Vidím, že toto začína byť jalová debata, ale ešte chvíľu času obetujem. Skús čítať môj príspevok predpokladom, že nechcem vyvolávať vášne, polarizovať diskusiu, ani nabádať na protiprávne konanie. A ak si nebudeš istý, ako som niektorú vec myslel, prečítaj si ešte raz predchádzajúcu vetu a snaž sa ju vnímať v jej intenciách.
Pozeram ze klasika. Kde sa mi to hodi pisem o porusovani predpisov a kde sa mi to nehodi tak uz porusovanie neriesim. Klasika cyklokoalicia. Ucel svati prostriedky.
Kde sa ti to hodí, píšeš o porušovaní predpisov a kde sa ti to nehodí, tak porušovanie neriešiš?
Podľa mňa je porušovanie predpisov porušovaním vždy. A zároveň je je prirodzenou ľudskou vlastnosťou, že ich ľudia vždy porušovať budú (ja osobne sa snažím ich porušovaniu vyhýbať). Preto potrebujeme (v prípade infraštruktúry) ju mať takú, aby minimalizovala porušovanie predpisov a ak aj nejaké nastane, tak aby minimalizovala negatívne následky z neho plynúce.
Chces mi povedat ze zjazd po "trave" do priestoru sukromneho parkoviska je v sulade so vsetkymi predpismi? Sa zasmejem.
Vlastníkom
priestoru zjazdu aj priľahlej časti parkoviska je Národná diaľničná spoločnosť. Tá je aj vlastníkom pozemkov, na ktorých je cestička pre chodcov a cyklistov na Lamačskej ceste, či samotných ciest na križovatke Patrónka. To veľmi súkromným pozemkom nazvať nemôžeme. Parkovisko ďalej je síce súkromné, ale cez tú
parcelu prechádza každý, kto ide do podchodu. Vstup zakázaný nie je. Dokonca aj zastávka Patrónka je čiastočne na súkromnom pozemku. Podobne napríklad
časť kruhového objazdu opodiaľ je súkromný pozemok. Denne zrejme chodíš po kope súkromných pozemkov bez toho, aby si o tom vedel.
A "tráva" je to naozaj v úvodzovkách, podľa katastra je
parcela 3890/7 vedená ako zastavaná plocha a nádvorie.
Tie dva pruhy na racianskej su tak siroke ze je podla mna uplne v pohode mozne z nich urobit 2+1 cyklo. Ak zoberieme rozmery z devinskej cesty tak urcite vojdu aj s rezervou.
Za krizovatkou na mytnej staci na bus pruh namalovat
bike symbol tak ako inde(stefanikova, karadzicova, atd)
Šírka vozovky na Račianskej je cca 7 metrov, aké široké by mali byť jednotlivé pruhy? Na Devínskej ceste je len ochranný pruh, podobne ako na Pionierskej. Už na Pionierskej sa takéto riešenie nestretlo s nadšenými ohlasmi, už vidím, ako by to vyzeralo na frekventovanej Račianskej.
V každom prípade, toto táto debata neposunie nikam. Ak si myslíš, že by cyklopruh cez Račko bol prínosný, pošli podnet mestu, to vedie viac k cieľu.
Vystavba na racianskej prebieha kolko uz? Ta cyklo hlupost pred urban je uz kolko rokov?
Ak sa pýtaš na výstavbu cyklotrasy na Račianskej radiále mestom, tak tá ešte neprebieha vôbec
No a porovnavat vyjazd z parkoviska od kauflandu s krizovatkou Racianske myto je uz fakt hodne len clena cyklokoalicie ktoremu sa to hodi do prezentacie. Sa divim ze este nie je niekto z vas v parlamente, lebo to su take iste hluposti ako sa aj tam prezentuju.
Kaufland sa do debaty nedostal porovnaním s Račianskym mýtom, ale v súvislosti s tým, či je systémové alebo nie budovať cyklotrasy spolu s prebiehajúcou výstavbou. Pozri pár strán späť.
Zvyšok odseku je na hranici osobných útokov a bez faktickej argumentačnej hodnoty
Uz len taka zasadna vec ako je spojenie mestskych casti jednou suvislou neprerusovanou cestou pre cyklistov je utopia. Petrzalka-Raca je normalne pre
deti a zacinajucich cyklistov celodnovka so stress faktorom.
Súhlasím a práve preto mi nie je jasné, prečo sa ti nepáči, ak vznikajú aspoň nesúvislé časti, keďže keď sa nakoniec konečne začne stavať, bude stačiť dostavať menej. Takže to bude aj reálnejšie. Prípadne sa môže stať aj to, že cyklotrasu postavia po úsekoch developeru bez toho, aby mesto spravilo čo i len meter
Uz len taka banalita ako prejst z Pajstunskej na Kopciansku je pre amatera alebo
dieta nemozne lebo to je mimoriadne nebezpecne pripadne moze obist celu petrzalku dokola.
Detto.
Ale staci prejst 2km za hranicu a cyklisti maju infrastrukturu ako z inej galaxie. Nic nie je problem, opravy netrvaju mesiace ale dni/hodiny. Ale to je o pristupe, bud chcem alebo si potrebujem len promo robit a ucel/zmysluplnost je mi u pr....
Stačí zájsť raz do Holandska a rakúska infraštruktúra bude navždy chabá, nedokonalá a o ničom
Rakúsko je oproti nám super, ale aj tam je dosť veľmi zvlášnych riešení.