Riešite pri vypletaní s j-bend špicami aj to, že z ktorej strany majú byť vložené
špice do príruby?
Podľa rôznych príručiek, na zadnom kolese 'trailing spokes', tie čo ťahajú za
ráfik pri zábere by mali byť vložené z vonkajšej strany, teda hlavičkami von.
Mali by byť rovnako na ľavej aj pravej strane trailing spokes z vonka dnu.
Na mojich OEM kolesách je ale pravá strana naopak, kde trailing majú hlavičky dnu. Ľavá je správne.
Takto som to videl na viacerých kolesách.
Pozeral som napr.
Roval Traverse - pravá strana naopak. Trailing hlavičky dnu. Tu to
náboj ani nedovolí vypliesť inak. A ľavá všetko zvnútra.
RESERVE 30 správne.
Zaujímavé, že aj veľkí výrobcovia to robia rôzne.
Viď odstavec 'TRAILING AND LEADING SPOKES'
https://spokecalc.io/how-to-lace-a-wheel.php.
Budúci týždeň si idem zmotať
kolesá a teda mám v pláne to urobiť tak, ako je v tomto návode, 'trailing spokes' hlavičkami von.
Na prednom kolese sa to zrejme nerieši, ale tam by som išiel zasa podľa brzdy. Tie špice, ktoré sú napínané pri brzdení považujem za trailing.
Tu sa zasa
RESERVE rozhodli inak.
toto je večná debata čo sa týka trailing a leading špicov... jedna skupina tvrdí že správne majú byť tak ako hovoríš a iná skupina tvrdí, že zasa naopak. Niektorý výrobcovia dokonca používajú rôzne napnutie špicov ktoré sa "vyrovná" pri dupani do pedálov alebo brzdení... neviem ono je to v princípe asi aj jedno vídavam kolesa s fabriky vypletené rôzne, tiež som zapletal par kolies jedným a neskór druhým spôsobom... nikdy som žiaden problém ani rozdiel v praxi nezaznamenal. V poslednej dobe ale preferujem že trailing idu hlavičkou von. Na starom bajku som si dokonca zadok zaplietol že za trailing špice pri kazete som bral tie ktoré sa mali a pri kotúči som to otočil keďže pri brzdení pôsobia sily opačným smerom aj tie kolesá žijú bezproblémov dodnes...