rodoTak si treba pozrieť, čo robil MIB posledné roky.
Ak myslíš Bratislavu 2030, tak tam plánujú vybudovať oproti roku 2021 64km cyklotrás do roku 2030.To je viac ako 7km ročne, čo je pri pohľade na doterajší
výkon veľmi ambiciózny plán. Ako a kde tie cyklotrasy majú viesť som sa tam nedočítal, len odkaz na historický územný plán.Aktualizovať územný plán by sme asi od Metropolitného inštitútu nemali chcieť, ten je primárne určený zjavne na niečo iné ako územné plánovanie, zrejme na riešenie prístreškov MHD, parkové úpravy a kontrolu uschnutého rozchodníka na Karloveskej električkovej magistrále, kde po rekonštrukcii museli obmedziť na niektorých úsekoch rýchlosť električiek na 10km/h
Dosť ma pobavil cieľ zabezpečiť, že IAD z hodnoty 39.6% sa do roku 2023 zníži na 30%. To by znamenalo, že zmizne každé 4 auto z ciest. Ako to chcú dosiahnuť, mi nie je jasné, okrem predĺženia električkových tratí o necelých 7km a rozšírenia BUS pruhov o 10,5km tam ešte vágne spomínajú prímestské vlaky.A teda tých 64km bájnych cyklotrás.
To, že tam nemajú plánované cieľové indikátory MHD pre počty prepravených osôb ani počty prejdených kilometrov v roku 2030 oproti roku 2021 je jasné, pretože to by išlo ľahko overiť a hlavne by sa na to musel DPB systematicky pripravovať vozidlami aj šoférmi.BTW: Aktuálne hľadá DPB 40 šoférov, čo je rovnaká situácia ako pred rokom a to ich ešte zachraňujú Ukrajinci.
Ale možno tam na MIB je niekde nejaký iný materiál, z ktorého je jasné, čo a kedy sa bude robiť, len som ho nenašiel.
Napríklad práve teraz rozširujú Harmincovu na 4 pruhy, možno by stálo za to z dvoch spraviť vyhradené cyklopruhy...a obmedziť tak budúcu dopravu z tej lokality pri Hasičoch v Dúbravke, kde Magistrát schválil zmenu UP na výstavbu 900 nových bytov. Môžu odtiaľ jazdiť bicyklami do práce po neexistujúcich prepojenia Dúbravky na žiadnu susednú MČ.