:y: veď cenník spomenutej 208čky je nalinkovaný, dá sa pozrieť aj rovnaká výbava a porovnať si.. stále vychádza spalovák na 2/3 elektra, resp opačne elektro o 50% drahšie. nie je všetko len o cene, ale aby to dotácia dorovnala má skrátka čo robiť
To nie je celkom pravda.
Samozrejme, cim mensi segment/lacnejsie auto, tym je % priplatok za BEV vyssi.
U vyssich segmentov to uz casto nie je zasadny priplatok.
Zaujimava situacia je napr novy VW Passat vs ID.7
Passat Elegance 2.0 TDI DSG 110 kW ... akciova cena 45.590 €
ID.7 Pro 210kW ... akciova cena 51.490 € .. cize + 5.900 € / 13 %
Ak by sme vzali akciovu ID.7 Limited, tak sice stoji 53.490 € (no zaroven ma v cene vybavu za vyse 9000 €) a teda je drahsia, ale ku Pasastu by sme museli doplnit vybavu na rovnaku uroven cim by stupol cca na 49.000 € a teda rozdiel by uz bol len 4.500 € / 9%.
A to mas
vykon o 100kW vyssi, bezne sa za len +30-40 KW u spalovakov doplaca 2-3000 €.
Ak sa nemylim, aj BMW ma niektore BEV nacenene velmi konkurencieschopne voci spalovakom, tusim iX1 som naposledy pozeral.