mozno nenapisem uplne spravne ale cyklocesty by mali byt projektovane pre rychlost 25km/h,
ebiky su tiez limitovane na tu rychlost. cize ak niekto ide rychlesie sice neporusuje max povolenu rychlost ale mal by si to aspon uvedomovat aby tam jedneho dna nebola znacka a policajt s radarom.
Navrhova rychlost cyklistickych komunikacii je 25 alebo 40 km/h ak je klesanie väčšie ako 3 %, ale kludne mozes viest cyklistov aj po ucelovej komunikacii, ktora bola navrhovana na 50 alebo 130. Zrovna hradze maju pomerne velke polomery smerovych aj zakruzovachy oblukov a rozhlad byva tiez dobry.
Ebiky limitovane na 25 nie su, iba pomoc motora sa musi vypinat pri 25 km/h, takze v obci mozes ist 50, mimo 90 alebo si ako vodič "povinný rýchlosť jazdy prispôsobiť najmä svojim schopnostiam, vlastnostiam vozidla a nákladu, poveternostným podmienkam, stavu a povahe vozovky a iným okolnostiam, ktoré možno predvídať".
celkovo mam pocit keby sme presunuli v tejto republike dopravu z aut na
bicykle tak mame viac smrtelnych a tazkych urazov pri "nehodach" ako teraz.
Pokial viem, tak vo vsetkych krajinach, kde zacal rast podiel cyklistiky a klesat podiel IAD na prepravnej praci, celkova nehodovost klesla. Nehodovost cyklistov ale kratkodobo mohla narast. Mohlo to byt neskusenostou cyklistov, co sa ale naprava skolami jazdenia vlastne castejsim jazdenim. Neschopny vodic nehodou v motorovom vozidle sposobi vacsie skody ako nehodou na bicykli. Ved na kolko teroristickych utokov
bicyklom si pamates?