Marian61 A prečo by malo dôjsť k vybitiu na 2,5V a nižšie. Normálnou prevádzkou sa to nestane. Ak sa to stane, tak niekto niekde spravil chybu, ale pokiaľ je
baterka správne nabitá a skladovaná tak to samovybíjanie je zanedbateľné.
Súhlas, že pripojenie 10SxP na priamo na inú 10SxP nie je úplne najbezpečnejšie riešenie (treba dodržať rovnaké napätie pri spájaní), ale prišlo mi to v mojom prípade ako najjednoduchšie riešenie. Vlastne ono to nie je úplne napriamo, lebo extender má svoju BMS. Prečo by toto riešenie malo byť na úkor životnosti? Ja som kupoval nové 18650 z nkonu a poznám ľudí, čo stavajú packy a bežne kupujú tiež z nkonu,
Ako to máš teda celé zapojené? Pozdieľaj info, schému, moduly, ak to teda nie je tajné
Celkom ma to zaujíma, rád sa niečo nové dozviem. Dik.
K téme ukladania zdravia o baterke do BMS:
Je to samozrejme užitočné, ale pokiaľ to nie je resetovatelné (po výmene článkov), tak to ďakujem pekne. Celé tieto preinžinierované systémy sú spôsob ako z ľudí vybrať peniaze za servis, res.
servis ani nie je, rovno výmena. Minulý rok som ešte aj mal silnú kolobežku s custom 45Ah packom 14S10P, kde som v peaku odoberal cez 5kW. Mal som tam smart BMS. To bola radosť s tým robiť, kompletná diagnostika, live data, logy, grafy, kompletne konfigurovateľný každý jeden parameter, nútený balanc, možnosť nastavenia kedy zastaviť nabíjanie a pod. Žiadna "software" smrť nehrozila, max sa pri skrate alebo inom kritickom preťažení úplne vypla, ale stále sa dala kedykoľvek oživiť. Hocikedy hocičo resetovateľné. A úplne v krajnom prípade sa dala BMS jednoducho vymeniť.
A potom neskôr keď som kúpil ebike, tak nič
, %
baterky na displeji, dačo málo info cez diag a koniec. Celé zle. To akokeby som jazdil na aute bez budíkov
. Nik nevie, ktorý výrobca tam dal aké kurvítko, aby si človek skôr či neskôr musel kúpiť novú baterku.
Ale je to tu o dojazdoch, tak aj niečo k téme, dnes si bol vybehnúť po dlhšej dobe:
Motor: Bosch Gen 4 (no-smart)
Baterka: 625+250Wh
Trasa: 62km
Priemerka: 20,7km/h
Cadencia priemer: 68
VM: 1060m
Baterka začiatok: Displej 100% (41,7V)
Baterka zostatok: Displej 64% (38,3V)