem, to akokeby som nemal mať radosť z jedla, ktoré by mi chutilo, ale kedže si ho doma neviem navariť, tak si ho nepôjdem dať ani do reštiky. Ale akceptujem, tak si nastavený a presne o tom to je, o osobných preferenciách. Môžeme ísť obaja tú istú trasu vedľa seba, jeden na klasike a druhý na elektro, ty makáš viac, ja menej a oboch to môže rovnako dobre baviť s rovnako dobrým pocitom.
Keď zoberieme fakt, že kolega idúci s dopomocou, tebe (a hocikomu) nijak neubližuje, nelimituje a neobťažuje, no napriek tomu máš stále potrebu mu vynadať a posmiať sa na ňom, že nemaká za svoje, tak dačo nemáš v sebe dobre nastavené ;) . Takisto ak sa e-bajker bude chvastať pred kasikárom aký je makač, ako ťa trhol na kopci, tak má rovnaký vnútorný problém :).

lto prečo by niekto šlapal kopec na e-bike bez podpory? Akože nech sa páči, kto chce, tá možnosť tu je, ale je to nezmysel ťahať takú váhu. Neviem ako iné značky ale aj ECO mód pri Bosch mi príde ako len dorovnanie váhy a pri takomto spôsobe využívanie e-biku sa stráca celý jeho význam (môj názor).

Čo sa týka ebike a manželky :) súhlasím s double. Moju by som v živote nevytiahol na Kráľovú hoľu. A s e-bike to dala. Nešli sme rýchlo, ale plynule, s 2. zo 4. stupňov podpory, kopec e-bikerov nás predbehlo, ktorí si to valili na Turbo a neriešil som to, nešlo ma z nich poraziť. Potom sme šli ešte do Muráňa a celkovo sme mali cez 2100m, 65km, moja mala už dosť, kedže nejak pravidelne nejazdí, ja v pohode s rezervou. Bez ebike by som ju na takýto výlet nikdy nevytiahol.

Pre všetkých zanietených hejterov:
Ako fakt tu neriešte porovnávanie výkonov Vás, či už 40-50-60 rokov, čo krútite tisícky km, možno 10tisícky, jazdíte maratóny, ste 5x do týždňa von, idete na kondičku, máte možno ľahké xc, s priemerným, hoc aj mladším cyklo fanúšikom, ktorý nemá takéto ciele a aby zažil viac, videl viac a nebol ako handra po celodennom výlete, tak siahne po e-biku aj v skoršom veku. Nie každý má potrebu sa vybičovať do výkonov. To sa nedá a nemá zmysel zrovnávať. Kopec vecí si v živote zľahčujeme a nie je to o lenivosti.
Niektorí tu vidíte vo všetkom s elektrinou problém a pritom na tom ani nejazdíte, tak čo Vás to tak rozčuľuje? :D. porucha toho vylepšenia spraví z bi
10.05.2024 - 13:26:30
04
Jezus napísal:
Tema sa vola elektrohejteri, tak sem nemiesaj prevody. Tu sa hejtuje elektricka asistencia. :)

Pokiaľ viem, tak témou vlákna elektrohejtestva je práve motorová prípomoc pri šliapaní. Nevyhováraj sa teraz, že to je všetko čo je na elektriku.
10.05.2024 - 13:36:34
03
keyboard_arrow_up