Úprimne rozdiel medzi 105 7000 a Durou 9100 som nespoznal (mechanika), ale Sora 3000 nevydržala jeden mesiac bez doštelovania šaltra. Nehovoriac o pomalom radení a skokoch medzi pastorkami. Na ,,archaické´´ 10-rýchlostné sady 105/Ultegra sa to nechytá ani náhodou.
Na úkor akých vlastností ide tá nižšia hmotnosť? Že tam nedáš 32mm balóny? Tak to beriem, ale reč je o cesťáku, nie graveli, 25mm je úplne dostačujúce. Kotúče? Na týchto najnižších radách AL cesťákov sú aj tak najlacnejšie brzdy, takže ak chceš niečo normálne, musíš meniť po kúpe. Ale ak niekto býva v alpách, potom kotúče chápem.
Žiaden marketing špecialista ma nepresvedčí že novší hliníkový
rám je pohodlnejší ako karbónový od normálneho výrobcu. Materiál nepustí. Nepíšem tu o karbóne z r 19xy ktorý bol ešte v plienkach.
Geometria? Mimo misu. Tú vieš vybrať nevhodnú rovnako pri novšom aj staršom cesťáku.
Musis mat min. 105-ku,..ako profik.
Toto si dúfam myslel len ako nomináciu do hlodov fóra
Ak by ten základný 10kg
cesťák na Sore stál 600-700e, tak súhlasím, bež si kúpiť nový do obchodu. Ale pýtať za to sumy vysoko nad tisícku len kvôli kotúčom a širokým plášťom tak za mňa určite radšej starší karbón z bazáru. Široké balóny a kotúče sa tu tlačia ako nutnosť a potom tak k tomu začiatočníci pristupujú že kupujú ťažítka za kopec prachov.