bicycletour - na slovensku je 2,3 milióna os. automobilov... rozvodňa je určite dobrý základ, ale treba posilniť celú infraštruktúru a to nie sú malé peniaze...
ten rozhovor v pravde mi príde celkom rozumný...
nerozumiem napr. jednej veci, keď nám teda ide o záchranu planéty atď.
prečo napr. nafleku nezakážeme autá s normou Euro 1 - 3 (do roku 2000) alebo 4 (do roku 2005) trebárs, autám Euro 5 dať nejakú časovo obmedzenú platnosť a v obehu ponechať Euro 6 (a jej varianty, tu už by to malo byť snáď "čistejšie") + zavádzať Euro 7 (ale revidovanú...)
ja si aj napriek tu stále uvádzaným "negatívam" myslím, že plug in hybrid je ideálne auto na preklenutie povedzme 20 ročného obdobia, k prechodu medzi spaľovákom a elektro (príbadne eko-spaľovákom - zachytené CO2, syntetické palivá, vodíkové palivá a pod.), hybrid potrebuje malú
baterku (málo surovinových zdrojov), stačí aby na elektriku prešiel cca 50 km (drvivá potreby väčšiny 90% ľudí a jázd okolo komína)... hybrid stojí 1/2 elektromobilu a je v súčasnosti praktickejší
ľudia sa naučia využívať výhody elektriky, nabíjanie, vybudujú sa stanice, infraštruktúra, zdroje, dá sa takto jazdiť do práce, krátke trasy po meste atď čisto na elektriku (elektromobil) a keď potrebujem vyraziť na cesty, alebo zakúriť si v aute, žiadny problém... ako príklad člena Kia klubu, čo si kúpil Kiu Sportage phev, presne na tento účel, jazdí do práce a naspäť 2x15 km čo prejde kompletne na elektriku... doma cez noc, si pekne pomaličky nabije, a jeho priemerná spotreba za prvých 5000 km s týmto autom je 1 liter / 100 km