A nákladná cestná, letecká a lodná doprava bude tiež chodiť na baterky? Vlaky na neelektrifikovaných tratiach?
Pravdepodobne nie. Pri velkych objemoch energie (kamiony na dlhych tratiach) je ako ulozisko vhodnejsi vodik. Baterky skor na dodavky a kratsi rozvoz. Pri lietadlach to budu skor synteticke paliva. U vlakov vodik a elektrifikacia trati. A presun dlhsieho transportu z kamionov na vlaky.
Toto je
beh na dlhe trate, potreba energie z fosilnych paliv je obrovska a riesenia budu rozne tak, aby boli fosilne paliva nahradene tam, kde je to mozne. A jednym z dolezitych rieseni bude aj znizenie spotreby - menej kamionovej dopravy, menej lietania. Ci uz zakazmi, alebo ekonomicky - clo a dane za paliva.
Ked uz bol spomenuty Slovnaft. Ten pouziva vo svojich procesoch vodik. Ziskava ho transformaciou zo zemneho plynu. Vodik ostava, halda CO2 sa vypusti. Keby mal ziskavat vodik cisto - elektrolyzou vody - potreboval by konstantne cca 400 MW elektriny. To dava zhruba 1 reaktor v Mochovciach. A to je len vodik, co ide do ich vyrobkov. Tak velke objemy fosilnej energie spotrebuvame.