Mal som napisany dlhsi prispevok, ale naco, sak peter120 je majster sveta. Mozno, ked je taky sebavedomy, nech skusi zvysot koncentraciu stopovych prvkov vo svojom tele o 50-100%, mnoho z nich je aj daleko menej ako 0.04%.... ani nemusime riesit ze sa hovori o CO2-Eq a nie CO2-Only, ale to keby peter120 zaujimalo, tak by tu toto nepisal a cital co sme tu podaktori uz mnoho x napisali.
22.01.2024 - 10:25:20
12
Mrznoucí Amerika hřbitovem elektromobilů, odtahovky mají žně

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/ev-auta-dobijeni-usa-mraz-krize-elektromobilita-dojezd-zima.A240119_084552_automoto_dohr
22.01.2024 - 13:54:53
00
No tak si vyber, Karle:

https://uk.news.yahoo.com/electric-cars-fail-less-extreme-175508845.html
22.01.2024 - 15:21:27
02
Vyberám si clickbait článok z idnes. Príde mi viac zaujímavý. Dnes zaujímajú štatistiky málokoho.
22.01.2024 - 15:48:33
03
peter120 napísal:
pokial nevlastni ev, aj z jeho strany sa jedna len dojmy...
sorry jako, urcite viac budem respektovat nezaujaty nazor majitela, ako nazor niekoho co len "roboticky" propaguje.
https://www.youtube.com/shorts/z-KNBUycqb0


Ake dojmy???? Dal sem link kde sa pise, ze minuly rok sa v Europe predalo 254,822 Tesiel Y a 235,893 Dacii Sandero. Na toto musi vlastnit EV, inak to nie je pravda? :) Co este fetujes okrem vyfukov?!!!

Cislo nie je nazor, cislo je FAKT (aj ked zratali "len" 97% predajov) .


canopus napísal:
jedine v Tvojej hlave konci ropa,bez ropy nebudes nikdy vyrabat tu lacnu elektricku energiu,ked ti lahne raz jadrovy blok z dovodu zivelnych pohrom . dovod Ti tu vysvetlovat nebudem

Dovod su zalozne diesel generatory. A?
Tato tema riesi elektroMOBILITU. Inak povedane to, co budes "liat" do auta, aby robilo brm brm. Ropa NA CESTE konci. Konci. KONCI. Ale samozrejme v niektorych hlavach ostane vecne zabalzamovana jak Lenin.

Will - chlape teba mi je fakt luto, lebo sa ozaj snazis a neviem zistit, co robis zle. Furt sa moces v kruhu. Nechces ist pokecat na pivo?

A v skratke - ide o uhlikovu neutralitu. Neprodukovat viac co2/metanu, ako ho je ekosystem schopny vstrebat. Aby sa nezvysoval jeho podiel v atmosfere. Nepchaj tam armadu alebo lietadla, to bude este dlho fosilna zalezitost a cisty producent.
Ale take vykurovanie budov! To je najcarovnejsie. Pretoze nebudeme nahradzat dnes spotrebovanu energiu z fosilu 1ku1! Preco? Lebo ZATEPLENIE + tepelne cerpadla. A hned tie tvoje jednoduche vypocty prestanu davat zmysel, pretoze kym dnes vypustame von netesniacim oknom a kominom obrovske kvanta energie, usporna budova jej spotrebuje nasobne menej. Zohladni to... a uz to nedokazes spocitat. A produkcia co2 tym zasadne klesne (uspora+cisty zdroj energie).

Znizenim zivotnej urovne len siris demagogiu. Nabijanie ev z poulicnej lampy alebo doma v noci nie je znizenie urovne, iba zmena stylu. Ked prisli prve mobily, stali obrovske prachy a vydrzali hovorit par minut. Bolo to znizenie zivotnej urovne voci pevnym linkam? Prave naopak, chvilu sme len lacno zavideli a potom uz zrazu stali par korun a mal ich kazdy. Tak nestras.
22.01.2024 - 16:09:28
14
Poukázanie na dvojaký meter dopadol úspešne,
k nám však naďalej lietajú príspevky posmešné.
Chválabohu sa to rýmuje,
cybertruck medzitým na snehu driftuje.
Asi zlé pneu, či zrada technická ?
to snáď nie, veď Tesla je absolútne kozmická.

iron.hide napísal:

- ale keby mali domontovaný naftový bufík (ako niektorí na starých ev) tak by nemuseli cvakať zubami a mali by väčší dojazd.
Pardon zabudol som, fuj nafta z lisovaných dinosaurov.
22.01.2024 - 20:51:45
01
Poukazanie na totalnu demagogiu a urazky od peter120 na tych co sa mu snazia argumentovat a ozrejmit uplne trefne. Hlavne ale ze neukazuje ani mizivy zaujem o slusnu diskusiu s posunutim sa dalej. Ako nas pan premier!
22.01.2024 - 21:12:08
04
quasimoto napísal:
Pokial je auto v hodnote od 48tis a viac tak 2% OC (ale max tusim 960 ci 980 €) vstupuju ako nepenazny prijem do zakladu dane pri vypocte cistej mzdy, co je po zdaneni cca 500 €.
Ak sa nemylim.
Na mesacnej baze.

Pri beznom prijme (rakusania maju progresivnu dan, cize pri vyrazne nizsom prijme to moze byt menej, no vtedy asi nebude mat zamestnanec takéto auto).


Ano, mylis sa, lebo je jedno ake vozidlo dostanes. Zdani sa ti (ako zamestnancovi) 1% z obstaravacej ceny mesacne pocas 8 rokov, pricom sa kazdym rokom cena znizuje o 1/8. Snazime sa ale o to, aby pre PHEV a BEV bola tato sadzba nizsia.

Pri vozidlach s OC >48k eur sa porovnava odpis so zakladom dane z prijmov, ale nie u zamestnanca, ale zamestavatela, resp. podnikatela.

Dan z motorovych vozidiel pre BEV je aktualne 0, pre PHEV sa sadzba znizuje o polovicu.
22.01.2024 - 22:12:02
00
Ty pises o slovensku, ze?
Ja som uvadzal Rakusko, ako priklad, ze to nie je uplne ze kup si co chces, napr len u cistej mzdy je rozdiel cca 6000 € pre zamestnanca pri BEV vs bezny spalovak strednej triedy.

A ze z velkej casti vdaka takymto a inym vyhodam maju niektore krajiny EU podiel EV nad 10%.
22.01.2024 - 22:14:27
00
Jo, prepac, mas pravdu, ja pisem o Slovensku. Prave preto, aby sa zvysil podiel BEV/PHEV aj u nas, tak sa snad podari zaviest viacero zvyhodneni a zjednoduseni, aj po vzore inych krajin.
22.01.2024 - 22:33:45
00
uvidime,kolki z Vas si kupia tento rok elektroauta BYD,dongfeng apod
23.01.2024 - 04:22:44
00
hehe žiadne, ja idem zajtra pre nový naftak :D
23.01.2024 - 09:15:22
04
Snad nebudem v zivote nuteny kupovat cinske auta, bez ohladu na typ pohonu :)

A snad co najviac ludi nebude pozerat len na usetrene peniaze pri kupe.
23.01.2024 - 09:39:05
01
quasimoto napísal:
A snad co najviac ludi nebude pozerat len na usetrene peniaze pri kupe.


:-D jasneeeee. Slovaci davaj prednost kvalite pred cenou len v anketach.

V Nitre uz ich par jazdi.
23.01.2024 - 09:46:23
00
Pritom najvačší problém bude ten, že štandardné európske automobilky budú mať čo robiť aby sa udržali na trhu. Číňania už teraz stavajú továrne aj v európe - napr. Maďarsko, Slovensko. Hlavne aby sa tie naše "slovenské" automobilky prospôsobili, vrátane subdodávateľov. Predsa elektrá sú mnohonásobne jednoduchšie (a spoľahlivejšie)stroje (z mechanického hľadiska).
23.01.2024 - 09:48:18
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up