Minuly tyzden som bol na zaujimavej konferencii eFleet day.
Zaujimavu prezentaciu mala napr Voltia, ktora sa zaobera elektrifikaciou flotil (okrem ineho mnohe last mile delivery zluzby typu DPD, DHL atd).
Podla ich skusenosti a prepoctov sa aktualne neda povzovat EV za 1:1 nahradu za napr diesel.
Aktualne im to vychadza skor na cca 60% pripadov, kedy dava zmysel prechod na EV. Asi by ich mal niekto z tunajsich expertov ist doskolit
Hybridy su podla viacerych studii najefektivnejsie a nie je pravda, ze len Toyota RAV4, to je blbost
Velmi zaujimave sa javia aj nove typy hybridov na styl ako to ma napr Honda, ze vacsinou sluzi spalovak ako generator.
Nevyhodnost hybridov sa riesila u PHEV, kedze sa zistilo, ze velmi malo ludi ich realne dobija - vtedy samozrejme vlacia zbytocne tazku bateriu.
Dovod je, ze mnoho ludi to dostalo ako sluzobne povinne a neriesili nejake nabijianie (koncovi uzivatelia nechceli PHEV).
A preto sa aj meni pocitanie PHEV v ramci flotilovych emisii CO2:
https://www.transportenvironment.org/discover/plug-in-hybrids-to-lose-low-co2-status-as-eu-reassesses-how-green-they-really-are/