Ani po tolkych stranach ludom nedocvakla pointa a nadalej chybne prirovnavaju kovovy poziar litia s palivami.
Nafta nezacne horiet ak aspon sa nejedna o handru nasiaknutu naftou a nebudes tam drzat zapalovac niekolko sekund... nafta=petrolej
U benzinu je to lahsie, ale treba zas vonkajsi podnet - iskru, ohen.
Ale ani jeden z nich "sam od seba" sa nevznieti. A bez vzduchu sa poziar ukonci, lebo paliva bez (pomerne uzkeho rozsahu) vzduchu odmietaju pracovat.
To je napr aj lambda faktor pri benzine 14,7:1 ak pomer nedodrzis, zle to hori.
Litium tieto veci nepotrebuje, akonahle je chemicka reakcia rozbehnuta uz sa to neda zastavit zadusenim. Podobne ako horiaci horcik, hasenie s co2 nepomaha, ale zosilnuje...
Preto opatrenie je drbnut cele auto do vody a modlit sa.
Otazka je co s tym "vyluhovanym cajom" v kontajneri, chemicke svinstvo.
Ten argument ze na 1 ev poziar je xx spalovacich, to je vlhky drist.
Keby to bola pravda, nikto si nenecha ujst akekolvek horiace auto, a sa pochvali do novin rovnako ako s ev. Cize mali byt plne noviny toho, ale nie su....
same od seba sa nevznieti "nic". Na vsetko treba nejaky podnet. Pri li-ion baterkach je to minimalne rast dendritov vo vnutri baterky. Omnoho castejsie je to ale mechanicke poskodenie bat clanku. Rozne formy vonkajsich vplyvov riesi aj bezpecnostna tlakova poistka na clankoch.
Pravdaze, aj benzin sa moze "samo-vznietit" aj bez iskry. Staci dostatocna teplota
napr tu pisu cca 230-260˚C. a ze tych benzinovych vyparov je dost, specialne ak nieco sa poskodi a benzin troska postrieka rozpalene casti...
https://hypertextbook.com/facts/2003/ShaniChristopher.shtmla pravdaze, ze reakcia horenia
baterky sa da ukoncit. Robi sa to ochladenim pod kriticku teplotu - preto sa to ponara pod vodu. Mozno budu teda raz chodit hasici s tekutym dusikom miesto vodou?
a dakujeme ze si nas uviedol na pravu mieru nespochybnitelnymi udajmi o pocetnosti a rizikovosti horlavosti e vs spalovacich aut. Poistovne by boli uplne nadsene, naco robit statistiky, draho si zbierat dlho udaje. Tuna peter120 nevidel na socialnych sietach dost fotiek a videii s horiacimi ev. P.s., horiace ev som este nevidel, ale horiace, z pohladu obstnojne nove spalovacie auto, som videl horiet v BA na krizovatke pri zoologickej zahrade cca 10r dozadu. Prechod z dymenia do niekolko m plamenov bol rychlejsi ako autobus stihol prejst cez semafory do Mlynskej doliny. Pochvalit sa s horiacim ICE mozu ist, ale "ista skupina ludi" bude dnes a este par zajtrajskov klikat primarne na tie horiace EV, vsakze, takze co take asi tak bude taky novy cas pisat....
p.s.: som rad ze sa tak obavas o zivotne prostredie. Pevne verim, ze ta obdobne zaujima aj ako sa zbiera a cisti voda pri poziari spalovacieho auta - ako tu uz bolo niekolko x spomenute - ten rozdiel v sajrajte medzi horenim interieru a baterky auta ani hasici neriesia, bo uz interier je velky sajrajt sam o sebe. A niezeby sa ta voda z ICE nechala len tak odtiect do jaaarku, to iste nieeeee