to že o tom nič nevieš neznamena že je to blbost
...
1. nepoznas ma a nevies co viem. A v tomto pravdu nemas.
2. Ked si uz popisal tolko "mudrosti" na ktorych uholnych elektrarnach je CCS namontovane ? Skus mi ich vymenovat a povedz, aky podiel maju na celkovych uholnych.
CCS je draha technologia, ktora moze byt implementovana iba v specifickych pripadoch. Musis mat kde to CO2 ulozit. Primarne sa s nou pocita skor na oddelovanie CO2 pri tazbe zemneho plynu a jeho tlacenie naspat pod zem.
3. Popisal si rozne typy filtrov, ale uholna elektraren spracuva ovela menej kvalitne palivo ako bezny automobil. Benziny a nafta presli rafinaciou, kde sa uz niektore skodlive latky (napriklad sira) minimalizovali. Dalej sa ine skodlive latky zo spalovania v ICE likviduju v katalyzatore, opakovanym spalovanim (na to je ten EGR ventil), prepalenim v DPG/GPF filtri alebo reakciou s mocovinou (ad-blue).
Neviem presne cisla ale dovolim si povedat, ze z vyfukov sucasnych aut EURO-6 nevychadza viac skodlivin ako z uholnych elektrarni. A ak ano, tak je to velmi porovnatelne.
Jedine cisla, ktore viem porovnat, je CO2 (a o to primarne v tomto vlakne ide). A pokial nakrmis elektromobil elektrinou z uhlia, tak vyprodukujes viac CO2, ako ked porovnatelne auto s ucinnym motorom nakrmis fosilnym palivom.
Kludne sem dat tvoj prepocet, ak si myslis opak.