Aj to nemecké znenie je dosť nejednoznačné. Koľko je to akceptovateľné množstvo niekoľko za sebou idúcich vozidiel? Aký dlhý úsek to musí byť aby ten čo je na začiatku kolóny ako najpomalší mal odstaviť vozidlo aby ho ostatní predišli? Čo ak za ním stále idú tri autá, ktoré sa samozrejme obmieňajú tím, že ho predchádzajú no vždy sa doplní počet tým, že ich dobehne ďalšie vozidlo? A posledná vec, čo ak je súbežne s touto okreskou aj cesta vyššej kategórie, kde môžu jazdiť autá, ale už nie cyklisti a teda vodiči majú na výber, že buď budú obmedzený na rýchlosti pomalšími účastníkmi na okreske a musia to akceptovať pritom na tej súbežnej ceste vyššej kategórie by mali jazdu plynulejšiu a rýchlejšiu.
Jedno z pravidiel v Nemecku je, že pokiaľ je tam cyklotrasa, ktorá je označená zvislou modrou značkou (tou čo je podľa Jaroha nepotrebná blbosť a netreba ju dávať) je cyklista povinný použiť danú cyklotrasu a nesmie ísť po ceste. Pokiaľ tam nie je tá zvislá modrá značka, cyklista môže ignorovať cyklotrasu. Ďalšie pravidlo v Nemecku, cyklista môže ísť po ceste, ale musí sa držať vpravo pri okraji a je tam vyslovene napísané, že nesmie ísť v strede cesty. Ak som dobre pochopil z prekladov, cyklista by sa mal držať do vzdialenosti 1m od pravej krajnice.
To nejednoznačné, ak som na ceste a idem nejakou malou rýchlosťou (traktor, či cyklista, malý moped) a otočím sa a za mnou sú 2 vozidlá, asi to bude v poriadku. Ale ak sa otočím po 2 minútach a je ich tam 30+, asi tú prekážku tvoriť budem. Na to človek nemusí byť Einstein asi. Cyklista predsa môže uhnúť na krajnicu, aby vytvoril priestor a umožnil obehnúť, napríklad a to nemusí ani zastavovať. A nie, na krajniciach sa nenachádzajú oceľový ježkovia, klince, sklo, protitankové míny, čo spravia hneď 30 dier do pneumatiky. Je zaujímavé, že aj tu na fóre desiatky cyklistov si dokážu ospravedlniť, že nejdú po cyklotrase, lebo sú tam pomalší účastníci ako oni, preto idú na cestu, lebo je namáhavé asi spomaliť, použiť brzdu, byť ohľaduplný, ísť chvíľu pomalšie a odmietajú to spraviť (rozdiel medzi cyklistami v rýchlosti bude koľko? Podľa prieskumov 90% cyklistov jazdí medzi 10-18km/h, nad 25km/h jazdí menej ako 1% aj to už sú trénovaný ľudia), tak sa pichnú na cestu, kde pôjdu svojich 22,5km/h na 90tke a vodič musí brať ohľad na neho, však má brzdy, musí byť trpezlivý, ak bude treba, tak za ním pôjde tak pomaly aj 15km (a to ten cyklista má problém na cyklotrase spomaliť na 5 sekúnd). Nejak chýba potom ohľaduplnosť. Chodím na dovolenku na Malorku, či Menorku pravidelne. Bežne si tak aj požičiavam
bike a jazdím po cestách. Ako je možné, že tam cyklista nemá problém jazdiť pri pravom okraji (nie na krajnici)? Koľkokrát sa som videl, že keď počul auto za sebou, tak uhol na krajnici a to aj na cesťákoch s 23c plášťami. A nik s tým nemal problém. Nevidel som tam jazdiť cyklistov v strede pruhu. Je to o ľuďoch. Žiaľ obrovské množstvo cyklistov na Slovensku sa správa, JA SOM CYKLISTA, KTO JE VIAC? JA MOŽEM BYŤ KKT, lebo zákon ma chráni a ostatný nech sa starajú. Len JA, JA a JA. A to nie je len o správaní sa na cestách, je tu predsa vlákno, kde sa sťažujú ľudia, že jazdili v parkoch, kde to je zakázané, davajú si z toho fotky, dávajú to na Stravu a sú urazený, že ich natrel niekto policii, či inému úradu a musia platiť pokuty, čo si to dovoľuje tá bonzácka sviňa. Prezident CK v rozhovore na otázku, čo hovorí na to, že chodci sa sťažujú na to, že cyklisti jazdia agresívne po chodníkoch a ohrozujú ich, že čo stým, tak povedal, že nepozná prípad, že by cyklista na chodníku niekoho zabil, tak to problém nie je. Čo tak agresívne pelotóny na hrádzi? Že vraj sú to urban legend a pritom nie som jediný, ktorý ich stretáva. Ja zo svojimi 100kg ak sa tam s niekým premotivovaným pretekárom zrazím (mám prilbu), tak to nejak prežijem, nejaká zlomenina. Ak taký debil zrazí 4 ročné
dieťa tam? Nebodaj ho prejde celý pelotón? Cyklisti si vedia ospravedlniť nedodržiavanie predpisov, lebo však na bike vodičák netreba, tak nech sa starajú šoféri áut, oni majú vedieť a predvídať.
Áno, viem, som tu za kreténa, lebo sa mi nepáči čoraz väčšia rastúca anarchia medzi cyklistami a že ich je čoraz viac tým pádom čoraz viac cyklistov robí bordel. Pravidlá a slušnosť majú platiť pre všetkých, žiaľ vyžaduje sa to len od 1 skupiny ľudí na komunikáciách. Minule som pozeral rozhovor s majiteľom autoškoly v ČR, že bežne sa svojich žiakov pýta, že či jazdia na bicykli. Že vraj polovica ľudí áno, a keď spravia nejakú elementárnu chybu, že ako sa v tej situácii zachovali na bicykli. Že však tak ako spravili tú chybu. Nevedia čo spravili zle. Ak sa navrhne, že treba nejakú formu preskúšania cyklistov z dopravných predpisov? Ani bohovi. To je diskriminácia. Ešte som nie sú štatistiky napríklad za alkohol na cestách, ale že vraj chutili viac opitých cyklistov ako šoférov áut, aspoň to tak vyzeralo ešte v novembri. Samozrejme, žiaden problém, predsa cyklista nesadne a nezabije na Zochovej 5 ľudí. Opitý cyklista (1,2 promile) tento rok na zjazde zo Zeleného plesa do Tatranských Matliarov zrazil 11 ročné
dievča a zlomil mu chrbticu. V Košiciach opitý e-kolobežkár zrazil 7 ročné dieťa. Opitý kolobežkár zrazil niekde na východe to bolo nejakú pani a tá umrela. Alkohol je problém. Len preto, že cyklista nesedí v aute, ešte neznamená, že ak je opitý, nemôže byť nebezpečný pre ostatných. Nejak 3 roky stará reportáž z ČR, opitý cyklista prešiel na červenú a zrazilo ho auto, šofér auto to nedal a skočil v stĺpe verejného osvetlenia. Cyklista umrel, 10 ročný Passat skočil na šrotovisku. Majiteľ auta má doživotnú psychickú traumu, prišiel o 800 tisíc KČ, bol to invalid na vozíku, ovládanie auta komplet na volante, 5 rokov bojoval s úradmi, aby mu na to auto prispeli. Znova mu už naň prispieť nemôžu. Ostáva len žalovať mŕtveho, resp. jeho dedičov. U nás konečne prebehol súd s rozbitým autom právoplatný rozsudok. Cyklista nám má nahradiť škodu vo výške 8749,47€. Ale keďže nemá vysoký príjem, súd rozhodol, že nám bude platiť 27,43€ mesačne. Podľa Jaroh, je to žiaľ smola, mali sme mať havarijné poistenie, sme menšina, je to tolerovateľné, alebo niečo také. Proste akceptovateľné straty. Ale on to nemusí povedať človeku, čo na to auto šetril 5 rokov, aby si ho kúpil. Ten pán cyklista nám to bude splácať len bez úrokov 319 mesiacov, čo je 26,6 roka. Ale nie, mať povinnosť mať ako cyklista poistenie pre prípad nehody je blbosť a diskriminácia. Kamošovi tútu zimu kameň od auta rozbil predný svetlomet na 10 ročnej 508, oprava za 2000€ necelých. Cyklista môže spôsobiť nehodu a rozbiť pri nej svetlomet nie je problém predsa. A autá sú zložitejšie, XY senzorov a podobne, cena opráv rastie veľmi rýchlo. Skús dolovať potom v občiansko-právnom spore peniaze peniaze. Môžeš dopadnúť ako my. Len potom neviem, za čo kúpiš nové auto.