vonmilV podstate píšeš správne - výhybku zostavuješ podľa parametrov reproduktorov, ale kedysi sa to riešilo len tak, že sa zobrali nejaké základné parametre od výrobcu, pozrelo sa na charakteristiku a určili sa deliace frekvencie výhybky. Následne sa spočítali súčiastky a zostavila sa výhybka, potom sa prípadne doladila podľa posluchu. Neskôr prišla doba počítačov a pomerne jednoduchého merania parametrov reproduktorov - veľmi jednoducho si vieš zmerať TS parametre (
http://www.audioweb.cz/viewtopic.php?id=10933), ktoré ti dobre opisujú správanie reproduktora, ale platí to najmä pre nižšie frekvencie, takže napríklad podľa týchto parametrov si vedel veľmi dobre určiť vhodný typ ozvučnice (uzavretá, bassreflex, bandpass...) a jej vhodný objem, tak aby si využil čo najlepšie daný menič. No a potom prišla doba kedy sa dali dostať za slušný peniaz vhodné mikrofóny s dobrou frekvenčnou charakteristikou, prípadne aj s kalibračnou krivkou. Stačil len softvér, priemerne slušná zvukovka a posunulo to také hobby meranie na úplne inú úroveň - taký kratší návod pre objasnenie napríklad tu:
http://www.audioweb.cz/viewtopic.php?pid=183517#p183517No a súčasne alebo trochu neskôr už bol dostupný aj softvér, s ktorým sa dalo poľahky merať správanie miestností a ich vplyv na reprodukciu. Je to strašne obsiahle a všetko so všetkým súvisí, ale v skratke myslím, že ddemo narážal na niečo takéto - keď to má byť poriadne, tak sa to ladí priamo v danom mieste, pomocou merania a ideálne nejakého dsp, prípadne výkonnej zvukovky.
Netvrdím, že v aute sa nedá dosiahnuť dobrý zvuk, ale budem si stáť za tým, že v takom priestore je to ťažké, najmä s ohľadom na pozíciu poslucháča - určite bude problém dosiahnuť dobrý zvuk všade. Navyše hlukové pozadie je v aute veľmi vysoko, čo je asi najväčší problém, čo sa týka kvality posluchu.