Ako obhajoba nevhodného správania sa to dá použiť
Obmedzovanie plynulosti a bezpečnosti premávky je však porušovanie zákona. Ak treba niečo obísť alebo je chvíľu blbý úsek na krajnici, tak sa to dá tolerovať. Ale vôbec nieje bezpečnejšie bicyklovať stredom cestného pruhu len preto že je to pohodlnejšie a v žiadnom prípade to nieje v poriadku.
Myslím že by ste mali skôr myslieť na svoju bezpečnosť. Medzi obcami je povolená rýchlosť 90km/hod. Ak takého cyklistu stretne vodič v strede neprehľadnej zákruty, tak len vyrobí ten cykloš vodičovi auta prúser ... Nerátate totiž že vodič môže byť trochu unavený, alebo ho nasrala manželka a posledné čo potrebuje je mať jeleňa na ceste ...
A ísť po hlavnej ceste, keď je v súbehu cyklotrasa je už jasný prípad pre dr. Choholúšika. Tiež som nedávno na takého natrafil na ceste PP-Svit. Osvetlenie bycikla tak splývalo so svetlami mesta v pozadí, že ho ani nebolo vidno a autá ho obchádzali na poslednú chvíľu. Hlavná vec že mal časovku na strave.
Cyklisti si naivne myslia že ich vidno, ale moc ich nevidno. V írsku nosia cyklisti reflexné vesty a čo najviac viditelných prvkov, veď to robia pre seba a hanba ide bokom.
Vzhľadom na obhajobu správnosti takého konania, mám dojem že sa jedná o zaužívaný pocit nadradenosti cyklistu na cestách. Symbióza s vodičmi musí existovať, ale musia prispieť aj cyklisti. Veď oni ani netušia či je niekto za nimi alebo nie a idú si svoje. A tiež by sa nič nestalo, ak by na chvíľu cykloši zastali a pustili vodičov vpred. Minule to urobil jeden vodič traktora a hneď bolo vidno že je to rozumný človek.
Každopádne najhorší su tmavší občania kráčajúci po krajnici a tlačiaci kadejaké vozítka s nákladom. Medzi Spišskou Novou Vsou a Spišským Štvrtkom ma prekvapili takýto neoznačení chodci a bolo čo robiť to ubrzdiť.