Jasne, ale nie je problém v nejakom úseku zriadiť viac priechodov alebo miest pre prechádzanie, je to de facto zadarmo v porovnaní s podchodom či nadchodom.
"Neexistuje obed zadarmo." Spomalenie dopravy nie je zadarmo. Na Slovensku a v Bratislave zabúdame na jednu vec, Holandsko je bývalá koloniálna veľmoc, ktorej aktuálny luxusný život a vysokú životnú úroveň do značnej miery financuje práve jej minulosť. Tá umožnila vznik veľmi bohatých a úspešných nadnárodných korporácií. Až následne si mohli dovoliť cyklochodníky, skľudňovanie dopravy a kaviarne po celý deň plné ľudí. My nie sme takí bohatí, aby sme si mohli dovoliť takýto životný štýl a takýmto spôsobom sa k tomu ani nikdy nedopracujeme. Bratislava ako mesto nevie aktuálne zaplatiť ani šoférov MHD a ani Ukrajinci to nezachránia.
To je jeden z dôvodov, že namiesto prepojenia MČ cyklotrasami a budovania komplexnej cyklistickej infraštruktúry sa mesto vybíja na maľovaní cyklociest na otrasných rozbitých povrchoch a PR aktivitách ako je aktuálny cyklobuspruh na Vajanského nábreží.
Ja by som namiesto toho chcel nejaký komplexný návrh, ako má vyzerať cyklodoprava v Bratislave aj s časovým harmonogramom a predbežným finančným rozpočtom.
Druhú vec, ktorú by som rád videl je plán údržby existujúcej cyklistickej infraštruktúry. Značná časť trás napľňa skutkovú podstatu trestného činu všeobecného ohrozenia. Premaľovaný tankodrom je stále tankodrom.
Tretiu vec, ktorú by som rád videl, je vymáhanie dopravných predpisov na cyklotrasách - alkohol, osvetlenie, pobehujúce deti, psi, dezorientovaní chodci...zažívame to denne.
Štvrtú vec, ktorú potrebujú všetci účastníci je dopravné vzdelanie/výchova - školy, sociálne siete, veľké firmy. Navádzanie na porušovanie dopravných predpisov od nemenovaného cykloaktivistu je presný opak.
Proste systémový prístup od A po Z.
Ako som už niekde vyššie písal, väčšina z nás sú cyklisti, chodci, vodiči, cestujúci MHD zároveň. Preto by sme sa mali snažiť správať tak, ako by sme chceli, aby sa ostatní správali k nám (až budeme na ich mieste).