Ja som asi zjavne stará škola. Mám rád veci praktické a funkčné.
Mám Sharana 2009 4x4 s motorom 1.9 tdi v Euro 5 norme a som s ním spokojný. 70L nafty v nádrži, obrovský kufor do ktorého vložím tri bicykle bez skladania (keď vyhodím dve sedačky zozadu), vojde ešte aj kopec batožiny, stan, nafukovačky,
spacáky gril, stolík a stoličky alebo čo potrebujem a vpohode sa ide s rodinou na výlet. Ak idem niekde sám, tak v ňom aj prespím aj s
bicyklom vo vnútri. Pri ebiku musím dávať dole predné koleso aby vošiel, ale to je vpohode. Ebike si po ceste nabíjam a nemusím sa báť že je to na úkor dojazdu.
Ročne najazdím 6000km po Slovensku a to len na nevyhnutné presuny. Do práce jazdím skoro vždy na biobiku. 90% vecí si na aute opravím sám vrátane diagnostiky a to auto poznám. Tomu hovorím účelová sebestačnosť...
Myslím že u mňa nieje dôvod niečo meniť za elektrické.
Bol som sa pozrieť na VW Buzz. Krásne auto, hneď by som ho bral. Ale 70 000 na elektroškatuľku ozaj nemám a neviem či by som dal ak by som mal ... Rozmýšľam teraz, že koľko toho vášho zlého CO2 by som musel vydýchať za 5 rokov v práci aby som zarobil na auto čo neprodukuje CO2? Zaujímavá myšlienka ...
Všimol som si že večšina starých dízlov na ktorých jazdia cigáni dymí a hulí a myslím si že na každé jedno EV ktoré nič neprodukuje je tu jeden starý voz aspoň s 3x večšími emisiami ako má povolené ... redukovanie týchto áut by mohla byť lacnejšia cesta k záchrane planéty ako vyrábanie EV ....