peioToto je casta chyba zaciatocnikov. Cast tu uz bola zodpovedana, skusim to zhrnut a doplnit.
Predne
koleso je to ktorym zatacas takze to koleso by malo mat vacsi grip ako zadne koleso. Rovnaky vzor na zadnom kolese ta ale na tvrdom povrchu bude ovela viac brzdit ako na zadnom. Toto sa riesi viacerymi sposobmi alebo ich kombinaciami. Sirsi
plast vpredu, agresivnejsi vzorok vpredu, vacsie koleso vpredu, maksia zmes plasta vpredu, mensi tlak vpredu, rozdielne vzdorky vpredu a vzadu. Obrazne povedane podla toho aky teren jazdis, podla toho volis najprv predok a prisposobujes zadok. Ak ta odpor nezaujima alebo potrebujes grip i vzadu tak nie je problem mat agresivne vzorky na predku i zadku. Ak chces slapat rychlejsie a vela tvrdy povrch tak dozadu volis menej agresivne plaste. Pre predstavu co sa napriklad jazdi je kombo maxxis minion dhf vpredu a maxxis minion ss vzadu.
Ak ti presmykuje koleso vo vyslape na strku a trave a pises ze si zaciatocnik tak problem moze byt i s tym ako na tom bicykli sedis a ako na nom slapes. Treba byt posunuty na sedle viac vpredu a slapat plynulo. Ak je problem skutocne len zodraty plast tak ho treba zahodit alebo nechat na dojazd cisto na asfaltove vyjazdy. Urcite ho nedavat dopredu lebo to co vyslapes musis i zjazdit, ked ti smyka zatazene koleso v pomalej rychlosti tak rovnaky plast vpredu dolekopcom, vo vysej rychlosti ked to ako zaciatocnik budes mat prilisnym nahnutim dozadu uplne odlahcene, tak ten predok pri snahe o zatocenie pojde dalej rovnakym smerom ako pred zatocenim.