LL napísal:
"K veci - pre toto mám túto tému rád. Lebo je to také ňuňuňu, ako sa električkári stále snažia o tú najzbytočnejšiu činnosť pod slnkom - dokázať a ukázať nám tie neskonalé výhody motoriek, no my, spiatočnícki biozadubenci, ich nie a nie pochop"

Prelom nastal v rokoch 1764 - 1767, keď James Hargreaves vytvoril ručný spriadací stroj – „Spinning Jenny“, ktorý spracúval naraz 8 nití, ale obsluhoval ho len jeden človek. Vyrobená priadza bola tenká a často sa trhala. Zlepšením tohto smeru bol v roku 1767 Highsov spriadací stroj – „water-frame“, ktorý bol poháňaný vodným kolesom. Takto vyrobená priadza však bola hrubá. Prednosti týchto dvoch vynálezov potom v roku 1779 skombinoval Samuel Crompton a vytvoril stroj „mule“ – čiže kríženca, ktorý bol 20-krát výkonnejší. Tento stroj mohol naraz spriadať až 1000 nití. Vyrobená priadza bola jemná a zároveň dostatočne pevná.

u niekoho nenastal "prielom" ani v r 2023

Konštruktérom nového zdroja energie, parného stroja, sa stal v roku 1784 James Watt. Tento stroj pracoval na princípe stlačenej pary. Mal oveľa väčší výkon ako predchádzajúce parné stroje a využíval sa vo fabrikách na pohon, valcovaní zdvíhacích strojov a iných zariadení. Nastal vek pary. Wattov parný stroj odstránil závislosť na vodnej energii, a umožnil tak stavať továrne na miestach s najvhodnejšími podmienkami.

Pre ďalšie uhlie sa muselo teda viac do hĺbky. Teda až pod hladinu spodnej vody. To zase znamenalo nájsť spôsob ako odčerpávať vodu z baní. Na čerpanie vody z baní sa používal atmosférický parný stroj postavený Saverym a Newcomenom v roku 1712. O tomto stroji sa hovorilo ako o „priateľovi baníkov“. Jeho nevýhodou bola malá účinnosť a veľké straty energie. Priaznivý surovinový zdroj v strednom Anglicku, kde sa popri železnej rude nachádzalo i čierne uhlie, umožnil na sklonku 18. storočia vybudovať rozsiahlu sieť železiarní ...

a už sa mi nechce ďalej pokračovať ....
NIKTO NIKOMU nezakazuje bio bajkovať a ani ho za to neodsudzuje ... dokonca ani
(dosť neodborne a hlavne primitívne) nehejtuje
ale bohapustým PINDANÍM ešte nikto (akýkoľvek) vývoj nezastavil,
koľko percent z Vás šoférovalo auto napr. bez sychronizácie prevodov ?
( volá sa to radenie z medziplynom :-), primár guuuugel poradí) :lol:
bez posilovača, (čohokoľvek) bez air bagu, bez abs, alebo bez napr. akejkoľvek ZŤP pomocnej elektroniky ???"


Už som to tu ikskrát spomínal, a pri tebe to musím zas - je úsmevne sledovať spomínanie vecí absolútne nesúvisiacich s bajkingom za účelom obhajoby električiek. V tomto prípade spriadacich strojov, baníckych mašín, medziplynov, a pod. V čom je toto “odborné”? :-)
Máš pocit, že všetci tí biobajkeri, sledujúci a praktizujúci najnovšie trendy v bajkingu, sú vlastne pozadu a chcú zastaviť vývoj, len preto, že neprišli na chuť električkám? Nie je toto z tvojej strany tiež hejt? E-bike nie je evolúcia bajkingu, nech to budeš akokoľvek zdôvodňovať, ale samostatná vývojová vetva pohybu na dvoch kolesách. Pridať motor k bicyklu je vec stará 100+ rokov, aj preto je úsmevné pozorovať napr. aj teba, ako nám tu zdeluješ, aký je e-bike prevratná vývojová novinka.
30.08.2023 - 22:41:38
16
Aký si ty citlivý nepáči sa ti keď hejtuje tvoj hejt?
30.08.2023 - 22:44:06
00
swdev333 napísal:
Eddie_G, skor ide o snahu vyvrat tvrdenie, ze ebikey nemaju ZIADNE vyhody. Preco by na ne preslo tolko ludi po klasike? Lebo su lenive lemry, ze? ?
A zaroven casto kritika nie je kritikou, ale urazanim (co si mimochodom aj sam spravil vo svojom prispevku...) . A to prirodzene vyprovokuje vacsiu reakciu, aj presviedcanie a podobne...


Si v téme “Elektrohejteri sem :-)” (so smajlíkom), takže ber to tu s istou nadsázkou. Všimol si si, že sme na 234. strane, a električkári tu stále dávajú tak absurdné a nelogické “fakty”, že sa ti nechce vždy každému nehejtovo odpovedať, a potom ti ostáva fakt len smiať sa na tom :-)

Napr. toto: “ak by som chcel este lahsi bike vyberem baterku do batohu a mam 17kg "endurko" ako som mal aj bio”. Spôsob odľahčenia hodný nobelovky - nadbytočnú váhu prehodíš do batohu na chrbte a voilá - zbavil si sa závažia :-) No čo na to povedať? :D Plus tvrdenie o “ľahkom” 17kg bajku v čase 13-14kg biotrailových bajkov je ďalšou čerešničkou.
30.08.2023 - 22:59:06
02
VTV napísal:
Aký si ty citlivý nepáči sa ti keď hejtuje tvoj hejt?


Nie, je to naopak! :D Ja sa z toho hejtu môjho hejtu vlastne teším - svojou úrovňou mi totiž vždy spraví deň :-)
30.08.2023 - 23:28:41
00
V podstate by som sa pri mechanickom enduro bicykli len zastavil tej hmotnosti 17kg. Nie je to určite ultralight, ale je to normálne enduro. ....13-14 kg ak by si chcel dosiahnuť na ako tak uspokojivé enduro, tak by si do neho musel investovať hodne peňazí, času a aj úprav mimo SK. Otázna by bola aj životnosť a dlhodobá spoľahlivosť takého bajku.
30.08.2023 - 23:44:52
11
Sypem si popol na hlavu, o kilo som to prestrelil, za čo očakávam oprávnenú kritiku.

Som scoťťák, takže zascottujem: Scott Ransom 910 je 14,4kg/5600€. Neviem, ako je to pri iných značkách, ale jeho e-náprotivok za 7600€ váži bez baterky vyše 21kg.
31.08.2023 - 01:54:54
00
Eddie_G napísal:
Nie, je to naopak! :D Ja sa z toho hejtu môjho hejtu vlastne teším - svojou úrovňou mi totiž vždy spraví deň :-)

Už len to že človeku robia pekné dni hejty o niečom svedčí.
Definícia hejtera
„Hate“ je v angličtine „nenávisť, nenávidieť“. „Hater“ je potom „Ten, čo nenávidí“. Väčšinou vie všetko lepšie. Cíti sa na niekoľko vyznamenaní a ovláda najvyšší level psychológie. Najčastejšie sa ozýva tak, aby to videli aj iní. Komentuje a zhadzuje. On tvrdí, že „zotrel“, no pokojne môžeme povedať, že chcel uraziť a vyprovokovať. Neraz ublíži. Existujú takí, ktorým vidíme tvár aj meno. Majú to v krvi a radi kritizujú. Alebo to spravili výnimočne a nezapadá to do ich osobnosti. Potom sú tí, čo naozaj nevedia čo chcú, no radi rýpu a uspokojuje ich napríklad pohľad na rozprúdenú diskusiu vďaka nim. Tí najhorší sú ničitelia. Prichádzajú sa ventilovať cielene, alebo náhodne. Nehľadiac na následky uštedria kritiku, ublížia aj uškodia.
31.08.2023 - 06:32:33
13
Eddie_G, tie argumenty proti ebikeom sa tu zdaju byt ovela absurdnejsie ako tie v ich prospech. Ale ok, asi to je nasledkom zamerania temy.

No a s tou baterkou v batohu myslim, ze kvakob iba chcel naznacit, ze ak pri zjazde niekto vyslovene chce odlahcit ebike napr. kvoli lahsim bunny hopom, tak to casto ide vybratim baterky. Ked je v batohu, tak je to ako par kil na tele, co je rozdiel oproti par kilam na bicykli.
A 17 kg sa ti moze stale zdat vela, ale je to celkom normalna hmotnost odolnejsich bikeov a zaroven to je iba orientacne cislo. Nema zmysel sa na to nejako upinat.
K tomu ale doplnim aj to, ze ak ma ebike dobre rozlozenu hmotnost a geometriu na zjazd, tak tu baterku samozrejme vyberat vobec netreba. Ani som nepocul nikdy, ze by to niekto pravidelne robil. Bol to iba priklad, ze to ide.
Zaroven su aj ebikey, ktore vazia aj s baterkou okolo 18-19 kg (tiez iba orientacne, neoveroval som to teraz presne) a pravdepodobne budu pribudat, takze potom bude este tazsie pre hejterov hovorit, ze kvoli par kilam navyse uz je bicykel neovladatelny ?.

A toto neber, ze by som teba alebo niekoho ineho presviedcal o pozitivach motorizovanych bicyklov. Iba som chcel vysvetlit, ze niekedy sa ti mozu zdat argumenty ako absurdne, ale je to iba predpojatostou v ramci temy. Narusanie litosfery ebikeami, horiace baterie v lesoch, urazanie fyzicky kazdeho na ebikeu, kto nie je dochodca, ztp alebo slaba dievcina, su ovela absurdnejsie argumenty ?.
31.08.2023 - 07:42:33
13
Dalsi 'edko chmelar',niekedy si to aj skusil , lebo ja ano 2kg v batohu menej vadia ako na biku a ked na biku tak zalezi aj kde presne su ...hejteri a vysmievaci su vlastne len ludia co o danom nic nevedia a ani nechcu ,ale maju 'jasnu' predstavu ako to funguje 'podla nich' ,s jednou vahou pracujes voci terenu atd. a druhu len nesies hybes sa s nou...uz som baterku aj nechal doma a siel ako na bio si predstav ...2v1
31.08.2023 - 07:56:59
01
Mňa zasa pobavil ten argument zo zapálením lesa od batérie ebajku a následným zakázaním vstupu do lesa. Autor si neuvedomil, že by tým zakázal vstup aj bio bikerom, ktorí používajú el prehadzovač, Gps zariadenie a už nehovorím o telefonoch, kamerách a iných spotrebičoch. Tie tiež používajú baterie s tou istou technologiou. Ak si niekto myslí že sú na to veľmi malé, tak sa mýli požiar dokážu spôsobiť tak isto. Dokáže to aj sklenenný črep.
31.08.2023 - 07:58:47
04
Ja to vidim opačne.
Ebiker je väčšinou kľudný usmievavý tučný turista s kadenciou 40 - ako ho tu hejteri definovali. Len si tak prechádza krajinou a obdivuje jej krásy. Takyto turista má skoro nulový dopad na poškodzovanie prírody.

Zatiaľ čo bioši s ich kopaním trailov, rýchlymi zjazdmi, plašením zveri, krikom, draním gumy pri šmykoch a prudkom brzdení zhoršujú tu prírodu maximálne. Takže ak zakázať vstup do lesa, tak biobikerom, pripadne im vyčleniť rezervácie kde sa môžu pohybovať.

Naviac ebiker nema problém byť čistotný. Všetok vyprodukovaný odpad na výlete (obaly, fľaše…)pekne dovezie k najbližšiemu kontajneru. Zatiaľ čo bioši počítajúci každý gram váhy ho kľudne niekde v lese odhodia či zakopú.

A keďže ebiker vníma prírodu celým srdcom, je jasné že je aj jej najväčším ochráncom.

Ps: inak niektoré príspevky tu hraničia s mentálnou demenciou. Ako malé deti na pieskovisku naviac s urážkami a posmeškami. Pekne si tu vykresľujete charakter…
31.08.2023 - 08:44:02
01
Po x dnoch som sa sem vratil a ako tu na to pozeram, napadol ma fajny ebabet hejt: budem to tu ignorovat! :P
31.08.2023 - 11:45:39
10
marcel, no a teraz sa zobuď do reality a väčšina biošov má proste radi prírodu a pohyb v nej a podľa toho sa správajú. Ebiker naproti tomu chce všetko hneď a ľahko a myslí si že je pánom ... všetkého :) a podľa toho sa správa. Nuž a aby sme sa pre dnes oslobodili od hejtov, obe skupiny majú aj opačné prípady ... bioši hajzlíkov a ebikeri tých čo majú prírodu radi a pohybujú sa v nej "bez dopadu" a s láskou
31.08.2023 - 11:52:47
03
Presne tak. Dnes môj šlapací brat volí mudre slová… Želám ti nech veľký Manitou chráni vzduch v tvojej duši … :)
31.08.2023 - 15:03:33
02
na mtbčku mám vidlicu manitou :P a na gravely duše
31.08.2023 - 15:10:47
00
keyboard_arrow_up