Je tu naozaj malo vecnej diskusie, vo vela veciach ma kazdy cast pravdy no zaroven sa skoro kazdy stavia na hranu.
napr:
- aj spalovacie auto si zoberie cca do 1 litra za hodinu statia, ak sa ocitne v kolone v zime v noci a ma napr 10 litrov, nevydrzi celu noc.
Pre EV robil test spotreby jeden cech co spal celu noc v aute v zime:
https://www.youtube.com/watch?v=HmaZXl5Trr4- pneu je fakt, ze na EV su casto drahe, jednak pomerne atypicke rozmery, jednak hmotnostne indexy. Cize ano, su ovela drahsie, aj kamarat ktory ma firmu s niekolko milionovym obratom sa stazoval. A to su auta, co clovek kupi v akcii aj za 40-45tis s DPH, cize nie len pre milionarov, dat za sadu pneu okolo 1500-2000 € fakt nie je pre bezneho cloveka malo.
- druhy fakttor zaroven je, ze EV pozieraju dezen vyrazne rychlejsie ako bezne spalovaky, jednak hmotnost a jednak vysoky krutak od minima, najma ak clovek obcas vyuzije
vykon - niektore EV musia mat pneu samozalepovacie, co je super, ale su drahsie , lebo nenosia ani opravnu sadu
- uvidime co s tym spravi prichod EU7 a emisie z pneumatik, teoreticky by to mohlo vies ku mensiemu opotrebovaniu/dlhsiemu najazdu pneu, no bojim sa za aku cenu (prilnavost, bezpecnost) a ako sa s tym pneumatikari popasuju
- inak pred tyzdnom si kolega elektrofanatik poziciaval spalok namiesto svojho EV, mal cestu cca 800 km a potreboval byt na mieste v pondelok 14:00 hod. Tak mal realne na vvber bud vyrazit v nedelu a ist na BEV, alebo ist v pondelok ale na spalovaku (kedze okrem rizika dopravnych zapch v pondelok nechcem pridavat dalsie potencialne 1,5 hod navyse a vyrazat kvoli tomu o 2 rano). Aj taketo dilemy prinasa zivot s BEV pre uplnost.