1. "predaje Modelu 3 po prichode modelu Y vyrazne klesaju, ako som predpokladal..." To predpovedala Tesla/Musk uz pri predstaveni Modelu Y. Bolo to pomerne ocakavane, tu by som si moc kredit nepripisoval
Model 3 zlacnuje z dovodu, ze ma v zakladnej verzii lacnejsie
baterie (LFP), pretoze sa naspat priblizuju k slubenej 35k $ hranici (cena vyrazne rastla pocas krizy, teraz sa vracia k normalu), pretoze postupne zvysuju objem vyroby (ak chcu viac predat, tak musia zlacniet).
Ak chce Tesla kazdorocne navysovat vyrobu o 50% (ako doteraz), tak zlacnovat bude musiet, toho si je kazdy vedomy.
2. Model S a X sa dlhsie nevyrabali, prechadzali faceliftom. Nasledne sa predavali len v USA a az ku koncu min. roka sa dostali do Europy. Na Slovensku je urcite uz aj nova S Plaid, zrejme to uz boli registracie v 2023. Ak sa nejaky model nepredava, tak asi nemozno cakat ani predaje, ci kam mal smerovat takyto argument?
3. Ano, sposobuje to bombasticke narasty ale aj poklesy. Poklesov sa potom kazdy kritik ihned chyti (vid. tvoje prispevky o Norsku v januari). Treba pozerat na dlhsie obdobie. Min. rok bol Model Y 13. najpredavanejsie auto v EU. Vzhladom na cenu je to obrovsky uspech (pred nim su primarne vyrazne lacnejsie modely)
Suhlasim, ze Teslu netreba glorifikovat. Ale zrovna argumenty vyssie by som nepovazoval za relevantne.