Ked sa na vec pozries fyzikalneho pohladu, na bajku stale ides za vlastne, ked dole tak spotrebuvas energiu ktoru si naakumuloval vynesenim sustavy jazdec - bike do prislusnej vysky prekonanim gravitacnej sily. Bajkom vyrazne zvysis efektivitu vyuzitia, pri pesej ceste je efektivita nizsia [ predtym som toto popisal ako "setrenie casu" ]. Stale sa ale bavime o scenari v ktorom vsetku potrebnu energiu vygenerovali tvoje svaly [ pripadny vietor zanedbame ].
To využitie akumulovanej energie platí len v prípade, že začínaš na rovnakej, alebo nižšej nadmorskej výške. Ak sa časť cesty vyvezieš, či už vlakom, autobusom, autom či lanovkou, tak to neplatí.
Inak z hľadiska využívania energie, možno o zjazdároch, ktorí sa vyvezú lanovkou na kopec a následne idú dole kopcom, hovoriť ako o športovcoch? Rozdiel výdaju energie pri použití bicykla bez prípomoci a s ňou je pri zjazde zanedbateľný.
Druhá vec: ak by mal niekto doma dynamo nabíjačku, napr. na stacionárnom bicykli, tou by si nabil
batériu na
elektrobicykel vlastným šľapaním a tú neskôr použil v teréne, tak to už ide by už išlo o športové bolo použitie bicykla za "vlastné"? Lebo v takomto scenári všetku potrebnú energiu vygenerovali vlastné svaly. Či sa ráta len okamžité generovanie na mieste? Len to by zase neplatilo zjazdovanie dole kopcom