Jedno z pravidiel v Nemecku je, že pokiaľ je tam cyklotrasa, ktorá je označená zvislou modrou značkou (tou čo je podľa Jaroha nepotrebná blbosť a netreba ju dávať) je cyklista povinný použiť danú cyklotrasu a nesmie ísť po ceste. Pokiaľ tam nie je tá zvislá modrá značka, cyklista môže ignorovať cyklotrasu. Ďalšie pravidlo v Nemecku, cyklista môže ísť po ceste, ale musí sa držať vpravo pri okraji a je tam vyslovene napísané, že nesmie ísť v strede cesty. Ak som dobre pochopil z prekladov, cyklista by sa mal držať do vzdialenosti 1m od pravej krajnice.
V Nemecku ako aj v Rakúsku majú športoví cyklisti výnimku z použitia cyklocestičky a aj tej, ktorá je označená modrou značkou a môžu teda ísť po ceste aj keď ide vedľa súbežne cyklocestička. Jediný prípad, kedy táto výnimka neplatí, je ak je tá okreska označená modrou značkou "Cesta pre motorové vozidlá". Na tú nesmie ísť ani športový cyklista na cestnom bicykli. Takúto situáciu môžeš vidieť napr. medzi dedinami v úseku Eisenstadt - Breitenbrunn am Neusiedler. Inak platí čo píšem vyššie. A funguje to. Ani raz nás policajti v Rakúsku nezastavili a neriešili či už ako jednotlivca alebo skupinu cyklistov, ktorí sme šli po ceste pritom vedľa ide cyklocestička, teda skôr chodník so zmiešaným pohybom chodci/cyklisti. A to sa vyjadrujem o rakúskom pohraničí, kde jazdia stovky cestných cyklistov z Bratislavy. Skupiny o počte 10-30 ľudí idúcich vo dvojiciach stretneš na týchto okreskách od jari do jesene kvantum. Ale v rámci skúsenosti sú rakúski vodiči rovnaká sedlač ako tí slovenskí, ktorí chcú vychovávať klaksónmi a ostrekovačmi no nepoznajú predpisy a teda, že jazda skupín vo dvojiciach a po ceste mimo cyklocestičky je úplne legálna.