Dobre, fajn. Chcel som sa spytat, ci niekto nema nejaku info o solid state batteries. A sme pri lietadlach.
Tak som si pozrel ten pipistrel. Hmotnost 368 kg, naklad:182 kg, dolet 138km, operacna doba 1hod.
https://www.pipistrel-aircraft.com/products/light-sport-microlight/alpha-electro/#tab-id-2Toto je
e-bike medzi lietadlami. A chce porazit male motorky a mopedy medzi lietadlami. Uvidime, dajme tomu cas.
V mopedoch na ceste je to uz vymalovane. Pri nizkych potrebnych energiach je vyhoda elektra taka velka, ze e-biky/e-motorky zlikviduju v kratkom case benzinove mopedy. Tam neni o com.
Len masy sa presuvaju inymi sposobmi, ktore potrebuju viac energie. A prave to "viac energie" je klucove - ako si so sebou tu energiu zobrat a nemat velky a tazky batoh.
Na turistiku na dlhe trasy si do
batohu tiez beries klobasu a cokoladu a nie ladovy salat a pukance.
Dam to obrazne:
Tie solid state batteries by mohli byt nieco, co by priblizilo pouzitelnost baterii z urovne ladoveho salatu (velke, krehke, malo energie, lahko sa pokazi) na uroven nadychanej bagety (mensie, menej krehke, vydrzi viac) alebo chleba (este mensie, hutnejsie, vydrzi). Stale mame daleko k cokolade, ale keby to bol "chleba s maslom" tak na tom uz vieme ako masy chodit uplne bezne.
Preto sa pytam na cisla a ako ide vyvoj v tomto odvetvi.