StoyanAhoj
Podla mna Ti uplne staci zdvih 140.
Skuste niekto vysvetlit preco potrebuje 150-160.
Mam zdvih 150, tlak sa nastavuje podla vahy a ked si po vyjazde zmeriam max zdvih podla gumicky, tak som tam mal max 110 mm za 2 roky ebikovania v Malych Karpatoch. Vacsinou do 100 mm.
Mam to na cyklovylety, ziadne skoky, dropy, presiel som aj nejake traily, viem sa spustit po polnych cestach 35-40 km/h. ale radsej preferujem bezpecnejsiu jazdu, prisposobenu podla povrchu.
Nastavenie
napr.
https://www.specialized.com/cz/cs/suspension-calculator/app?size=S6&productId=188259&riderHeight=177&riderWeight=100&useImperial=false&useImperialPressure=falsealebo to mas napisane na vidlici.
Ja osobne som ebajky sledoval zatial velmi malo, ale urcite mi neuniklo to na co narazas. Ludia si kupuju alebo maju odporucane 160mm bajky na polne cesty a obcas lahsi trail aby to bolo pohodlne.
Naproti tomu ked niekto zhana ne-elektro
bajk do karpat v BA napr, vela ludi mu povie ze staci aj HT na traily
. Aj ked pravda trail bajk 120-140mm je ideal. 160mm je uz enduro stroj a ma zmysel len ked jazdis vybrane najnarocnejsie traily. Ale pri elektro to nejak zahadne neplati
Pride mi ze s masivnesjim nastupom elektro bajkov pred par rokmi bola ich primarnou cielovkou skupina ludi ktora by dovtedy na bajk nesadla vobec alebo sedela naposledy na zakladnej skole. A tam to neoblbnes , potrebujes marketing a preda sa len to co ma viac W, Nm, dojazdu, a hlavne mm zdvihu.
O to viac ma tesi ze sa trh uz prisposobuje a zacina mysliet aj na ludi ktori nepotrebuju 160mm ,500W a 750ku baterku. Napr bajky s motorom TQ-HPR50 a tesim sa na to ze pridu este slabsie/mensie motory. Lebo to je presne to co bude motivovat ku kupe mna, mat e-bajk s mini motorom, ktory na SLX s normalnymi budget kolesami (napr DT 1900ky) nebude stat nezmysel a bude lahky((hlboko pod 20kg). Shut up and take my money.