Amen, teda az po zhodeni z tela jazdca ;)
04.07.2023 - 12:53:06
02
Áno, zabudol som na ďalšiu vec bez ktorej sa už vlastne nedá ani vyjsť na asfalt, plášte minimálne 30mm :D
Marketing urobil dobrú robotu, 10kg AL cesťák na kotúčoch a Sore za 1300 (cena nového) je super kúpa :)
04.07.2023 - 16:28:32
01
Za mňa určite lepšia kúpa starší 7-8kg karbón na 2×10 Ultegre/105/Tiagre


No neviem kto tu je viac ovplyvneny marketingom. :lol:
04.07.2023 - 16:54:27
00
Soru som doma mal preto odhováram od kúpy :)
Váhová úspora je fakt nie marketing. Nemám absolútne nič proti hliníku, ale nie keď je už za cenu karbónu a výrazne ťažší.
04.07.2023 - 18:36:22
02
Ja som mal Tiagru 4700, a teraz mam mix Sora R3000 s Aliviom na jednom bikeu a 105ku R7000, povodne cistu a teraz mix s GRX. Nevidim rozdiel v spolahlivost.

Zameranie sa na hmotnostnu usporu na ukor inych vlastnosti nie je o marketingu?
Mat lahsi bike, byt rychlejsi, ako profik na Tour....,co tam po tom, ze ten stary ram z karbonu moze byt v konecnom dosledku nepohodlnejsi ako novy z hliniku? Ked sa k tomu prida agresivna pretekarska geometria, uzke plaste, clovek bude viac rozbity :-)
Musis mat min. 105-ku, Ultegru,..lahke materialy, ..ako profik. :x
Nie som proti hmotnostnej uspore, ak nie je na ukor inych vlastnosti a robi sa tam kde ma skutocny vyznam.

Nevravim, ze clovek ma kupovat Soru za 1300e alebo 10kg bike, no odporucat stare herky niekomu, kto zacina s cestnou cyklistikou tiez nie je uplne v poriadku.
04.07.2023 - 19:22:26
02
Úprimne rozdiel medzi 105 7000 a Durou 9100 som nespoznal (mechanika), ale Sora 3000 nevydržala jeden mesiac bez doštelovania šaltra. Nehovoriac o pomalom radení a skokoch medzi pastorkami. Na ,,archaické´´ 10-rýchlostné sady 105/Ultegra sa to nechytá ani náhodou.

Na úkor akých vlastností ide tá nižšia hmotnosť? Že tam nedáš 32mm balóny? Tak to beriem, ale reč je o cesťáku, nie graveli, 25mm je úplne dostačujúce. Kotúče? Na týchto najnižších radách AL cesťákov sú aj tak najlacnejšie brzdy, takže ak chceš niečo normálne, musíš meniť po kúpe. Ale ak niekto býva v alpách, potom kotúče chápem.
Žiaden marketing špecialista ma nepresvedčí že novší hliníkový rám je pohodlnejší ako karbónový od normálneho výrobcu. Materiál nepustí. Nepíšem tu o karbóne z r 19xy ktorý bol ešte v plienkach.
Geometria? Mimo misu. Tú vieš vybrať nevhodnú rovnako pri novšom aj staršom cesťáku.

Musis mat min. 105-ku,..ako profik.

Toto si dúfam myslel len ako nomináciu do hlodov fóra :)

Ak by ten základný 10kg cesťák na Sore stál 600-700e, tak súhlasím, bež si kúpiť nový do obchodu. Ale pýtať za to sumy vysoko nad tisícku len kvôli kotúčom a širokým plášťom tak za mňa určite radšej starší karbón z bazáru. Široké balóny a kotúče sa tu tlačia ako nutnosť a potom tak k tomu začiatočníci pristupujú že kupujú ťažítka za kopec prachov.
05.07.2023 - 09:05:34
02
Neviem ako je na tom nova Sora teraz, ja mam 20 rocnu vtedy popularnu 3x8, co nie je najstastnejsie riesenie a vsetko slape po 20 rokoch ako hodinky na prvy sup aj po odhadovanych najazdenych 20k-25k km.
To nehovorim o tom ako ovela mladsie, modernejsie a drahsie bicykle chrchlali na CTK Topolcany Tour predo mnou na rovinach a v kopcoch...bud niekolko sekund nie a nie prehodit, alebo prehodili a vrzgali z nejakeho dovodu, takze borec musel prehodit znovu. Ja som tukol do packy a bol tam spravny prevod bez nejakych rusivych zvukov.
Sora slapala (ako vzdy) bez chyb jak vpredu tak aj vzadu.
Podotykam ten bicykel nebol nikdy v servise (vlastne pred par mesiacmi na vymenu pastorka a nechal som si vymenit aj rozstrapkane brzdove lanko) a ja tomu servisu, ci udrzbe moc nedavam (umyvanie tak 1-2x do roka, inak len obcasne mazanie).
05.07.2023 - 09:24:49
01
Neviem ako Sora ale Claris nic moc. Taky plastovy tuhy chod oproti 105.
05.07.2023 - 09:58:55
00
Ak mozem prispiet aj ja, tak osobne by som urcite isiel radsej do starsieho karbonoveho bicykla s vyssou radou komponentov a rim brakes, za predpokladu, ze nie su extremne opotrebovane viacere suciastky a loziska. Aby sa z toho nestal objekt renovacie :) Nech to hlavne ma clearance na minimalne 25mm pneu, viac je luxus a nie je to nevyhnutne. Ja jazdim 25mm vpredu a 28 vzadu a som tu :)

Ale zavisi pripad od pripadu, samozrejme.
05.07.2023 - 09:59:27
02
Ja jazdím 23mm vpredu vzadu a tiež som tu :D Reálne majú 25,5mm.
Takže 30+ mm je už ozaj na cestu prehnané. JakobSWE 100% súhlas. Hlavne ale zvoliť správnu geometriu a veľkosť.
Niekedy sa čudujem čo dokáže v súčasnosti trh natlačiť a predať a za aké ceny. A to sa netýka len najlacnejších cesťákov, ale naprieč radami.
05.07.2023 - 10:24:31
00
LMS napísal:
Ja jazdím 23mm vpredu vzadu a tiež som tu :D .


Ty masochista :lol:
05.07.2023 - 18:21:37
00
Skôr dinosaurus :D
05.07.2023 - 18:33:57
01
Ja mam tak celkovo pocit ze tie starsie sady a nie len tie boli kvalitnejsie a menej kazive.
05.07.2023 - 20:25:56
00
Teraz mením páky Dura Ace 7800 za Čínsky Sansah. Tomuto sa povie poriadny "downgrade".
Ale konečne budú bowdeny komplet pod omotávkou a systém radenia Sansahu mi dosť imponuje.
Je to môj 1st cestný bike, aby som nebol mimo témy.....
05.07.2023 - 21:19:33
00
Prvýkrát barany a click pedále. Zatiaľ bez pádu :lol: Bicykel bude hlavne na dochádzanie do roboty, takže bazárovka za 130 Eur musí stačiť. Veľkosť 56 by mi podľa tabuliek mala byť pri výške 181 cm dobrá, ale posed sa mi zdá príliš natiahnutý, skúsim vymeniť 11cm predstavec za 9cm.

Prílohy:

20230731_125526.jpg
20230731_125526.jpg 658.37 KiB thumb_up1thumb_down

31.07.2023 - 13:12:48
05
keyboard_arrow_up