Tá šírka je v podstate minimálna požiadavka normy v prípade, že trasu vedieš po existujúcej, alebo rekonštruovanej lávke. Pruh má mať šírku 2m. Ale tá intenzita pešej a cyklistickej premávky je tam hodne tragická. Myslím, že Strečno, alebo Varín by potreboval do budúcna ďalší plnohodnotný cyklomost. Je to iné keď je pripravené financovanie novej lávky - tam sú podstatne väčšie možnosti ako robiť záchranu starej konštrukcie. Tam to bolo riešené ako výstavba cyklotrasy a muselo tam byť splnené kritérium, že kilometer stojí určitú hodnotu a v tom musí byť aj rekonštrukcia lávky. Takže vzhľadom na nízku cenu bolo jasné, že bude problém. Ja sám som pri zostavovaní rozpočtu predpokladal, že ponuková cena bude vyššia o viac ako 200 tisíc eur.
Teda nie je to "Classic Slovak story" ale Horšia Slovak story - netypická. Väčšinou máš v okolí na trasách vždy nové objekty a nedostane sa do konkurzu v podstate žiadny exot, ide o novostavby a firmy to ako tak dajú dokopy. Brodno je solídne, najnovšia lávka v Chlmci solídna, Varín-Terchová solídne, ale technicky je to absolútny nezmysel. Jediný most čo tam bude solídny je na Vyšných Kamencoch - je to betónový trám v smerovom oblúku a výškovom spáde a ten som robil ja. Ale možno ho nahradia, lebo nie je dosť "Pekný"
A potom tu je Strečno a to je rekonštrukcia - to nik nikdy v širšom okolí nerobil, nevedia ako na to. Jedine v Krásne nad Kysucou 2ks, ale to boli nehorázne zle urobené opravy, ale na to mali pár eur, tak sa nečudujem.