Je to o kus zložitejšie. Bohužiaľ. Niekoľko technických predpisov je tu vo vzájomnom predpoklade.
TP085 sú z roku 2019 a odvtedy neboli aktualizované. Medzitým však bola prijatá nová vyhláška 30/2020 o dopravnom značení, ktorá nielenže zavádza iné číslovanie značiek, ale definuje niektoré nové značky a iné zase ruší a celé je to s cieľom zníženia počtu značiek na cestách. TP085 zatiaľ neboli aktualizované podľa novej vyhlášky.
Naopak, aby to bolo ešte komplikovanejšie, tak v minulom roku 2023 boli prijaté dve nové TP117 a TP118 o používaní dopravného značenia. V týchto TP už nie je označenie cyklopruhu zvislým dopravným značením povinné, resp. je povinné iba vtedy, keď je potrebné povinné použitie cyklopruhu.
Na Vajanského nie je potrebné cyklopruhy určiť ako povinné, pretože sú dizajnované tak, že ich cyklista použije automaticky, žiadny cyklista sa nevydá pruhom pre autá. Preto nie je potrebné určiť tie cyklopruhy ako povinné a teda v zmysle TP117 a TP118 nie je povinné ani zvislé značenie cyklopruhu. Má to ešte tú výhodu, že tie zvislé značky netreba používať pri každej odbočke z Vajanského a tiež pri zmene na ochranný pruh a naspäť.
Projektanti veľmi nadávajú, že ešte nie sú aktualizované TP085, pretože de iure by mali navrhovať aj podľa nich, ale sú v rozpore s novšími TP. Vo väčšine sa však už projektanti a CSO pri návrhu a schvaľovaní dopravného značenia prikláňajú k použitiu TP117/8 (evidentne aj na Vajanského), pretože tie sú nielen novšie, ale aj sú špeciálne a účelovo zostavené pre určovania dopravného značenia, zatiaľ čo TP085 sú viac zamerané na navrhovanie komunikácií ako takých a dopravné značenie je iba jednou ich časťou.
Takže žiaden cyklista nebude jazdiť v pruhu pre autá a pôjde len po cyklopruhu? Na Vajanského? Ešte na teplú jeseň som narazil na dosť fotiek, ako si tam cyklisti veselo jazdili v pruhu pre autá. Sám som to aj niekoľkokrát videl na vlastné oči. A určite som nebol jediný.
K TP085: stále je platná. Sám si napísal, že pokiaľ tam vyslovene nie je závislá značka, tak cyklista nemusí využívať dotyčnú cyklotrasy/chodník, či ako budeš definovať. Lebo zákon mu to neprikazuje. Takže treba aj novelizovať zákon potom. Aj keď sa budeme tváriť, že chýbajúca zvislá značka sa "zabudla", alebo projektant videl do budúcnosti a teda vedel, že ich nebude treba, stále sú tam ďalšie chyby. Takže kto je za to zodpovedný? Kto je projektant? Tam sú elementárne chyby, čo by nespravil ani študent na výške.